Registrator/nämndsekreterare

Avesta kommun, Kommunkansliet / Administratörsjobb / Avesta
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Avesta, Norberg, Hedemora, Fagersta, Säter eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Avesta kommun, Kommunkansliet i Avesta

Det är något speciellt med Avesta!
Här finns inte bara dalahästar och brusande forsar. Här finns också vilja och mod, handlingskraft och framtidstro. Det är kraften från människorna som gör Avesta unikt. Tillsammans bygger vi Avestas framtid vill du vara med?

Vi rekryterar nu till kommunkansliets administrativa enhet som bidrar till att stödja kommunstyrelsen i uppdraget att leda och samordna hela den kommunala verksamheten.

Inom den administrativa enheten finns kommunarkivet, administration/kansli, kommunikation och kommunens servicecenter. Rollen som registrator/nämndsekreterare kommer att arbeta i ett team som utvecklar de administrativa processerna. Vi är en arbetsplats i förändring och utforskar vilka möjligheter som finns i digitaliseringen av våra tjänster och arbetssätt. Hos oss får man vara med och påverka utvecklingen - vi gör det tillsammans!

Publiceringsdatum
2024-03-29

Arbetsuppgifter
I rollen som registrator är du ansvarig för diariehantering av både digitala och fysiska inkommande, utgående och upprättande av handlingar i vårt system, samt viss gallring och arkivering. Du är ett stöd till verksamheten i frågor som registrering, begäran av handlingar med mera och har kontakter med både allmänhet och verksamhet. Du är arkivredogörare för kommunkansliet.

Du är nämndsekreterare i valnämnden och backup för kommunsekreteraren. Som nämndsekreterare är du ansvarig för beredning av ärenden, utskick, sekreterarskap vid nämndsammanträden, protokollskrivning och expediering av beslut. Du leder valadministrationen vid valår.

En viktig uppgift är att stödja förtroendevalda och tjänstepersoner i praktiska frågor om diarieföring och ärendeprocessen. Som registrator/nämndsekreterare är du systemadministratör för vårt dokument- och ärendehanteringssystemet Ciceron och i systemen Troman och Valman. I vår strävan att arbeta mindre personberoende kommer du även att ingå i teamet som arbetar med enhetens fakturahantering.

Arbetet innebär många kontaktytor och du kommer att vara en viktig funktion som många andra vänder sig till. Rollen kommer att ändras i takt med att vi utvecklar våra tjänster så som e-arkiv, e-signering och digital ärendehantering. Du är en viktig motor i detta tillsammans med dina kollegor.

Kvalifikationer
Vi söker dig som är nyfiken och har ett samhällsengagemang. Du har förståelse för dokumenthantering och ärendehanteringsprocessen och vad det innebär att arbeta i en politiskt styrd organisation.
Du har:
• Gymnasieexamen
• Flera års erfarenhet av att arbeta som registrator eller nämndsekreterare inom kommunal/regional verksamhet
• God stilistisk förmåga samt är bra på att uttrycka dig i tal och skrift.
• Du har goda kunskaper i relevant lagstiftning så som kommunalrätt, offentlighetslagstiftning och GDPR.

Det är meriterande om du har en vidareutbildning inom områden relevanta för tjänsten. Det är även meriterande om du har arbetat i diarieföringssystem så som Ciceron. Önskvärt är även att du har erfarenhet från valadministration.

Som person är du strukturerad och har ett öga för detaljer. Du gillar att vara ett stöd för andra och trivs med att ha många kontaktytor. Du trivs med att arbeta både förvaltande och utvecklande. Du har ett utvecklingsinriktat förhållningssätt och intresse för digitalisering inom området.

Stor vikt kommer läggas på personliga egenskaper, engagemang och motivation för tjänsten.

ÖVRIGT
För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen i Avesta kommun samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt och inte via e-post eller pappersformat.

Varmt välkommen med din ansökan!

Inför rekryteringsarbetet har Avesta kommun tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

Ersättning
Enligt avtal.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2024-04-14
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "C182531/2024".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Avesta kommun (org.nr 212000-2262), http://www.avesta.se

Arbetsplats
Avesta kommun, Kommunkansliet

Kontakt
Administrativ chef
Marika Lyman
marika.lyman@avesta.se
0226-645036

Jobbnummer
8576917

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Avesta kommun, Kommunkansliet

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Avesta kommun, Kommunkansliet: