Registrator
Arena Personal Sverige AB / Administratörsjobb / Uppsala
2018-10-01
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Registrator" (publicerad 2023-05-15) ⬅️
Visa alla administratörsjobb i Uppsala,
Östhammar,
Sigtuna,
Österåker,
Håbo eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Arena Personal Sverige AB i Uppsala,
Östhammar,
Sigtuna,
Österåker,
Håbo eller i
hela Sverige Om tjänsten
Kan du se dig själv i en viktig roll där du får ge råd och stöd till handläggare och chefer i dokumenthanteringsfrågor och när det gäller olika verktyg för detta? Har du tidigare erfarenhet av liknande arbetsuppgifter i offentlig förvaltning? Då är du den vi söker för detta utvecklande uppdrag.
Om uppdraget
Vi söker nu får vår kunds räkning en Registrator inom offentlig sektor. Tjänsten är ett föräldrar-vikariat på enheten för kansli och kvalitet. Du kommer att arbeta med ca 8 kollegor som har olika roller men som tillsammans ansvarar för dokument- och ärendehantering. Enheten ansvarar även för utveckling och stöd i övergripande kvalitets- och styrningsfrågor.
Uppdraget kommer starta i mitten av november 2018 för att pågå i drygt 1 år. Omfattningen är 100% av en heltid.
Dina arbetsuppgifter
Som registrator arbetar du med diarieföring av allmänna handlingar och deltar i den dagliga hanteringen av inkommande handlingar, både i digital och fysisk form.
Arbetsuppgifterna innebär: registrering, diarieföring, upprättande av yttranden, bevakning av tidsfrister, posthantering, expediering, utlämnande av allmän handling till allmänheten och arkivering.
För dessa ovanstående uppgifter ser vi att du är lyhörd, serviceinriktad och hjälpsam. Utöver detta är det viktigt att du kan prioritera arbetsuppgifter och arbeta nära i team med kollegor.
En viktig del i arbetet är också att ge råd och stöd till handläggare och chefer i dokumenthanteringsfrågor och när det gäller dokument- och ärendehanteringsverktyget Ciceron. I rollen kommer du även utbilda i systemet och vi ser därför att du har god systemvana och en känsla för pedagogik. Vidare kommer du vara behjälplig med beställningar och fakturering.
Din profil
Dina kvalifikationer
• Gymnasieexamen eller motsvarande utbildning
• Erfarenhet av dokument- och ärendehantering samt administration i offentlig förvaltning
• Kunskap inom offentlighets- och sekretesslagstiftning samt GDPR
• God vana av att hantera digitala verktyg
• Förmåga att uttrycka dig väl i tal och skrift
• Meriterande med relevant högskoleutbildning och/eller registratorsutbildning
• En merit med tidigare erfarenhet av systemet Ciceron
Vi erbjuder
Vi matchar de bästa medarbetarna till rätt företag och uppdrag. Att vara extern medarbetare hos oss passar dig som på minsta möjliga tid vill skaffa dig mesta möjliga erfarenhet. Vi ger dig chansen att arbeta på attraktiva arbetsplatser där du utvecklar din kompetens.
Du har nära kontakt med din personalansvarige som stöttar dig och fungerar som ditt bollplank för att du ska lyckas i dina uppdrag. För oss är det viktigt att du trivs och mår bra. Självklart har vi som auktoriserat bemanningsföretag kollektivavtal och försäkringar för din anställningstrygghet.
Vi värdesätter en jämn köns- och åldersfördelning samt etnisk och kulturell mångfald. Det skapar trivsel och kvalitet för våra kunder och dig som anställd.
Vi erbjuder tjänster inom olika områden och på olika nivåer. Hos oss har du chans att utvecklas genom varierande typer av uppdrag hos våra kunder. Du får flexibla arbetsförhållanden och -tider. Som extern medarbetare har du möjlighet att lära känna olika arbetsgivare och medarbetare, se nya arbetssätt och processer, arbeta i flera system och därmed bredda din kompetens och samla erfarenhet. Du får även viktiga kontakter ute på olika arbetsplatser och detta nätverk kan vara till stor hjälp längre fram i din karriär. Samtidigt står vi bakom dig och ger stöd när det är nödvändigt! Många av våra medarbetare får anställning hos våra kunder efter genomfört uppdrag.
Om verksamheten
Vi har ett personligt engagemang och anstränger oss alltid för att ordna saker på bästa sätt. Vi försöker hitta uppdrag som passar dig som medarbetare så att du hela tiden utvecklas för då vet vi att du trivs och gör ett bra jobb! Vi agerar professionellt i alla lägen och har gedigen kompetens i bolaget. Du som medarbetare får därför trygghet och en kompetent arbetsgivare. Våra Konsultchefer arbetar från början till slut med kunder och medarbetare i hela bemanningsprocessen vilket gör att vi har en nära kontakt och vet vad som är på gång och aktuellt för dig för tillfället.
Ansökan
Tre enkla steg till ditt nya jobb:
1. Du ansöker genom att klicka på "ansök här" eller "ansök via extern webbplats".
2. Du kommer då till Arena Personals hemsida. Klicka på "Sök jobbet" och fyll i dina kontaktuppgifter och bifoga sen ditt CV och personliga brev. Hela ansökningsprocessen tar max några minuter.
3. Vi behandlar alla ansökningar vartefter de kommer in så tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag - vänta därför inte med att söka jobbet. Vi tar inte emot ansökningar via e-post. Varmt välkommen med din ansökan!
Varaktighet, arbetstid
Heltid Visstid, mer än 6 månader
Publiceringsdatum2018-10-01ErsättningFast lön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2018-10-28
Ange följande referens när du ansöker: 6242
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktMagnus Borg
FöretagArena Personal Sverige AB
AdressArena Personal Sverige AB
Sankt Olofsgatan 9
75321 Uppsala
KontorsadressSankt Olofsgatan 9
Jobbnummer 4375754
Observera att sista ansökningsdag har passerat.