Registrator med arkivansvar
Norbergs Kommun / Administratörsjobb / Norberg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb i Norberg,
Fagersta,
Avesta,
Hedemora,
Smedjebacken eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Norbergs Kommun i Norberg,
Fagersta eller i
hela Sverige Du är välkommen till den lilla kommunen med närhet till det stora. Våra verksamheter speglas av ett stort engagemang bland medarbetarna, korta beslutsvägar och gemenskap. Vill du vara en del av detta är du varmt välkommen.
Publiceringsdatum2022-03-31BeskrivningKanslienheten, som är en del av kommunledningskontoret, är en enhet med fokus på medborgarservice, politisk beredning, ärendehantering med allt från postsortering till arkivering.
Vi är även verksamhetsstöd till övriga sektorer/avdelningar.
Dina arbetsuppgifterArbetsuppgifterna innebär daglig posthantering, hantering av kommunens e-postlåda, registrering av allmänna handlingar, ansvar för arkivet samt övrigt förekommande administrativa uppgifter. Du är ett konsultativt stöd gällande frågor kring allmänna handlingar, offentlighet och sekretess och arkivfrågor. Du är sammanhållande för kommunens implementering av processorienterade informationshanteringsplaner och är drivande i utveckling av med rutiner och processer inom eget verksamhetsområdet. I tjänsten ingår även systemadministrativt ansvar för kommunens ärendehanteringssystem men även utbildning av egen personal i detsamma.
KvalifikationerArbetet kräver att du är hjälpsam, lättlärd, lösningsorienterad och har mycket god samarbetsförmåga. Du har hög administrativ förmåga och mycket god ordning, är serviceinriktad, flexibel, ansvarstagande samt har lätt för att dela med dig av din kompetens. Du gillar utveckling och tar ansvar för att arbetet sköts så effektivt som möjligt.
Du som söker har lägst genomförd gymnasieutbildning. Du har mycket god datorvana och kunskap i Office-paketet och kan uttrycka dig väl i tal och skrift. Du har erfarenhet av arbete inom kommunal administration, erfarenhet registrering av allmänna handlingar, samt arkivarbete.
Erfarenhet av arbete i Public360 och EDP Diarium är meriterande och vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper.
Övrig informationVi behandlar inkomna ansökningar löpande.
Tillträde sker enligt överenskommelse.
Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.
Varaktighet, arbetstid
100%. Tillträde: Enligt överenskommelse Tillsvidareanställning
ErsättningMånadslön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2022-04-29
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagNorbergs kommun
Arbetsgivarens referens Arbetsgivarens referens för detta jobb är "2022/51".
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Norbergs kommun (org.nr 212000-2072)
Arbetsplats Ledningskontoret
Kontakt Christine Larsson
0223-29106 Jobbnummer 6492206
Observera att sista ansökningsdag har passerat.