Registrator till administrativa enheten
Vinnova, Verket för innovationssystem / Administratörsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Vinnova, Verket för innovationssystem i Stockholm Publiceringsdatum2012-06-16Beskrivning av verksamhetenVINNOVA söker en registrator till förvaltningsavdelningens administrativa enhet.
Förvaltningsavdelningen består av fyra enheter; administrativa, IT, HR och ekonomi. Den administrativa enheten, med sju medarbetare, består av dokumenthantering (registratur, arkiv, dokumentalist), och vaktmästeri.
Utvecklingen i riktning mot ett processorienterat arbetssätt, med digital ärende- och dokumenthantering samt ett elektroniskt system för bevarande (arkiv) och en papperslös hantering av allmänna handlingar har redan kommit mycket långt. Vi söker därför en registrator som har intresse och erfarenhet av att arbeta i en sådan miljö.
Dina arbetsuppgifterVINNOVA:s registrator har en nyckelroll i myndigheten och har ett nära samarbete med huvudregistrator, arkivarie och dokumentalist. En mycket stor del av myndighetens inkommande och utgående handlingar hanteras av registraturen. Registrator deltar aktivt i utformning och utveckling av tjänster, arbetsrutiner och system. Vidare ingår i tjänsten:
• Diarieföring
• Utlämnande av allmänna handlingar
• Arkivering
• Förbättring av diarieföringsrutiner och system
• Posthantering dagligen, e-post och fysisk post
• Information, service
• Handledning, utbildning
Din kompetens:
Eftersom arbetet innebär många interna och externa kontakter, sätts stort värde på service- och samarbetsförmåga samt förmåga att uttrycka sig tydligt och korrekt muntligen och skriftligen på såväl svenska som engelska. Som person är du ansvarsfull med ett nyfiket men prestigelöst förhållningssätt. Du är mycket noggrann och strukturerad och trivs med att skapa och upprätthålla rutiner, ordning och reda. Du har vidare en drivkraft att arbeta i en alltmer processtyrd och papperslös miljö samt intresse för verksamhetsutveckling med stöd av IT.
Du har eftergymnasial utbildning inom relevant område, t.ex. registratorsutbildning, utbildning i arkiv- och informationsvetenskap, informationshantering eller annan likvärdig utbildning. Du har kunskap om relevant lagstiftning. Du bör ha erfarenhet av arbete som registrator i en modern digitaliserad miljö.
Arbetstider och omfattningVisstidsanställning 6 månader eller längre
Heltid
Tjänsten är en allmän visstidsanställning på två år med möjlighet till förlängning.
TillträdeOmgående
ErsättningFast lön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2012-07-09
För att kunna lämna in en ansökan måste du först skapa ett användarkonto. Med hjälp av detta kan du sedan logga in på ansökningstjänsten. Har du redan ett användarkonto hos VINNOVA kan du använda detta.
OBS!Ange Diarienr: 2012-02035.
Ansöka:
Klicka på denna länk för att göra din ansökanAnsökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Kontaktadministrativ chef Maria Edholm tel. 08-4733146
Facklig kontaktFöreträdare för SACO är Birgitta Boman, telefon 08-473 30 17
Företrädare för ST är Per Norman, telefon 08-473 31 73
FöretagVinnova, Verket för innovationssystem
AdressVinnova, Verket för innovationssystem
Mäster Samuelsgatan 56
10158 STOCKHOLM
Övriga kontaktuppgifterTelefonnummer: 08-4733000
Faxnummer: 08-4733005
E-postadress:
vinnova@vinnova.se Jobbnummer 1274607
Observera att sista ansökningsdag har passerat.