Registrator till Uppsala kommun

Uppsala kommun / Administratörsjobb / Uppsala
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Uppsala, Östhammar, Sigtuna, Österåker, Håbo eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Uppsala kommun i Uppsala, Södertälje eller i hela Sverige

Registraturen

Är du registrator och brinner för ditt jobb? Vill du vara delaktig i ett viktigt samhällsuppdrag med många spännande verksamhetsområden? Då vill vi att du ska söka till oss! Hos oss får du ett härligt gäng kollegor med bra sammanhållning!

Välkommen till kommunledningskontoret och kansliavdelningen. Inom kansliavdelningen ansvarar vi för stöd till hela kommunkoncernen genom att vi samordnar, ger stöd och skapar förutsättningar för förvaltningar, kommunala bolag och förtroendevalda. Vi utvecklar, förvaltar och tillgängliggör kommunens information. Inom avdelningen arbetar cirka 105 medarbetare vilka är organiserade i fem enheter; enheten för registratur, enheten för nämndsekretariat, enheten för omvärld och ledningsstöd, enheten för juridik samt Stadsarkivet.

Din arbetsplats blir i Uppsala kommuns stadshus och vi arbetar utifrån aktivitetsbaserat arbetssätt i moderna kontorslokaler i centrala Uppsala.

Ditt uppdrag
Som registrator på Uppsala kommun har du en viktig stödfunktion. Dina arbetsuppgifter består bland annat av att stödja och samarbeta med myndighetens olika verksamheter. Du ingår i ett team med andra registratorer, samtidigt som du har ett tydligt eget ansvar inom vår diarieföring och ärendehantering. Du ger råd och stöd samt besvarar frågor både internt och externt, hanterar utlämnande av allmän handling, sekretessbedömningar samt ansvarar för avslut av ärenden och arkivläggning.

Du kommer också vara ett stöd gällande arkivsamordningen för verksamheten. I arkivsamordnaruppdraget ger du stöd till arkivredogörare hos förvaltningarnas olika enheter. Utöver allmän vägledning i olika arkivfrågor kan det handla om att exempelvis ge stöd i hur man läser och tolkar informationshanteringsplaner.

Publiceringsdatum
2023-09-13

Bakgrund
Vi söker dig som har utbildning i arkiv- och informationsvetenskap, registratorsutbildning eller annan utbildning som arbetsgivaren bedömer som relevant för tjänsten. Vi ser att du har erfarenhet av att hantera begäran av allmänna handlingar, arkivsamordning och arbete mot lagar såsom GDPR, arkivlagen samt offentlighets- och sekretesslagen. Arbetet kräver att du kan kommunicera obehindrat på svenska i tal och skrift. Du behöver ha god kunskap om informationssäkerhet, kunskaper om dokument- och ärendehanteringssystem samt mycket goda kunskaper i Microsoft 365. Vi ser gärna att du har kunskaper i Public360 och Visual Arkiv.

Som person är du serviceinriktad med förmågan att se frågor i ett större perspektiv. Du är flexibel och ser möjligheter i förändringar. Vidare är du en person som tar initiativ och sätter igång aktiviteter för att uppnå resultat. Sist men inte minst är du strukturerad, kan prioritera mellan arbetsuppgifterna och trivs med att arbeta i team.

Upplysningar
Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen, kontakta: Britt-Marie Hafelt, enhetschef, 018-726 11 40.

Fackliga företrädare:
Akademikerförbundet SSR, Camilla Ahlsén Hoff, 018-727 24 34
DIK, Erik Önnevall, 018-727 22 12
Vision, Liselotte Ehn, 018-727 49 49.

Har du frågor gällande registrering av din ansökan, kontakta enheten för kompetensförsörjning: 018-727 26 59.

I din ansökan ska du ange medborgarskap. Om du inte är medborgare i Sverige, EU, EES eller Schweiz måste du också kunna styrka att du har ett giltigt arbetstillstånd eller är undantagen från skyldigheten att ha arbetstillstånd. Anställning kan ske först efter kontroll av arbetstillstånd, vilket krävs enligt utlänningsförordningen.

Om vår organisation
Välkommen till kommunledningskontoret. Här jobbar du tillsammans med medarbetare på staber för kommunikation, HR, IT, ekonomi och fastighet samt avdelningarna kvalitet och planering, hållbarhet, trygghet, säkerhet och beredskap, samt kansli. På kommunledningskontoret ligger även organisationerna för näringsliv och destination samt gemensam service. Kommunledningskontoret är länken mellan våra förtroendevaldas beslut och kommunens alla verksamheter. Vårt uppdrag är bland annat att samordna och driva övergripande frågor inom demokrati, samhälls- och näringslivsutveckling samt ekologisk och social hållbarhet.

Mer information om hur det är att arbeta i Uppsala kommun hittar du på Jobba hos oss - Uppsala kommun (https://www.uppsala.se/foretag-och-arbete/jobb-och-karriar/jobba-hos-oss/bli-en-av-oss/)

Vi undanber oss erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp.

Dina personuppgifter kommer att användas för att administrera din ansökan inom Uppsala kommun.

Ersättning
Enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2023-10-01
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "KSN-2023-02478".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Uppsala kommun (org.nr 212000-3005)

Jobbnummer
8107938

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Uppsala kommun

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Uppsala kommun: