Registrator

Strålsäkerhetsmyndigheten / Administratörsjobb / Solna
2023-04-05
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Registrator" (publicerad 2023-07-27) ⬅️


Visa alla administratörsjobb i Solna, Sundbyberg, Stockholm, Danderyd, Lidingö eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Strålsäkerhetsmyndigheten i Solna, Sundbyberg, Stockholm, Katrineholm, Norrköping eller i hela Sverige

Vill du bidra till att göra samhället strålsäkert?
Strålsäkerhetsmyndigheten arbetar pådrivande och förebyggande för att skydda människor och miljö från oönskade effekter av strålning. Våra cirka 300 medarbetare har djupa och breda kunskaper inom strålskydd och kärnsäkerhet. Myndigheten arbetar aktivt med informationssäkerhet, säkerhetskultur och civilt försvar. Myndigheten har kontor i Solna, Göteborg och sitt säte i Katrineholm.

Enheten Säkerhet och informationsförvaltning tillhör avdelningen för Myndighetsstöd och ansvarar för att samordna och utveckla internt säkerhetsarbete, arkiv och registratur samt lokaler och det fysiska skyddet. Ansvaret för arkiv och registratur innebär ett övergripande ansvar för myndighetens processer för ärende- och dokumenthantering samt systemförvaltning av de IT-stöd myndigheten har för dessa processer. Enheten finns representerad både i Katrineholm och i Solna. Enheten består av en enhetschef och tolv medarbetare. Nu söker vi en registrator med placering i Solna eller Katrineholm.

Samhällsviktiga arbetsuppgifter
Vi erbjuder dig ett arbete där du tillsammans med kollegorna på enheten får

• utveckla och effektivisera rutiner så att de möter intressenters krav på en modern myndighet
• vara med och driva arbetet med ständiga förbättringar
• arbeta med daglig diarieföring och digital/analog dokumenthantering
• arbeta med att säkerställa att myndighetens handlingar hanteras enligt gällande lagstiftning
• stödja arkivet med bland annat arkivläggning av ärenden
• hantera utlämnande av allmänna handlingar
• stötta handläggare i dokumenthantering och diarieföring.

Resor mellan kontoren förekommer i tjänsten.

Publiceringsdatum
2023-04-05

Kvalifikationer
Vi söker dig som har

• som lägst gymnasieutbildning
• några års erfarenhet av att ha arbetat som registrator inom offentlig förvaltning eller annan erfarenhet som myndigheten bedömer likvärdig
• kunskap om lagar och förordningar som styr offentlig verksamhet och registratorns funktion och ansvar
• erfarenhet av att ha arbetat med ärende- och dokumenthanteringssystem
• goda kunskaper i och god förmåga att utrycka dig på svenska och engelska i tal och skrift
• arbetat i diariesystem.

Det är meriterande om du har

• erfarenhet av att ha arbetat med säkerhetsskyddsklassificerade uppgifter
• erfarenhet av Public360 som ärende- och dokumenthanteringssystem.

För att fungera bra i rollen som registrator behöver du

• ha mycket god samarbetsförmåga och lätt för att kommunicera med andra,
• vara noggrann och strukturerad,
• kunna ta egna initiativ och vara utvecklingsinriktad,
• vara serviceinriktad och gilla att ge service till både medborgare och verksamhet.

Vi förutsätter att du har en hög säkerhetsmedvetenhet och att du kan arbeta enligt myndighetens värdegrund, såväl som den statliga värdegrunden.

Anställningsvillkor
Anställningen är en tillsvidareanställning med start enligt överenskommelse. Vi tillämpar som regel sex månaders provanställning.

Du kan komma att krigsplaceras och ingå i myndighetens krisorganisation.Tjänsten är säkerhetsklassad, vilket innebär att säkerhetsprövning med registerkontroll enligt säkerhetsskyddslagen (2018:585) genomförs innan vi fattar beslut om anställning. Svenskt medborgarskap krävs för tjänsten.

Vi erbjuder dig
Förtroende och utrymme att använda och utveckla din spetskompetens i komplexa frågor med långsiktig betydelse för människor, samhälle och miljö.

Hos oss har du flexibel arbetstid och möjlighet att arbeta på distans. För att du ska kunna ta ansvar för din hälsa erbjuder vi friskvårdstimme och friskvårdsbidrag samt subventionerad sjukvård och läkemedel.

Läs mer om våra villkor och förmåner

Kontakt och ansökan
Vill du veta mer om tjänsten eller rekryteringsprocessen? Kontakta biträdande avdelningschef Ronnie Nilsson, telefon 08-799 41 57.

Fackliga företrädare är Karoline Gotlén, Saco-S, 08-799 43 61, och Michael Wallin, ST, 08-799 42 87.

Välkommen med din ansökan via vår hemsida senast den 26 april 2023.

Arbetsprov kan komma att tillämpas.

Du som söker tjänsten kan välja mellan att vara placerad i Solna eller i Katrineholm. Vänligen ange önskad placeringsort i ansökan.

Bra att veta
Se våra filmer där medarbetare berättar

Vår rekryteringsprocess

Vi undanber oss erbjudanden om annonsering och rekryteringshjälp i samband med denna rekrytering.

Ersättning
Individuell lönesättning

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2023-04-26
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Strålsäkerhetsmyndigheten (org.nr 202100-5737), http://www.stralsakerhetsmyndigheten.se/

Jobbnummer
7630004

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Strålsäkerhetsmyndigheten

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Strålsäkerhetsmyndigheten: