Registrator

Pensionsmyndigheten / Administratörsjobb / Stockholm
2017-12-21
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Registrator" (publicerad 2018-11-02) ⬅️


Visa alla administratörsjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Pensionsmyndigheten i Stockholm, Botkyrka, Gävle, Gotland, Söderhamn eller i hela Sverige

Pensionsmyndigheten ansvarar för den allmänna pensionen och informerar om hela pensionen. Varje år betalar vi ut drygt 300 miljarder kronor till 2,1 miljoner pensionärer, genomför drygt 800 000 fondbyten och skickar ut 7,2 miljoner orange kuvert. Vi är omkring 1 100 medarbetare på 8 orter.

Vi gör pensioner enklare - för att alla ska kunna leva i nuet.

Tjänsten är placerad vid Inköps-, fastighets- och arkivenheten vid den Administrativa avdelningen. Utöver registraturen har enheten ett övergripande ansvar för myndighetens arkiv- och dokumenthantering, lokaler och inköp.

Inköps-, fastighets- och arkivenheten består för närvarande av elva medarbetare. Två av befattningarna är arkivarier och två är registratorer, och dessa har ett nära samarbete. Arkivfunktionen har en helhetssyn på dokumenthantering och registratorstjänsten kan därför komma att innefatta arbete som traditionellt hör till en arkivarietjänst. Detta utifrån behov, kunskap och intresse



Pensionsmyndigheten strävar efter att ha en effektiv och rättsenlig hantering av sin information så att den är åtkomlig, skyddad och läsbar under hela bevarandetiden. Registratorn bidrar till detta mål och till de viktigaste arbetsuppgifterna hör följande:

• klassificera, registrera och skanna allmänna handlingar i myndighetens diarieföringssystem (W3D3) enligt offentlighets- och sekretesslagen
• medverka vid utlämnanden av allmänna handlingar och lämna upplysningar om de allmänna handlingar myndigheten ansvarar för
• administrera myndighetens officiella brevlåda (både fysisk- och e-post)
• utbilda handläggare och ge stöd till användare inom myndigheten avseende registrering i W3D3 med kringsystem
• ge stöd inom sitt verksamhetsområde till övriga verksamheten
• medverka vid förvaltningen av W3D3 och kringsystem
• administrera fullmakter knutna till öppning av post
• arkivera fysiska akter knutna till diariet och hantera närarkivet
• utföra gallrings- och ordningsarbeten i den del av myndighetens fysiska arkiv som förvaras i Stockholm
• medverka vid utvecklingen av registraturet


Publiceringsdatum
2017-12-21

Erfarenhet och utbildning
Kvalifikationer:
• God kännedom om de regler som styr registrering av allmänna handlingar.
• Relevant arbetslivserfarenhet (till exempel som registrator eller arkivarie) eller relevant utbildning (till exempel inom arkivvetenskap).
• Mycket god datorvana.

Meriterande:
• Andra kunskaper om framställning och hantering av allmänna handlingar vid en myndighet.
• Utbildning i arkivvetenskap.
• Erfarenhet av att arbeta i ett ärendehanteringssystem som W3D3 eller motsvarande.
• Erfarenhet av systemförvaltning.
• Erfarenhet av att genomföra utbildningsinsatser.

Dina egenskaper
Som registrator är du noggrann, strukturerad och serviceinriktad. Vi vill också att du har ett konsultativt förhållningssätt gentemot andra som registrerar handlingar vid myndigheten, vilket förutsätter att du är positiv, samarbetsvillig och utåtriktad. Det är också viktigt att du har förmåga att uttrycka dig väl i tal och skrift.

Vid rekryteringen kommer vi att lägga stor vikt vid dina personliga egenskaper.

Övrig information
Då anställningarna är placerade i säkerhetsklass krävs svensk medborgarskap. Säkerhetsprövning med registerkontroll enligt Säkerhetsskyddslagen (1996:627) kommer att genomföras innan anställning.

Tjänstgöringsort är Stockholm.

För mer information:
För mer information om tjänsterna kontakta chefen för inköps-, fastighets- och arkivenheten Anna Drougge, 010 ? 454 25 14.

Fackliga representanter: SACO: Linda Modin, Telefon 010-454 33 36
ST: Helena Blomkvist, Telefon 010-454 28 53

Märk din ansökan med diarienummer PSL 2017-133

Varaktighet, arbetstid
Heltid 100% Tillsvidare -

Ersättning
Fast lön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2018-01-15
Ange följande referens när du ansöker: dnr: PSL 2017-133
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Pensionsmyndigheten

Adress
Pensionsmyndigheten
Box 38190
10064 Stockholm

Kontorsadress
Hornsgatan 168

Jobbnummer
3869022

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Pensionsmyndigheten

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Pensionsmyndigheten: