Registrator till enheten för rättsfrågor och processtöd, Härnösa

Specialpedagogiska skolmyndigheten, Rättsfrågor / Administratörsjobb / Härnösand
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Härnösand, Mark, Kramfors, Timrå, Sundsvall eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Specialpedagogiska skolmyndigheten, Rättsfrågor i Härnösand, Stockholm eller i hela Sverige

Specialpedagogiska skolmyndigheten (SPSM) arbetar för att barn, unga och vuxna oavsett funktionsförmåga ska få förutsättningar att nå målen för sin utbildning. Det gör vi genom specialpedagogiskt stöd, undervisning i specialskolor, tillgängliga läromedel och statsbidrag. Den kompetens vi erbjuder kompletterar kommunernas och skolornas egna resurser. Myndigheten har ca 1160 anställda och har verksamhet i hela landet. Läs mer på vår webbplats www.spsm.se

Publiceringsdatum
2014-06-19

Arbetsuppgifter
Du ska arbeta dels som registrator dels som stöd till myndighetens processägare, med placering vid myndighetens enhet för rättsfrågor och processtöd.

Eftersom enheten ansvarar för myndighetens arkiv och registratur innebär det att din diariföring blir en förebild för diarieföringen i andra delar av myndigheten. Du ska dessutom arbeta med kvalitetskontroller och utveckling av diarieföringsrutiner. Som stöd till processägaren ska du bland annat vara expert i myndighetens processmodell, vilken du kommer att få utbildning i.

Kvalifikationer
Du ska ha en högskoleutbildning motsvarande minst tre års heltidsstudier. Det är meriterande om högskoleutbildningen till någon del avser, arkiv- och informationsvetenskap. Sökande utan treårig högskoleutbildning kan komma i fråga för befattningen om han eller hon har flerårig erfarenhet av arbete som handläggare inom statlig myndighet.

Du ska ha erfarenhet av arbete med ärende- och dokumenthantering i samband med diarieföring.

Du ska ha god kännedom om de lagar och föreskrifter som styr verksamhetsområdet ärende- och dokumenthantering. Ha god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift på svenska.

Du ska vara serviceinriktad, noggrann och har förmåga att själv se vad som behöver göras. Ha god samarbetsförmåga och ha lätt att ta kontakt med kollegor och andra som vänder sig till myndigheten. Du ska själv kunna föreslå lösningar om du ställs inför problem.

Eftersom myndigheten har ett digitalt dokument- och ärendehanteringssystem, måste du vara intresserad av att använda datorn som ett verktyg i ditt arbete.
Det är meriterande om du har erfarenhet av digital ärende- och dokumenthantering. Det är också meriterande om du har kännedom om verksamhetsbaserad arkivredovisning och om du har arbetat som handläggare i en myndighet.

ÖVRIGT
Frågor om befattningen kan ställas till spsm@spsm.se .
Frågor till chefsjurist Ulrika Ehlin kan besvaras efter 4 augusti.

Vid all rekrytering sätter vi värde på de kvaliteter som jämställdhet och mångfald tillför verksamheten.

Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss denna gång alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp.

Arbetstider och omfattning
Heltid. Tillsvidareanställning, tillträde: Tillträde: Snarast enligt överenskommelse. Provanställning på 6 månader tillämpas.

Ersättning
Enligt avtal.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2014-08-08
Ange följande referens när du ansöker: ALL 2014/822
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Ulrika Ehlin, Chef rättsenheten 010-473 55 21
Matteus Vestin, SACO 010-473 50 00

Facklig kontakt
Martin Hermvik, ST martin.hermvik@spsm.se

Företag
Specialpedagogiska skolmyndigheten, Rättsfrågor

Adress
Specialpedagogiska skolmyndigheten, Rättsfrågor
Box 1100
87129 Härnösand

Kontorsadress
87129

Jobbnummer
1915817

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Specialpedagogiska skolmyndigheten, Rättsfrågor

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Specialpedagogiska skolmyndigheten, Rättsfrågor: