Registrator
Försäkringskassan / Administratörsjobb / Östersund
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb i Östersund,
Krokom,
Åre,
Ragunda,
Ånge eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Försäkringskassan i Östersund,
Sollefteå,
Kramfors,
Sundsvall,
Ljusdal eller i
hela Sverige Referens: xx
Försäkringskassans vision är ett samhälle där alla känner trygghet om livet tar en ny vändning.
Försäkringskassan ansvarar för en stor del av de offentliga trygghetssystemen i Sverige som ger ekonomiskt skydd för familjer och barn, för personer med funktionsnedsättning samt vid sjukdom och arbetsskada. Vi är cirka 13 000 medarbetare på kontor i hela landet.
Vi behöver dig som vill arbeta utifrån vår vision och verksamhetsidé - alltid med engagemang för kundens situation och god kunskap om socialförsäkringen. Vi söker dig som har integritet, vill vara delaktig och alltid göra ditt bästa. Du är en god kollega som samarbetar med andra.
Vi erbjuder dig ett intressant och utvecklande arbete som spelar en viktig roll i människors liv.
Läs mer om vision och verksamhetsidé och om Försäkringskassan som arbetsgivare
www.forsakringskassan.se/omfk och
www.forsakringskassan.se/jobbahosossFörsäkringskassan söker
Registrator
Informationsförvaltning, Verksamhetsstöd med placering i Östersund
Arbetsuppgifter och ansvar
I arbetsuppgifterna ingår sedvanliga registratorsuppgifter bland annat posthantering, diarieföring av inkommande post, kopiering och distribution av handlingar, och visst arkivansvar. Det är ett omväxlande arbete med kontakter både internt och externt. Du ger service till chefer, handläggare och till viss del andra myndigheter.
Publiceringsdatum2013-07-26KvalifikationerVi söker dig som
• har gymnasieutbildning
• goda datakunskaper
• är noggrann och har god organisationsförmåga
• är ansvarskännande och har förmåga att arbeta självständigt
• är bra på att skapa goda relationer både internt inom och utom arbetsgruppen och har lätt att samarbeta
• är stabil och stresstålig som person
Det är meriterande om du har
• tidigare erfarenhet av diarieföring från annan offentlig eller statlig verksamhet
• tidigare erfarenhet av registrering i Diabas
• kännedom om de lagar och regler som styr offentlighet och sekretess inom statlig sektor
• kännedom om Försäkringskassan som organisation och socialförsäkringen
Övrig informationAnställningen är vikariat på heltid under 1 års tid. Tänkt tillträde är i september 2013. Försäkringskassan gör viss ekonomisk personkontroll innan anställning.
Mer information
Vill du veta mer om tjänsterna är du välkommen att kontakta områdeschef Martin Matsson på telefon 070-325 05 19. För frågor om rekryteringsprocessen är du välkommen att kontakta HR-specialist Malin Nilsson via mail;
malin.t.nilsson@forsakringskassan.se .
Fackliga kontaktpersoner är för ST, Mona Ericsson, 010-11 88 555 för SACO, Marie Niljung, 010-112 60 23. Vill ni komma i kontakt med SEKO finns Johanna Grundström,
johanna.grundstrom@forsakringskassan.se på plats till och med 9 augusti.
Ansökan
Välkommen med din ansökan senast den 18 augusti 2013 märkt med diarienummer 037116-2013. Bifoga ditt CV där du beskriver din utbildning och erfarenhet samt ett personligt brev där du berättar varför du söker arbetet.
Försäkringskassan arbetar aktivt för att vara en myndighet fri från diskriminering.
Arbetstider och omfattningDag , Heltid , Vikariat
Så ansöker duAnsökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagFörsäkringskassan
AdressFörsäkringskassan
Personalenheten
Jobbnummer 1612474
Observera att sista ansökningsdag har passerat.