Redovisningskonsult till KlaraPapper Stockholm

Klara10 Interim AB / Redovisningsekonomjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla redovisningsekonomjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Klara10 Interim AB i Stockholm, Västerås, Östersund eller i hela Sverige

Publiceringsdatum
2021-03-29

Om tjänsten
Välkommen till KlaraPapper!

Vi på KlaraPapper skapar effektiva ekonomi- och lönefunktioner som stödjer våra kunders verksamhet. Idag är vi cirka 80 medarbetare och vi finns i Stockholm och Östersund. Sedan starten 1998 har Klara Papper vid tre tillfällen utsetts till Gasellföretag. Här präglas stämningen av värme, kunskap och välkomnande, men det läggs också betoning på eget ansvar, samarbete, konsultmässighet och stark professionalism. Känner du igen dig?

I och med hög efterfrågan och en stark position på marknaden söker vi nu en professionell och utåtriktad redovisningskonsult med goda erfarenheter av gediget ekonomiarbete. KlaraPapper står nu inför stora och roliga förändringar med ökad digitalisering, mer kvalitativ kundkontakt och en fördjupad affär! Häng med på resan!

KlaraPapper erbjuder en fast anställning med goda förmåner, bra kollegor och en familjär stämning!

Dina arbetsuppgifter
I den här rollen kommer du tillhöra Affärsområdet Redovisning och vara en av de mer seniora kollegorna. Rollen är bred, varierande och innebär såväl fördjupning i redovisning och analys som starkt kundfokus, serviceförmåga och stöttning till juniora kollegor. Antalet kunder varierar beroende på storlek och omfattning.

Du kommer till exempel att:

• Ha helhetsansvaret för ett antal kunder inom redovisning dvs vara kundansvarig vilket bland annat innebär arbete med uppstart, löpande uppföljning samt projektinsatser
• Primärt ansvara för den mer komplexa delen av redovisningen hos kund så som bokslut, deklarationer och årsredovisning
• Utföra analys-, uppföljning-, budget- och prognosarbete
• Ha en rådgivande roll gentemot kunder, vara proaktiv och se möjligheter att fördjupa affären
• Stötta mer juniora kollegor i deras arbete
• Bidra med energi och affärsmässighet för att ytterligare stärka den vägvinnande kulturen samt skapa goda relationer med kunderna

Vi värdesätter ditt engagemang och positiva inställning. Du är nyfiken och delar gärna med dig av dina kunskaper och trivs med att arbeta i grupp såväl som individuellt. Din utveckling är viktig för oss och därför ger vi dig goda möjligheter att växa och utvecklas i din roll som redovisningskonsult samt vara delaktig i interna utvecklingsprojekt. Som medarbetare på KlaraPapper får du möjligheten att via SRF certifiera dig till auktoriserad redovisningskonsult.

Bakgrund:

Vi söker en person som är orädd, självgående, noggrann och har ett starkt kundfokus. Därtill ser vi gärna att du är utåtriktad, relationsskapande och konsultmässig. Vi lägger stor vikt vid de personliga egenskaperna.

• Vi söker dig som:
• Har minst 5 års erfarenhet inom redovisning där du har hanterat hela redovisningsprocessen
• Har dokumenterad erfarenhet av självständigt arbete med bokslut och årsredovisning enligt regelverk K2 och K3, samt inkomstdeklarationer
• Har arbetat i olika ekonomisystem och då extra meriterande med NAV/Dynamics + Exflow och 24SevenOffice (KlaraPapper har Fortnox som huvudsystem)
• Har goda kunskaper i Microsoft Excel
• Talar och skriver svenska flytande och engelska på god nivå

Det är meriterande om du:

• Har erfarenhet inom koncernredovisning
• Har erfarenhet av att jobbat med lön

Praktisk information:

Start: Våren 2021

Anställningsform: Heltid

Lön: Fast enligt överenskommelse

Placering: Stockholm City

Kontaktuppgifter: Vid frågor kontakta ulf.appelgren@klarapapper.se

Vi tillämpar löpande urval och annonsen kan komma att tas ned innan tjänsten är tillsatt.

Om företaget
KlaraPapper grundades år 1998 med en idé att hjälpa utländska företag i Sverige att förbättra sin ekonomiska rapportering. Över tid har erbjudandet breddats med fler tjänster till fler kundgrupper. KlaraPapper samarbetar med små och medelstora företag som behöver stöd inom ekonomistyrning och lönehantering.

Varaktighet, arbetstid
Heltid Tillsvidareanställning

Ersättning
Lön enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2021-09-15
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Klara10 Interim AB

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Klara10 Interim AB (org.nr 556360-0195), https://klarapapper.se/

Arbetsplats
KlaraPapper

Jobbnummer
5661188

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Klara10 Interim AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Klara10 Interim AB: