Registrator/Arkivassistent till Linköping

Skatteverket / Kontorsjobb / Linköping
2011-12-20
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Registrator/Arkivassistent till Linköping" (publicerad 2012-10-18) ⬅️


Visa alla kontorsjobb i Linköping, Mjölby, Åtvidaberg, Finspång, Motala eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Skatteverket i Linköping, Norrköping, Katrineholm, Vimmerby, Nyköping eller i hela Sverige

- arbeta för en rättssäker och effektiv leverans i våra tjänsteuppdrag
Vi söker en Registrator/Arkivassistent till avdelningen för verksamhetsstöd.
Skatteverket är förvaltningsmyndighet för beskattning, fastighetstaxering, folkbokföring, registrering av bouppteckningar, utfärdande av id-kort samt bevakar statens fordringar. Arbetet som registrator/arkivassistent tillhör avdelningen för verksamhetsstöd, där vi levererar tjänster inom områdena personal, inköp, ekonomi och internservice.
Skatteverkets vision är ett samhälle där alla vill göra rätt för sig.
Ditt nya jobb innebär att
du tillsammans med kollegorna i ditt team ansvarar för post, diarium, arkiv och vaktmästeri med tillhörande administration. Dina arbetsuppgifter kommer att vara inriktade mot diarium och arkiv. Du är placerad vid en sektion där vi arbetar teambaserat och vi lägger därför stor vikt vid din samarbetsförmåga. Du bidrar aktivt till hög kvalitet och service i våra leveranser. Vi arbetar gränsöverskridande med andra orter inom sektionen.
Vi söker dig som
• har relevant gymnasieutbildning alternativt minst tre års arbetslivserfarenhet från liknande arbetsuppgifter
• har B-körkort och körvana
• har god datorvana
• skapar goda relationer och har mycket god samarbetsförmåga
• har god kommunikationsförmåga och uttrycker dig väl muntligt och skriftligt
• är initiativtagande och serviceinriktad
• är ordningsam och strukturerad
• uppnår fastställda arbetsmål
• har personlig mognad
Det är meriterande om du har arbetslivserfarenhet av liknande arbetsuppgifter från statlig verksamhet.
I rekryteringen lägger vi stor vikt vid dina personliga egenskaper.
Du måste vara svensk medborgare eftersom arbetsuppgifterna inom anställningen är placerade i säkerhetsklass. Säkerhetsprövning kommer att göras enligt Säkerhetsskyddslagen (1996:627).
Anställningen är tillsvidare och heltid. Vi tillämpar 6 månaders provanställning.

Publiceringsdatum
2011-12-20

Arbetstider och omfattning
Ej specificerat , Heltid , Tillsvidareanställning

Så ansöker du
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Helena  Villius, Sektionschef, 010-576 80 39
Susanne  O'Konor, Saco, 010-574 85 55
Kerstin  Nilsson, ST, 010-576 16 48
Ingela Runesson Gunell, HR-konsult, 010-574 81 99

Företag
Skatteverket

Adress
Skatteverket
Box 1090
10139 Stockholm

Jobbnummer
1110722

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Skatteverket

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Skatteverket: