Registrator till myndighet i Stockholm

Adecco Sweden AB / Administratörsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Adecco Sweden AB i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige

Publiceringsdatum
2024-04-20

Om tjänsten
Som Registrator kommer du att främst arbeta med att diarieföra, arkivera och sköta utlämnanden av ärenden och ärendedokument. Du kommer arbeta tillsammans med anställd personal i myndighetens dokumenthanteringsgrupp.

Övrigt förekommande arbetsuppgifter:
• Daglig postöppning, registrering, diarieföring och expediering
• Aktläggning och arkivering av diarieförda handlingar och ärenden
• Kontakter med anställda och allmänhet vid offentliggörande av handlingar i enlighet med offentlighetsprincipen
• Framtagande av information om pågående och avslutade ärenden
• Ta fram statistik över pågående och avslutade ärende

Uppdragsperiod och omfattning:
Tjänsten som Registrator är ett konsultuppdrag på heltid med start 2 maj och beräknas pågå t om 30 december.

Krav för tjänsten:
• Registratorsutbildning på högskolenivå eller likvärdig utbildning, eller gymnasium eller likvärdig utbildning samt ett (1) års arbetslivserfarenhet som registrator.
• Goda kunskaper i MS Office eller likvärdigt.
• Kunskaper om dokument- och ärendehanteringssystem (exempelvis Public360, W3D3 eller Visual Arkiv med flera).
• Kännedom om lagar och förordningar som styr offentlig verksamhet och registratorsfunktion och ansvar och att du kommunicera obehindrat på svenska, såväl i tal som skrift

För att vi ska ha möjlighet att ta dig vidare i processen behöver du tydligt redogjort i ditt CV att samtliga ovan krav är uppfyllda. Ange vilket/vilka uppdrag som påvisar efterfrågad erfarenhet. Tidsperiod ska anges i år och månad ÅÅ-MM samt om det varit en heltid eller en deltidsanställning.

Meriterande för tjänsten:
• Erfarenhet från att ha jobbat med Public 360
• Erfarenhet från ett eller flera uppdrag åt statlig myndighet

Om dig
Du är självgående, noggrann, strukturerad och serviceinriktad. Du är van att arbeta med monotona arbetsuppgifter och är flexibel med god förmåga att utföra uppgifter där de uppstår.
För tjänsten är det också viktigt att du utför arbetsuppgifter utifrån uppsatta riktlinjer samt förstår, instämmer och arbetar utifrån den statliga värdegrunden.

Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet. Sista ansökningsdag 2024-04-28

Kammarkollegiet
Adecco är stolt leverantör till Kammarkollegiet inom ramavtalen för bemanning av kontorspersonal samt rekrytering av kontorspersonal och chefer i hela Sverige.

Kontaktuppgifter
Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen
att kontakta ansvarig rekryterare: Anki Arnquist via Adecco 's växel 010 - 173 73 00 eller anki.arnquist@adecco.se

Har du frågor angående registrering, var god kontakta supporten via info@adecco.se

Välkommen med din ansökan!

Ersättning
Fast lön + provision

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2024-04-26
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "ref-45350".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Adecco Sweden AB (org.nr 556447-2677), http://www.adecco.se/

Kontakt
National recruiter
Anki Arnquist
Anki.Arnquist@adecco.se

Jobbnummer
8626908

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Adecco Sweden AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Adecco Sweden AB: