Reklamations- och försäkringsansvarig
Unik Resurs I Sverige AB / Bankjobb / Norrköping
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla bankjobb i Norrköping,
Söderköping,
Finspång,
Linköping,
Katrineholm eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Unik Resurs I Sverige AB i Norrköping,
Söderköping,
Finspång,
Linköping,
Katrineholm eller i
hela Sverige Företagspresentation
Har du tidigare arbetat med försäkringar och vill ta klivet till en intern roll med stort inflytande och påverkansmöjlighet? Då kanske denna tjänst är någonting för dig!
Qstar är en helomfattande bränsleleverantör, med ett ben vardera för direktleveranser och tankstationer. Med 320 tankstationer och över 40 000 direktleveranskunder, förser vi dagligen privatpersoner och företag över hela landet med bränsle. Vi kan också stolt titulera oss en av Sveriges mest hållbara drivmedelsleverantörer, och lägger mycket krut på ett sortiment som erbjuder en mängd förnybara alternativ.
Qstar Försäljning AB är i mångt och mycket det "lilla" bolaget i den stora koncernen med god ekonomisk utveckling och en nettoomsättning på 11 miljarder kronor. Vi har en geografiskt spridd organisation med verksamhet i bland annat Norrköping, Gävle, Göteborg och Karlstad med totalt ca 130 anställda. 70-talet av dessa är anställda på huvudkontoret i Norrköping. Verksamheten är en del av den internationella koncernen DCC Plc som bedriver verksamhet inom energi, hälsovård och teknologi. Vår ambition är att vara Sveriges mest kundvänliga bränslebolag och strävar alltid efter att ge våra kunder en personlig serviceupplevelse.
Vi är ett företag som hela tiden vill utvecklas och bli bättre. Detta åstadkommer vi genom trovärdighet, omtanke och framåtanda, vilket genomsyrar hela organisationen. Vi tycker att hälsa och välmående är viktigt och satsar därför på att bland annat ge våra medarbetare möjlighet till fysisk aktivitet på betald arbetstid.
Arbetsuppgifter och ansvarsområden Som Reklamations- och försäkringsansvarig kommer du ansvara för Qstars försäkringar och reklamationer. Du kommer att ha en koordinerande roll och självständigt hantera de löpande försäkringsärendena internt och externt. En stor del av rollen innebär att inhämta och dokumentera uppgifter internt för att sedan ansvara för kontakten mot försäkringsbolag och slutligen ge besked till kund. Inledningsvis kommer du att kartlägga, utvärdera och utveckla interna processer och rutiner för att sedan förvalta och vårda dessa. Du kommer bli bolagets kontaktperson vad gäller försäkrings- och reklamationsfrågor och har en stor påverkansmöjlighet i att vidareutveckla och utbilda övriga organisationen.
Rollen ingår i HSEQ-avdelningen och rapporterar till Säkerhets- och hållbarhetschef och kommer även ha en bred kontaktyta inom organisationen.
Din profil Du som söker är en duktig kommunikatör såväl skriftligen som muntligen och trivs i en roll där du får sammanställa information. Du planerar ditt arbete självständigt och lägger mycket tid på att nå önskat resultat. Vi ser att du är en god initiativtagare och agerar i syfte att få saker att ske. Då rollen innebär dialog med aktörer internt och extern ser vi av yttersta vikt att du har förmågan att utveckla relationer och samarbetsytor på olika nivåer. Vi ser även att du hanterar tuffa och oväntade situationer med ett bevarat lugn och fokus.
Vi lägger stor vikt vid din personliga potential men för att lyckas i rollen behöver du ha några hårda "skallkrav" med dig:
• Eftergymnasial utbildning inom relevant område
• Minst 3 års erfarenhet av att självständigt drivit försäkringsärenden och försäkringshandläggning
• Tidigare erfarenhet av kundkontakt
• God datorvana
• God kunskap i Officepaketet, framför allt Word och Excel
• Flytande kunskaper i svenska i tal och skrift
• Mycket god kunskap i engelska i tal och skrift.
Vid en intervju kommer fokus att läggas på kompetenser som: kommunikation, anpassning, resultatorientering, kundfokus, initiativtagande och relationsbyggande.
Ansök redan idag!
Ansökan
För frågor gällande tjänsten eller rekryteringsprocessen vänligen kontakta ansvarigt rekryteringsteam nedan. Vi kommer i urvalet att nyttja arbetspsykologiska tester. Du kommer också att tidigt i urvalet få del av och svara på hur du anser dig möta de skallkrav och meriterande aspekter som finns för tjänsten avseende utbildning, erfarenhet och kunskap. Vårt fokus kommer i ett första läge vara skallkraven och din personliga potential. Senare kommer naturligtvis personliga intervjuer med både oss och kund samt referenstagning ske. Sök tjänsten genom att klicka på "ansök" och registrera dig i vår databas, detta för att följa riktlinjerna som gäller för GDPR. Urval sker löpande varför processen kan komma att stängas innan sista ansökningsdag. Hoppas att vi möts i processen! Karolin Loström, 0721-47 92 36,
karolin.lostrom@unikresurs.se Daniel Edqvist, 0721-42 69 23,
daniel.edqvist@unikresurs.seUnik Resurs
Välkommen till Unik Resurs!
Din rekryterings- & utvecklingspartner i med- & motgång
Hos oss är du alltid välkommen att kontakta ansvarig rekryterare om du har frågor eller funderingar kring ett annonserat uppdrag.
Om inte detta uppdrag passar dig är du välkommen att kontakta oss så kanske vi kan hitta ditt drömjobb tillsammans. Vi känner regionen och vet var du kan göra bäst nytta med din profil.
Lycka till!
Relaterade taggar: #LI-Onsite
Ersättning Enligt överenskommelse
Så ansöker du Sista dag att ansöka är 2024-02-15
Klicka på denna länk för att göra din ansökan Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Unik Resurs i Sverige AB (org.nr 556052-5833)
Kontakt Daniel Edqvist
0721426923 Jobbnummer 8403162
Observera att sista ansökningsdag har passerat.