Regional utvecklingssamordnare näringsliv

Region Kronoberg, Hållbar Tillväxt / Administratörsjobb / Växjö
2025-04-16


Visa alla administratörsjobb i Växjö, Alvesta, Uppvidinge, Lessebo, Hylte eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Region Kronoberg, Hållbar Tillväxt i Växjö

I Region Kronoberg är vi 6500 personer som jobbar för kronobergarnas bästa - varje dag! Vi ansvarar för hälso- och sjukvård, kollektivtrafik, regional utveckling och kultur i länet. Vårt mål är att våra medarbetare ska trivas, växa i sin yrkesroll och kunna påverka sin arbetsvardag.

Region Kronoberg söker en driven och engagerad utvecklingssamordnare som vill arbeta med förutsättningarna för ett konkurrenskraftigt näringsliv i Kronoberg. Rollen innebär att genomföra regionala uppdrag i samarbeten med aktörer lokalt, regionalt, mellanregionalt, nationellt och internationellt. I rollen ligger att arbeta både med strategiska frågor såväl som tidsbegränsade utvecklingsprojekt. Tjänsten är placerad på Regional utveckling i verksamheten Hållbar tillväxt med uppdrag inom samhällsbyggnad och näringsliv. Vår verksamhetsidé är: För invånarna, på uppdrag av politiken och i samhandling med relevanta aktörer driver vi Kronoberg framåt genom den regionala utvecklingsstrategin.

Regional utveckling samordnar offentliga uppdrag från både stat och region. Hos oss finns utvecklingssamordnare och projektledare som driver utveckling i bred samverkan med andra aktörer. Vi strävare efter en arbetsmiljö som är effektiv, kreativ och som tar tillvara på engagemang. Våra arbetsformer har ett stort inslag av digitalt- och distansbaserat arbetssätt. För att trivas krävs en hög grad av självledarskap och förmåga att skapa resultat genom process- och nätverksbaserat arbete.

Publiceringsdatum
2025-04-16

Arbetsuppgifter
Fungera som en länk mellan näringsliv och regional utveckling

Samordna frågor kopplade till företags- och innovationsfrämjande systemet.

Leda och medverka i utvecklingsinsatser (som att mobilisera aktörer, utveckla koncept, söka extern finansiering, genomföra, följa upp och lära).

Bereda ärenden och underlag för politiska beslut.

Följa upp organisationer inom företagsfrämjande systemet medregionala uppdrag.

Samordna frågor kopplade till ägarstyrningen av bolag som Regionen äger.

Kvalifikationer
Akademisk utbildning inom relevant område.

Kunskap om regionalt utvecklingsarbete och innovationssystem i en nationell och internationell kontext.

Dokumenterad erfarenhet av att leda utvecklingsprojekt och processer i bred samverkan.

Digital kompetens som stödjer utvecklingen av området och digitala arbetssätt.

Goda kunskaper i svenska och engelska i tal och skrift.



Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper som förmåga att vara kommunikativ, pedagogisk, drivande, resultatinriktad och ha en mycket god samarbetsförmåga.

ÖVRIGT
Frågor om specifika jobb besvaras av den rekryterare eller kontaktperson som anges i annonsen. För att skicka in din ansökan, klicka på ansökningslänken i annonsen.

Informationen du anger kan komma att lämnas ut avseende regler för allmän handling enligt offentlighetsprincipen och dina uppgifter behandlas enligt Dataskyddsförordningen (GDPR).

Kontakta ansvarig rekryterare hos Region Kronoberg vid skyddad identitet för vidare information om hur du ansöker och hantering av dina personuppgifter.

Vi undanber oss vänligt men bestämt erbjudanden om annonserings- och rekryteringstjänster i samband med den här annonsen.

Ersättning
Månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2025-05-04
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "RK 279/2025".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Region Kronoberg (org.nr 232100-0065)

Arbetsplats
Region Kronoberg, Hållbar Tillväxt

Kontakt
Verksamhetschef
Sunny Sandström
sunny.sandstrom@kronoberg.se
0470-58 30 60

Jobbnummer
9291768

Prenumerera på jobb från Region Kronoberg, Hållbar Tillväxt

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Region Kronoberg, Hållbar Tillväxt: