Registrator till IVO i Örebro

Inspektionen för vård och omsorg / Administratörsjobb / Örebro
2020-04-29
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Registrator till IVO i Örebro" (publicerad 2022-08-18) ⬅️


Visa alla administratörsjobb i Örebro, Kumla, Hallsberg, Nora, Lindesberg eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Inspektionen för vård och omsorg i Örebro, Solna, Stockholm, Jönköping, Göteborg eller i hela Sverige

IVO ansvarar för tillsyn över hälso- och sjukvård, hälso- och sjukvårdspersonal, socialtjänst och verksamhet enligt lagen om stöd och service till vissa funktionshindrade (LSS). Myndigheten ansvarar också för viss tillståndsprövning. Avdelning mitt finns i Örebro och har Uppsala, Gävleborgs, Västmanlands, Dalarnas, Värmlands, Örebro och Södermanlands län som sitt tillsynsområde.

IVO-Inspektionen för vård och omsorg

IVO:s uppdrag är att genom tillsyn och tillståndsprövning bidra till en vård och omsorg som är säker, har god kvalitet och bedrivs i enlighet med lagar och andra föreskrifter. Myndigheten kännetecknas av ett stort engagemang samt en bred och djup kunskap och förståelse för hälso- sjukvård samt omsorg i Sverige. IVO drivs av visionen om att vi har koll, att vi skapar lärande och att vi gör vården och omsorgen säkrare och bättre. Vi finns till för vård- och omsorgstagarna. IVO har omkring 700 medarbetare och verksamheten bedrivs vid sex regionala avdelningskontor runt om i landet och två myndighetsövergripande avdelningar i Stockholm. IVO bildades 2013 och lyder under Socialdepartementet.

Rollen som registrator

Som registrator kommer du hantera inkommande post och myndighetens e-postlåda samt hantera utlämnande av allmänna handlingar efter begäran från enskilda medborgare, andra myndigheter och media. Du kommer att klassificera och diarieföra i IVO 's elektroniska ärende- och dokumenthanteringssystem Public 360.

Som registrator ger du råd och stöd till övrig personal i frågor som rör diarieföring och hantering av handlingar. Du ansvarar för att sekretessbelagda handlingar hanteras och registreras i enlighet med gällande regelverk och avslutar och arkiverar handlingar i närarkiv.

Vi söker dig med erfarenhet av administration inom offentlig verksamhet

Publiceringsdatum
2020-04-29

Kvalifikationer
• Minst treårig gymnasieutbildning
• Administrativ erfarenhet inom offentlig förvaltning.
• Goda IT-kunskaper och stor vana vid användning av datasystem och databaser
• Erfarenhet av diarieföring i moderna dokument- och ärendehanteringssystem

Meriterande

• Kännedom om de lagar och förordningar som styr dokumenthanteringen inom offentlig förvaltning.
• Kunskaper i det elektroniska ärende- och dokumenthanteringssystem Public 360
• Erfarenhet av diarieföring och /eller arkivering av handlingar i offentlig förvaltning, gärna statlig.

Vi kommer lägga stor vikt vid dina personliga erfarenheter

Som person har du en god förmåga att kommunicera och samarbeta med andra. Det är också viktigt att du är mycket noggrann men samtidigt har en hög serviceambition. För att trivas ska du vara flexibel och ha god förmåga att utveckla och tillämpa nya arbetssätt och metoder inom dokumentadministrativa området. Du måste även vara intresserad av att använda datorn som ett verktyg i ditt arbete.

Vad kan IVO erbjuda dig?

Vi erbjuder dig en utvecklande roll i en spännande kunskapsorganisation. Du får chansen att arbeta i en dynamisk miljö där du tillsammans med dina kollegor bidrar till vårt kontinuerliga arbete med att utveckla en modern och kraftfull tillsyn i Sverige. IVO följer ständigt utvecklingen i omvärlden och uppmuntrar initiativ till egen kunskapsutveckling. Vi arbetar kontinuerligt med nya arbetssätt, -metoder och verktyg för att nå bästa resultat.

Anställningen är en tillsvidareanställning där vi tillämpar sex månaders provanställning, med tillträde så snart som möjligt. Tjänsten avser heltid med placering i Örebro.



Hur du ansöker

Vid frågor om tjänsten vänligen kontakta enhetschef Birgitta Johannesson 010-788 54 75 eller avdelningsregistrator Lena Dahlberg 010-788 54 82. För frågor om rekryteringsprocessen kontakta HR-specialist Petra Fredriksson 010-788 54 51.

Fackliga kontaktpersoner är Jonas Johansson, SACO, 010-788 55 91, Karin Dahlberg, Vårdförbundet, 010-788 54 13 och Lena Nyberg Fackförbundet ST, 010-788 54 12.

Märk din ansökan med dnr 2.1.1- 17667/2020. Sista ansökningsdagen är onsdagen den 13 maj 2020.

Bifoga brev och personligt CV.

Betyg och eventuella handlingar tas med vid eventuell intervju.

Vi undanber oss säljsamtal för ytterligare rekrytering och vidare annonseringsvägar.

Välkommen med din ansökan!

Varaktighet, arbetstid
Dagtid, Heltid Dagtid Heltid

Ersättning
Fast månadslön
Fast månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2020-05-13
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Inspektionen För Vård och Omsorg

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Inspektionen För Vård och Omsorg (org.nr 202100-6537), https://www.ivo.se/

Arbetsplats
https://www.ivo.se/

Jobbnummer
5208457

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Inspektionen för vård och omsorg

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Inspektionen för vård och omsorg: