Registrator med intresse för verksamhetsutveckling

Riksrevisionen / Administratörsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Riksrevisionen i Stockholm, Uppsala, Karlstad, Jönköping eller i hela Sverige

Vill du bidra till en utveckling av Riksrevisionens informationshantering? Offentlighetsprincipen är en av demokratins grundpelare och kräver en god ordning och struktur i myndigheternas informationshantering. Som registrator har du en mycket viktig roll i det arbetet.

Publiceringsdatum
2019-03-11

Dina arbetsuppgifter
Som registrator vid Riksrevisionen arbetar du med löpande diarieföring av ärenden och hantering av inkommande och utgående post samt arkivering av avslutade ärenden. Arbetet är självständigt, men förutsätter ett nära samarbete med våra arkivarier och andra som arbetar med myndighetens informationshantering. Vi använder systemen W3D3 och Klara.

Vi är i början av ett utvecklingsarbete som innebär att vi successivt övergår till ett digitalt ärendeflöde. Du kommer därför vara med och utveckla framtida arbetssätt och processer för Riksrevisionens informationshantering. I dina arbetsuppgifter ingår att lämna ut allmänna handlingar, bevaka e-postlådor och besvara frågor från allmänheten. Du är även i övrigt ett stöd i myndighetens informationshantering, till exempel genom att ge råd till chefer och medarbetare när det gäller dokumenthanteringsfrågor och medverka vid informationsträffar och utbildningar.

Som registrator är du placerad på rättsavdelningen som ansvarar för juridiskt stöd, arkiv, registratur och upphandling. Avdelningen leds av myndighetens chefsjurist och består av 15 medarbetare. Vi erbjuder dig en professionell och stimulerande miljö med goda möjligheter till personlig utveckling.

Vi söker

Vi söker dig som har gymnasieutbildning och flerårig arbetslivserfarenhet från offentlig förvaltning som registrator eller annat kvalificerat administrativt arbete med inriktning mot ärendehantering på myndighetsövergripande nivå.

Du har goda kunskaper i MS Office, vana av att arbeta i olika IT-system och erfarenhet av arbete i digitala ärendehanteringssystem. Du har vidare goda kunskaper i svenska och engelska, såväl muntligen som skriftligen, och kännedom om den lagstiftning som styr offentlig verksamhet och registrering av allmänna handlingar.

Det är meriterande om du har utbildning inom registratur, arkiv eller annat relevant område. Det är även meriterande med relevant arbetslivserfarenhet från statlig myndighet och vana av att hantera olika typer av handlingsformat.

Som person är du ansvarstagande, pedagogisk och flexibel. Du är noggrann och har ett väl utvecklat ordningssinne, liksom en god förmåga att prioritera bland dina arbetsuppgifter. Din roll i myndigheten förutsätter att du bidrar till ett gott samarbete med olika personalkategorier, har ett trevligt bemötande och strävar efter att ge god service till alla avdelningar. Det är viktigt att du är självgående och har intresse av att utveckla funktionen. Du är självklart mån om en god kvalitet i ditt arbete även vid hög arbetsbelastning och har vidare en hög integritet och ett gott omdöme.

Vi fäster stor vikt vid dina personliga egenskaper och förmågor.

Om Riksrevisionen

Riksrevisionen är en myndighet under riksdagen med uppgift att granska den verksamhet som bedrivs av staten. Riksrevisionens övergripande mål är att ge svar på om statliga medel når dit de ska, om skattemedel används effektivt, om statliga insatser är samhällsnyttiga samt om det råder god ordning i den statliga redovisningen. Riksrevisionen har även i uppdrag att vara det nationella revisionsorganet i internationella sammanhang.

Övrigt om anställningen

Anställningen är tillsvidare och inleds med sex månaders provanställning. Tillträde sker snarast enligt överenskommelse.

Vår arbetsplats är belägen på Nybrogatan i centrala Stockholm.

Anställningen är placerad i säkerhetsklass, vilket förutsätter svenskt medborgarskap. Säkerhetsprövning med registerkontroll kommer att genomföras före anställningen i enlighet med bestämmelserna i säkerhetsskyddslagen.

Så ansöker du
Skicka in din ansökan med CV och personligt brev via vårt rekryteringssystem senast 2019-04-01. För närmare information om hur vi hanterar dina personuppgifter, se vår hemsida www.riksrevisionen.se.

Mer information om anställningen

Vill du veta mer? Kontakta biträdande chefsjurist Rikard Bergman, 0734-45 2345.

Mer information om hur det är att arbeta hos Riksrevisionen hittar du också på vår hemsida.

Fackliga representanter

Per Dackenberg, Saco-S/Riksrevisionen, 08-5171 4272.

Ingvar Önnhage, ST/Riksrevisionen, 08-5171 4097.

Varaktighet, arbetstid
Heltid/ Ej specificerat

Ersättning
Individuell lönesättning

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2019-04-01
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Riksrevisionen

Adress
Riksrevisionen
Nybrogatan 55
11490 Stockholm

Kontorsadress
Nybrogatan 55

Jobbnummer
4660212

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Riksrevisionen

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Riksrevisionen: