Registrator till Rättsenhet Väst med placering i Göteborg

Polismyndigheten / Administratörsjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Lerum eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Polismyndigheten i Göteborg, Härryda, Alingsås, Borås, Trollhättan eller i hela Sverige

Beskrivning av arbetsplatsen
Rättsavdelningen är en avdelning inom Polismyndigheten.
Rättsavdelningen ansvarar för rättslig styrning och stöd, förvaltningsrättslig verksamhet och informationsförvaltning. Rättsavdelningen har ca 700 medarbetare på flera orter i landet.

Informationsförvaltning innebär ett ansvar för att styra, utveckla och följa upp verksamheten inom registratur, arkivfrågor och e-tjänster. Den faktiska hanteringen av handlingar genom diarieföring och i arkiv utförs främst inom rättsavdelningens regionala rättsenheter.
Vidare ansvarar enheten för registerutdrag, nationell skanning och expediering samt registervård av misstankeregistret och belastningsregistret.

Du kommer till en arbetsplats där det digitala arbetssättet är på frammarsch och IT-baserat arbete utgör en självklar del av vardagen. Polismyndigheten tillämpar medarbetardrivet utvecklingsarbete som syftar till att öka din delaktighet och ditt inflytande som medarbetare. Det ger dig möjligheten och ställer kravet på att du bidrar med din kunskap, kompetens och dina erfarenheter. Du får möjlighet att jobba i en spännande myndighet i en viktig funktion!

Arbetsuppgifter
Som registrator är du ett viktigt verksamhetsstöd i Polismyndighetens hantering av allmänna handlingar. Du ansvarar för att upprätthålla en effektiv och rättssäker diarieföring och är van vid digital dokument- och ärendehantering. Som registrator ska du bedöma och hantera allmänna handlingar i enlighet med regelverket och interna bestämmelser.

Dina huvudsakliga arbetsuppgifter kommer vara:
• att diarieföra handlingar
• att bevaka och hantera officiell myndighetsbrevlåda och ett antal officiella e-postbrevlådor
• att hantera inkommande post och e-post
• att delta i postöppning
• att söka och plocka fram ärenden till medarbetare inom Polismyndigheten
• att agera på förfrågningar från allmänheten, myndigheter eller media vid begäran om att få ut allmänna handlingar
• att i viss utsträckning göra sekretessbedömningar och lämna ut allmänna handlingar.

Kvalifikationer
Krav
Vi söker dig som har:
• Gymnasieutbildning
• erfarenhet av att administrera ärenden
• kännedom om lagar och förordningar som styr offentlig verksamhet
• god datavana
• goda kunskaper i svenska, både i tal och skrift

Meriterande
• registratorsutbildning eller motsvarande
• erfarenhet av Polisens IT-system Pär
• utbildning i sekretesslagstiftning
• erfarenhet av utlämnande av allmänna handlingar

Arbetsuppgifterna ställer stora krav på att du är/har:
• serviceinriktad och kan arbeta självständigt såväl som i team
• noggrann
• ansvarsfull
• stresstålig

Vi kommer lägga stor vikt vid personlig lämplighet.

Ansökan:
Vid din ansökan kommer dina personuppgifter behandlas enligt personuppgiftslagen. Genom din ansökan samtycker du till behandlingen. Din ansökan är en offentlig handling enligt offentlighetsprincipen.
Välkommen med din ansökan bestående av personligt brev och CV (inga betyg eller intyg) senast den 14 januari 2018. Vi tar endast emot bilagor i pdf- eller doc-format.

Har du skyddad identitet söker du genom att skicka in din ansökan via post till:
Polismyndigheten, Box 122 56, 102 26 Stockholm eller kontakta HR-konsult Sara Fjellström mobilnr 072-2291868.
Som medarbetare inom polisen agerar du för likabehandling. Det är en förutsättning för rättssäkerhet, rättstrygghet och för polisens legitimitet i samhället. Som företrädare för polisen respekterar du allas lika värde och skapar förtroende för polisen.

Vi ställer höga krav på våra medarbetares säkerhets- och sekretessmedvetenhet. Säkerhetsprövning (med registerkontroll enligt säkerhetsskyddslagen) kan komma att genomföras före anställning. Anställningen kräver svenskt medborgarskap.

Din ansökan är en offentlig handling enligt offentlighetsprincipen.

Har du skyddad identitet, referenser eller liknande information som du själv bedömer som olämplig att lämna ut, registrera dig inte i systemet utan ta istället kontakt med ansvarig rekryterare.

Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.
Varmt välkommen med din ansökan!

Varaktighet, arbetstid
Dagtid med flex.

Publiceringsdatum
2017-12-20

Ersättning
Månadslön.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2018-01-14

Kontakt
Företag
Polismyndigheten

Adress
Polismyndigheten
Ernst Fontells plats
40126 GÖTEBORG

Kontorsadress
Ernst Fontells plats 6

Jobbnummer
3866244

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Polismyndigheten

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Polismyndigheten: