Registrator/Arkivassistent till Linköping

Skatteverket / Administratörsjobb (offentlig verksamhet) / Linköping
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb (offentlig verksamhet) i Linköping, Mjölby, Åtvidaberg, Finspång, Motala eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Skatteverket i Linköping, Norrköping, Katrineholm, Vimmerby, Nyköping eller i hela Sverige

Skatteverket skapar samhällsnytta och har ett högt förtroende hos allmänhet och företag. Vi tänker nytt och befinner oss i ständig utveckling. Nyfikenhet och ständigt lärande är förutsättningar för att kunna göra ett bra jobb hos oss.

Kvalitetsmässan för verksamhets- och samhällsutveckling gav Skatteverket utmärkelsen "Sveriges modernaste myndighet" under 2011 med motiveringen "effektiva, kundorienterade, samverkar, förenklar och hittar nya lösningar".

I början av 2012 korades Skatteverket också till den mest servicevänliga myndigheten i Sverige, som en av de första ServiceScore®-vinnarna någonsin.Dina arbetsuppgifter som Registrator/Arkivassistent till avdelningen för verksamhetsstöd i Linköping innebär att du tillsammans med kollegorna i ditt team ansvarar för post, diarium, arkiv och vaktmästeri med tillhörande administration. Dina arbetsuppgifter kommer att vara inriktade mot diarium och arkiv.

Vi arbetar teambaserat och vi lägger därför stor vikt vid din samarbetsförmåga. Du bidrar aktivt till hög kvalitet och god service.

Vi erbjuder dig en arbetsplats

• med samhällsviktiga, intressanta och utvecklande arbetsuppgifter
  som är till nytta för medborgare och företag
• med öppenhet, respekt, gott bemötande och mångfald
• som stimulerar till kreativitet, lärande och utveckling
• med en god balans mellan arbete och fritid.

Vi söker dig som  

• har relevant avslutad gymnasieutbildning
• har god datorvana
• har goda språkkunskaper i svenska
• har B-körkort och körvana
• har mycket god samarbetsförmåga
• tycker om att arbeta i grupp
• har god kommunikationsförmåga och uttrycker dig väl muntligt och skriftligt
• är initiativtagande och serviceinriktad
• är ordningsam och strukturerad
• uppnår fastställda arbetsmål
• har personlig mognad

Det är meriterande om du har högskoleutbildning i arkivkunskap/arkivvetenskap om minst 20p/30hp. Det är också meriterande om du har erfarenhet av arbetsuppgifter på diarie/arkivområdet från statlig verksamhet.

Du ska också uppfylla kriterierna i Skatteverkets medarbetarpolicy.

När vi anställer lägger vi stor vikt vid personliga egenskaper och förmågor. 

Anställningen är tidsbegränsad t o m 2014-12-31.

Du måste vara svensk medborgare och fyllda 18 år eftersom arbetsuppgifterna inom anställningen är placerade i säkerhetsklass. Vi kommer att göra en säkerhetsprövning enligt säkerhetsskyddslagen (1996:627).                                                                                              

Välkommen med din ansökan till oss! 

Sista ansökningsdagen är 28 oktober 2012.

Vill du veta mer om Skatteverkets rekryteringsprocess?

Publiceringsdatum
2012-10-18

Arbetstider och omfattning
Ej specificerat , Ej specificerat , Tillsvidareanställning

Så ansöker du
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Annsofi Eriksson Lehman, HR-konsult, 010-57 47 293, annsofi.eriksson.lehman@skatteverket.se
Helena Villius, Chef, 010-576 80 39, helena.villius@skatteverket.se

Företag
Skatteverket

Adress
Skatteverket
Personalenheten
17194 Solna

Jobbnummer
1369124

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Skatteverket

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Skatteverket: