Registrator, kanslienheten
Nynäshamns kommun / Administratörsjobb / Nynäshamn
2025-03-10
Visa alla administratörsjobb i Nynäshamn,
Trosa,
Salem,
Huddinge,
Botkyrka eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Nynäshamns kommun i Nynäshamn,
Stockholm eller i
hela Sverige Som registrator hos oss spelar du en central roll i att stödja förvaltningarna i frågor som rör ärenden, handlingar och dokumenthantering. Här får du vara med och bidra i utveckling av den digitala administrationen. Är du en driven och lösningsfokuserad lagspelare med ett strukturerat och serviceinriktat fokus? Är du självgående och trivs i en dynamisk och social miljö? Då behöver vi dig! Välkommen till vårt team på Kanslienheten!
Publiceringsdatum2025-03-10Dina arbetsuppgifterSom registrator hos oss arbetar du tillsammans med förvaltningarna och är ett stöd i frågor som rör ärenden, handlingar och dokumenthantering. Uppdraget är brett och vi har ett stort ansvar för att stödja de kommunala verksamheterna utifrån gällande lagstiftning och beslutade dokumenthanteringsplaner. Vi deltar i övergripande utvecklingsarbete där vi bidrar i utveckling av rutiner, processer och digitala verktyg kopplade till registratur, informationshantering och digital administration.
I tjänsten ingår att vara registrator för kommunens nämnder med respektive förvaltningar. Kommunens registratorer är experter inom registrering och ska säkerställa dokumentation, aktualitet och sökbarhet. En annan viktig uppgift är att expediera handlingar och lämna ut allmänna handlingar för kommunens samtliga nämnder samt arkivvård. Vi arbetar nära nämndsekreterarna, arkivarie, systemförvaltare, jurister, handläggare och andra nyckelpersoner inom den kommunala förvaltningen.
Exempel på arbetsuppgifter som ingår i tjänsten är att öppna, kontrollera och fördela ärenden i ärendehanteringssystemet, utbilda handläggare och chefer i dokument- och ärendehantering samt granska och lämna ut allmänna handlingar.
Om arbetsplatsen
Kommunstyrelseförvaltningens uppdrag är att leda, samordna och följa upp kommunens verksamheter. Vi säkerställer att kommunen fungerar effektivt och att invånarna får den service de behöver, samtidigt som vi stöttar förtroendevalda och förvaltningar.
Kommunens nämndsekreterare och registratorer är samlade i Kansliet som är en central kommungemensam enhet inom Kommunstyrelseförvaltningen. Vi är totalt 13 personer på enheten där förutom nämnd och registratur även systemförvaltare för dokument- och ärendehanteringssystemet och centralarkiv ingår. Här får du arbeta proaktivt och fortsätta utveckla nya arbetssätt och metoder för att skapa moderna och hållbara processer. Du får vara med och påverka arbetsformerna så att vi kan säkra vårt demokratiska uppdrag och vårt stöd till förvaltningarna.
Det här söker vi hos dig
För att lyckas i rollen har du:
• relevant akademisk eller eftergymnasial utbildning, alternativt arbetslivserfarenhet som arbetsgivaren bedömer som likvärdig
• god arbetserfarenhet som registrator
• minst sex månaders erfarenhet av arbete inom offentlig förvaltning
• erfarenhet av systemförvaltning och att utbilda användare i ärendehanteringssystem
• erfarenhet av att självständigt arbeta i Public 360 eller liknande dokument- och ärendehanteringssystem
• god förståelse för och behärskar lagar och förordningar som styr offentlig verksamhet och registratorsfunktion och ansvar
• goda datakunskaper och kan arbeta självständigt i Microsoft Office-paketet
• mycket goda kunskaper i svenska, såväl i tal som skrift
Personliga egenskaper vi letar efter
Vi söker dig som trivs i en social miljö med många dagliga kontakter, både interna och externa. Du är självgående och har förmågan att skapa, förvalta och utveckla administrativa rutiner med ett kommungemensamt perspektiv. Du är positiv och med ett gott omdöme och driver arbetet framåt på ett strukturerat sätt och har god förmåga att prioritera bland dina arbetsuppgifter. Du är noggrann och har sinne för detaljer och eftersträvar ordning och reda. Vidare är du serviceinriktad, du visar intresse, förmåga och vilja att hjälpa andra och är lösningsfokuserad. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet och att du har en profil och egenskaper som passar in i arbetsgruppen.
Det här erbjuder vi dig
• Hos oss får du göra skillnad i människors liv. Här har du nära till din chef och dina kollegor, påverkan och beslut.
• Nynäshamn är en lugn och trygg kommun. Tryggheten finns även i våra team - vi är prestigelösa, uppmuntrar och backar upp varandra när det behövs.
• Nynäshamns kommun är en del av Sveriges starkaste tillväxtregion. Vår resa ger dig möjlighet till utmaningar och varierande arbetsuppgifter.
• Vi erbjuder fri tillgång till gym. Du får även friskvårdstimme eller friskvårdsbidrag.
• Du har möjlighet till semester- och pensionsväxling.
• Vi har en aktiv personalförening där du kan hyra stugor i fjällen och i skärgården. Du kan också delta i olika aktiviteter som till exempel padel, kajak och ridning.
• Här har vi flextid och kortare arbetstid under sommaren. Det finns också möjlighet till distansarbete.
Vår rekryteringsprocess
Vi tillämpar löpande urval och använder en kompetensbaserad rekryteringsmetod för en rättvis och objektiv bedömning. Mångfald är en tillgång, och vi välkomnar alla sökande. Vissa tjänster kan kräva utdrag ur belastningsregistret.
Vi ser fram emot din ansökan och hoppas att du vill bli en del av vårt team!
Information om tjänsten
Tillträde: enligt överenskommelse
Anställningsform: Tillsvidareanställning
Sysselsättningsgrad: Heltid
Antal lediga befattningar: 1
Ref. nr: KS/2025/0121/023
Ersättning Lön enligt överenskommelse Fast månadslön
Så ansöker du Sista dag att ansöka är 2025-04-08
Klicka på denna länk för att göra din ansökan Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Nynäshamns kommun (org.nr 212000-0233),
https://www.nynashamn.se/ Kontakt Enhetschef kansli
Rebecca Skoglund
Rebecca.Skoglund@nynashamn.se 08 520 68169 Jobbnummer 9212038