Registrator

Banverket Verksamhetsstöd / Administratörsjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Lerum eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Banverket Verksamhetsstöd i Göteborg, Ängelholm, Hallsberg, Malmö, Norrköping eller i hela Sverige

Verksamhetsstöd är en kompetensbank för viktiga funktioner som information, personal, ekonomi, dokumenthantering med mera. Vi jobbar på uppdrag från övriga enheter inom Banverket. Verksamhetsstöd Kontorsservice är cirka 90 medarbetare runtom i landet. Vi erbjuder bland annat kontorsarbetsplatser, dokument- och arkivhantering, fastighetsförvaltning, reception och posthantering. Banverket inför en enhetlig diarie- och arkivverksamhet vilket innebär att de förvaltande enheterna kommer att gå från en lokal till en centraliserad diarieföring. Vi söker nu en registrator till Göteborg.

Publiceringsdatum
2008-10-23

Dina arbetsuppgifter
Vi söker nu en registrator som är intresserad av dokumenthantering och vill vara med och utveckla området. Du kommer att arbeta lokalt med frågorna i Göteborg men ha möjlighet att utvecklas inom arbetsområdet i ett nationellt perspektiv. Arbetsuppgifter består av att diarieföra och skanna myndighetens handlingar, arkivera och återsöka handlingar enligt upprättad arkivförteckning och hålla övriga handlingar ordnade. Du ska i samarbete med arkivsamordnare ta fram och följa upp ärendeförteckning och medverka till att utveckla rutiner gällande dokument- och ärendehantering och informera medarbetarna. Att delta i eller leda projekt och arbetsgrupper kan också förekomma. I tjänsten kan andra uppgifter inom sektionen ingå såsom ritningshantering samt övriga förekommande arbetsuppgifter.

Kvalifikationer
Vi vill att Du har lägst gymnasieutbildning och några års erfarenhet av liknande arbetsuppgifter alternativt annan utbildning och erfarenhet som vi bedömer som likvärdig. Du har mycket goda kunskaper om diarieföring i statlig verksamhet och om offentlighets- och sekretesslagstiftningen. Det är meriterande om du har studerat Arkiv- och informationsvetenskap på högskolenivå. Du kan uttrycka dig väl i tal och skrift och har goda kunskaper i MS-Office. Du ska vara noggrann, flexibel, stresstålig och ha mycket god förmåga att både arbeta självständigt såväl som i grupp. Vi förutsätter att du har ett konsultativt och kostnadsmedvetet förhållningssätt. Stor vikt läggs vid personlig lämplighet.
Befattningen är säkerhetsklassad vilket kräver svenskt medborgarskap och innebär att registerkontroll kommer att genomföras.

Arbetstider och omfattning
Tillsvidare
Heltid

Ersättning
Fast lön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2008-11-07
Ange följande referens när du ansöker: 08337-11257
Ansökan kan skickas till e-postadress: rekrytering.stockholm@banverket.se

Kontakt
Göran Bjurmalm, Sektionschef, 070-518 47 72, 031-10 47 72

Facklig kontakt
Ulf Malmström, SACO, 08-762 22 57
Berit Runquist, ST, 0243-44 55 58
Catarina Fällström Jacobsen, SEKO, 040-20 22 03

Företag
Banverket Verksamhetsstöd

Adress
Banverket Verksamhetsstöd
Personal
17222 Sundbyberg

Kontaktuppgifter
Telefonnummer: 08-762 20 20
E-postadress: rekrytering.stockholm@banverket.se

Jobbnummer
338789

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Banverket Verksamhetsstöd

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Banverket Verksamhetsstöd: