Registrator
Region Kronoberg, RST Regionstab / Administratörsjobb / Växjö
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb i Växjö,
Alvesta,
Uppvidinge,
Lessebo,
Hylte eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Region Kronoberg, RST Regionstab i Växjö,
Ljungby eller i
hela Sverige I Region Kronoberg kan du trivas, växa och påverka. Tillsammans arbetar vi för att nå visionen "Ett gott liv i ett livskraftigt län".
Regionens registratorer finns inom kansliavdelningen som är en del av regionstaben i Region Kronoberg. Kansliavdelningen ansvarar för arkiv, diarium, juridiskt stöd, informationssäkerhet, barn- och människorättsfrågor, patientnämndsverksamhet, nämndsadministration samt administrativt stöd till den politiska organisationen. På avdelningen är vi cirka 20 medarbetare.
Publiceringsdatum2016-02-04ArbetsuppgifterVi söker nu en registrator som tillsammans med övriga registratorer kommer att ansvara för att upprätthålla en effektiv och rättssäker diarieföring. Som registrator ansvarar du även för att förvalta och utveckla processen för hantering av allmänna handlingar i syfte att säkra allmänhetens möjlighet till insyn, Region Kronobergs effektivitet samt rättssäkerhet.
I arbetsuppgifterna ingår bland annat:
• Posthantering och diarieföring i Region Kronobergs dokument- och ärendehanteringssystem Platina.
• Sekretessprövning och utlämnande av allmän handling.
• Att bistå organisationen i frågor inom området.
• Support till dokument- och ärendehanteringssystemet Platina.
• Att stödja nämndsekreterarna i deras arbete.
KvalifikationerVi tror att du har en registratorsutbildning inom arkiv- och informationsvetenskap på högskolenivå eller motsvarande.
Du har gärna erfarenhet av registratorsarbete i offentlig förvaltning och därmed goda kunskaper om de bestämmelser som reglerar verksamhetsområdet såsom offentlighets- och sekretesslagen, tryckfrihetsförordningen, förvaltningslagen, arkivlagen och personuppgiftslagen. Erfarenheter av elektroniskt dokument- och ärendehanteringssystem samt kunskap om hur man arbetar med ärendehanteringsprocess är ett plus. Det är meriterande om du har erfarenhet av att arbeta i dokument- och ärendehanteringssystemet Platina.
Som person är du ansvarstagande, strukturerad, noggrann och kan hantera dina arbetsuppgifter med stor integritet för att på ett professionellt sätt utföra arbetsuppgifterna. Du har god problemlösningsförmåga och tar egna initiativ inom givna ramar för att lösa de frågor som dyker upp, detta med hög servicekänsla. Du kommer att ingå i ett team där god samarbetsförmåga och god kommunikativ förmåga krävs, men även förmåga att arbeta självständigt. Du uttrycker dig väl i både tal och skrift.
ÖVRIGT
Vi kommer att påbörja urvalsarbetet löpande under ansökningsperioden.
Vi undanber oss vänligt men bestämt erbjudanden om annonserings- och rekryteringstjänster i samband med den här annonsen.
Om du har frågor om registreringen av din ansökan, kontakta Offentliga jobbs telefonsupport på tel 0771-704 704.
Varaktighet, arbetstid
Heltid. Tillsvidareanställning, tillträde: enligt överenskommelse.
ErsättningEnligt avtal.
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2016-03-06
Ange följande referens när du ansöker: RST 3/16
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktAnders Pettersson, Enhetschef kansliavdelningen 0470-58 30 10
Elin Nellmo, HR-specialist 0470-58 85 24
FöretagRegion Kronoberg, RST Regionstab
AdressRegion Kronoberg, RST Regionstab
Landstinget Kronoberg
35188 Växjö
KontorsadressIngelstadsvägen 9 Växjö
Jobbnummer 2652801
Observera att sista ansökningsdag har passerat.