Redvisningsekonom till Intersolia Sweden AB
Dreamwork Scandinavia AB / Redovisningsekonomjobb / Halmstad
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla redovisningsekonomjobb i Halmstad,
Laholm,
Båstad,
Falkenberg,
Ängelholm eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Dreamwork Scandinavia AB i Halmstad,
Laholm,
Båstad,
Falkenberg,
Ängelholm eller i
hela Sverige Kort om tjänsten
Vi söker en redovisningsekonom till Intersolia Sweden AB. Du kommer att arbeta i ett bolag med ambitiösa tillväxtmål och rapporterar direkt till företagets ekonomichef. Koncernen omsätter i dagsläget ca 40 miljoner och har ca 70 medarbetare.
Publiceringsdatum2015-08-31Om företagetIntersolia erbjuder kvalificerade tjänster, utbildningar och datasystem inom området hälsa, miljö och säkerhet vid hantering av kemiska produkter. Vi hjälper er med anpassningen till kemikalielagarna och effektiviserar er kemikaliehantering så att ni minskar era kostnader, ökar säkerheten för de anställda och minskar belastningen på miljön. Läs gärna mer om bolaget på
www.intersolia.comMer om tjänsten
I din roll som redovisningsekonom på Intersolia arbetar du med löpande redovisning, avstämning och periodiseringar. Du kommer också att involveras i bokslutsarbete samt redovisning av moms och arbetsgivaravgifter.Du kommer också att vara delaktigi arbetet med budgetering , likviditetsplanering och finansiell långsiktig planering. Viss controlling på uppdrag av ekonomichefen kommer också att förekomma. Du arbetar även med löneadministrationen för koncernens ca 70 medarbetare.
ProfilDu har minst tre års erfarenhet av att arbeta med kvalificerat arbete på en ekonomifunktion. Om du har erfarenhet av att arbeta även med löneadministration är det meriterande - om inte finns möjlighet till kunskapsöverföring på bolaget. Du är antingen KY-utbildad redovisningsekonom eller Civilekonom med inriktning mot redovisning. Som person är du självklart strukturerad, ambitiös och noggrann. Det är också av stor vikt att du trivs med att arbeta i en miljö som präglas av tillväxt och har förmåga att identifiera förbättrings-/effektiviseringspotential samt förmåga att utforma rutiner. Andra viktiga egenskaper är självständighet, flexibilitet och stresstålighet.
Du behärskar engelska på god nivå i både tal och skrift och är självklart en god användare av Office med tyngdpunkt på Excel. Om du har tidigare erfarenhet av att arbeta i Visma's program är det meriterande - om inte ser vi att du har erfarenhet av att arbeta i något annat affärssystem.
Så ansöker duVälkommen med din ansökan genom att registrera ditt CV och din ansökan på vår hemsida
www.dreamwork.se snarast möjligt, då urvalsprocessen sker löpande. Frågor om tjänsten besvaras av rekryteringskonsult Malin Nissen, 042-17 66 13 alternativt
malin.nissen@dreamwork.com .
Varaktighet, arbetstid
Heltid tillsvidareanställning
ErsättningEnligt överenskommelse
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2015-09-14
Vi föredrar ansökningar via webben
Ange följande referens när du ansöker: 2865
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktMalin Nissen 042 - 17 66 13
malin.nissen@dreamwork.comFöretagDreamwork Scandinavia AB
AdressDreamwork Scandinavia AB
Drottninggatan 1
25221 Helsingborg
KontorsadressDrottninggatan 1, Helsingborg
Övriga kontaktuppgifter Jobbnummer 2410296
Observera att sista ansökningsdag har passerat.