Registrator
Koncernkontoret, Koncernavdelning Ärendesamordning och kansli / Administratörsjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb i Göteborg,
Mölndal,
Partille,
Kungälv,
Lerum eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Koncernkontoret, Koncernavdelning Ärendesamordning och kansli i Göteborg,
Borås,
Vänersborg eller i
hela Sverige Vill du vara med och bidra till att skapa Sveriges bästa hälso-och sjukvård och ett hållbart samhälle med tillväxt i hela Västra Götaland? På Koncernkontoret är vi drygt 1300 medarbetare som varje dag är med och gör skillnad för patienter, medarbetare, besökare och invånare.
Våra avdelningar arbetar med frågor som rör hälso- och sjukvård, kollektivtrafik, regional utveckling, folkhälsa, mänskliga rättigheter, miljö, kommunikation, ekonomi, HR, inköp och IT.
Enheten Diarium och dokumenthantering är en del av Koncernkontoret som servar tretton av Västra Götalandsregionens nämnder och styrelser. Enheten har tio medarbetare och består av både registratorer och arkivarier. Man fungerar även som expertstöd till förvaltningar och bolag i hela Västra Götalandsregionen samt samordnar frågor om dokumenthantering, registrering och diarium.
Ditt uppdrag
De huvudsakliga arbetsuppgifterna består av registrering av allmänna handlingar, controlling i ärendehanteringssystem, arkivering samt att vara processtöd åt handläggare. Till detta kommer att lämna ut allmänna handlingar, att göra bedömningar om handlingars offentlighet och bemanning av myndighetsbrevlådor.
Du kommer även ta emot förfrågningar från allmänheten samt media gällande myndigheternas ärenden. Tillsammans med handläggare arbetar vi för att säkerställa goda arbetsprocesser gällande myndighetens handlingar. För att sköta arbetsuppgiften krävs goda kontakter med handläggare samt nämndsekreterare på förvaltningen.
Medarbetare på enheten ingår i regionens nätverk och referensgrupper för registratorer och arkivarier samt håller utbildningar i ärendehanteringssystemet.
Du kommer också att få vara med och bidra till utveckling och förbättring av våra arbetsprocesser inom området dokumenthantering. Flera utvecklingsprojekt som syftar till ökad digitalisering av allmänna handlingar pågår.
Vad kan vi erbjuda dig? Som en av Sveriges största arbetsgivare kan vi erbjuda rätt person goda karriär- och utvecklingsmöjligheter. Hos oss får du chansen att utföra ett meningsfullt arbete för samhället och bidra till Västra Götalandsregionens vision "det goda livet". Vi eftersträvar en god balans mellan arbetsliv och privatliv och värnar om våra medarbetares hälsa. Läs om våra förmåner på
http://www.vgregion.se/jobba-i-vgr/sa-ar-det-att-jobba-hos-oss/dinaformaner/Dina kvalifikationer?
Vi söker dig med högskoleutbildning i registratur, arkiv- och informationsvetenskap, offentlig förvaltning eller annan utbildning/kompetens som arbetsgivaren bedömer som likvärdig. Du har minst två års erfarenhet av att arbeta som registrator inom offentlig verksamhet samt erfarenhet av att handlägga och utreda egna ärenden. Mycket god datorvana och erfarenhet av Officeprogrammen är ett krav.
Vi ser att det är meriterande om du har:
- Erfarenhet av arbete med dokumentcontrolling samt ärendehanteringssystemet Public 360.
- Erfarenhet av att hålla utbildningar.
Vem är du?
Du är utvecklingsorienterad och ser det som naturligt att bidra med idéer för att förbättra arbetssätt, rutiner och processer. Du ska vara van att arbeta självständigt och samtidigt ha god förmåga att arbeta i team. Du tar egna initiativ och är bra på att organisera ditt arbete, noggrannhet är av största vikt. Du ska ha lätt för att uttrycka dig i tal och skrift, samt förmåga att snabbt kunna få överblick av skriftlig information för att kunna göra en kortfattad beskrivning som är sökbar. Du tycker om att ge service och har god samarbetsförmåga. Vi kommer att ta stor hänsyn till personlig lämplighet.
Det är viktigt för oss att du kan arbeta utifrån Koncernkontorets värdegrund:
- Tillsammans gör vi varandra framgångsrika.
- Vi lyssnar in. Vi lyssnar av.
- Feedback bidrar till vår utveckling.
Övrigt Vi eftersträvar jämlikhet där alla medarbetare ska ha lika möjligheter och rättigheter till att utvecklas, göra ett bra arbete och trivas på arbetsplatsen.
Läs mer om vår verksamhet här:
http://www.vgregion.se/sv/Vastra-Gotalandsregionen/startsida/Om-Vastra-Gotalandsregionen/Regionorganisationen/Regionkansliet/Om Västra Götalandsregionen
Västra Götalandsregionen finns till för människorna i Västra Götaland. Vi ser till att det finns god hälso- och sjukvård för alla. Vi arbetar för en hållbar utveckling och tillväxt, bra miljö, förbättrad folkhälsa, ett rikt kulturliv och goda kommunikationer i hela Västra Götaland.
Publiceringsdatum2018-08-24Så ansöker duVästra Götalandsregionen ser helst att du registrerar din ansökan via rekryteringssystemet. Om du som sökande har frågor om den utannonserade tjänsten eller av särskilda och speciella skäl inte kan registrera dina uppgifter i ett offentligt system - kontakta kontaktperson för respektive annons.
Till bemannings-, förmedlings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare:
Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings-, förmedlings- och rekryteringsföretag samt andra externa aktörer och försäljare av ytterligare jobbannonser. Västra Götalandsregionen har upphandlade avtal.
Varaktighet, arbetstid
100%. Tillträde: Enligt överenskommelse tillsvidareanställning
ErsättningFast lön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2018-09-14
Ange följande referens när du ansöker: 2018/5191
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktCharlotta Tengbert, enhetschef 0736-601 799
FöretagKoncernkontoret, Koncernavdelning Ärendesamordning och kansli
AdressKoncernkontoret, Koncernavdelning Ärendesamordning och kansli
Lillhagsparken 5
40544 Göteborg
KontorsadressLillhagsparken 5
Jobbnummer 4309186
Observera att sista ansökningsdag har passerat.