Redovisningskonsult
Frejs Revisorer AB / Redovisningsekonomjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla redovisningsekonomjobb i Göteborg,
Mölndal,
Partille,
Kungälv,
Lerum eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Frejs Revisorer AB i Göteborg,
Gislaved,
Värnamo eller i
hela Sverige Redovisningskonsult som vill balans och resultat och något mer!
Hos oss på Frejs jobbar du inte bara med balans- och resultatposter utan du har även ett riktigt gott team med redovisningskonsulter att bolla frågor med och skulle det bli några riktigt kluriga frågeställningar har vi även skatte- och redovisningsspecialister som stöd. Därtill finns ett gäng revisorer som också har massor med kunskap och som extra bonus har även de bra humor.
Till Frejs söker vi dig som idag arbetar som redovisningskonsult och har ca 2-3 års erfarenhet. I din roll kommer du att arbeta med ett flertal kunder inom olika branscher och även med internationella uppdrag. Du har daglig kontakt med kunder och arbetar aktivt med rådgivning ofta baserat på dina kunskaper om kundens verksamhet och redovisning. För dig är det självklart att arbeta proaktivt och hitta lösningar som ger värde och utveckling - både till kunden och dig som konsult. Där det inte redan finns ordning och reda gillar du möjligheten att gå in och fixa till det.
Du brinner för balans mellan debet och kredit och trivs i kontakt med kund. I dina arbetsuppgifter ingår bland annat att
Löpande redovisning
Månads- och årsbokslut
Årsredovisningar och deklarationer
Varför ska du då söka dig till oss? Jo, vi vet att våra medarbetare mår som bäst när de känner ett engagemang. På Frejs är vår styrka den familjära stämningen där vi ställer upp för varandra och har lätt att hitta till skratt.
Vem är du?
Du har en eftergymnasial utbildning inom ekonomi och ca 2 års erfarenhet inom området. Det är meriterande om du har jobbat på byrå. Vidare ser vi att du har ett intresse för och erfarenhet av digitala affärssystem (gärna Fortnox och Capego), att du är engagerad och trygg i att ställa frågor när det är något du inte har full koll på. Du talar och skriver svenska och engelska obehindrat. Vi tror att du är prestigelös, har en god samarbetsförmåga och gillar att ta ansvar.
Är det viktigt för dig att känna stolthet över var du jobbar så vågar vi påstå att Frejs är rätta platsen för dig! För att riktigt trivas i rollen som redovisningskonsult hos oss tror vi också att du gillar kvalitet och service, du är flexibel och uppskattar att nya utmaningar kommer längs vägen.
Vad kan vi erbjuda?
På Frejs jobbar vi tätt tillsammans för att kunna leverera bästa möjliga helhetslösningar till våra kunder. Vi har specialistkompetens inom revision, redovisning, skatt och rådgivning.
När vi anställer nya medarbetare är de personliga egenskaperna väldigt viktiga eftersom det är vi kollegor som tillsammans bidrar till den fina balans och gruppdynamik som finns här - och som gör att vi kan fortsätta att vara framgångsrika i det vi gör!
Frejs satsar mycket på utbildning, hälsofrämjande aktiviteter, after work och konferenser för att bygga en god laganda. Hos oss finner du många spännande uppdragsgivare som erbjuder positiva utmaningar och goda utvecklingsmöjligheter.
Vill du ha något mer än balans och resultat? Det tror vi!
Varmt välkommen att skicka din ansökan via e-post till
karin.odqvist@frejs.se, tillsammans med ett personligt brev och cv. Ansökan vill vi ha snarast då vi jobbar med löpande urval. Har du frågor är du välkommen att kontakta vår HR-ansvarig, Karin Odqvist, per mail:
karin.odqvist@frejs.se eller per telefon på 031-778 00 40.
Start: enligt överenskommelse
Publiceringsdatum2022-03-28Så ansöker duSista dag att ansöka är 2022-04-15
AdressFrejs Revisorer AB
Ullevigatan 19
40014 Göteborg
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Frejs Revisorer AB (org.nr 556564-6451)
Ullevigatan 19 (
visa karta)
400 14 GÖTEBORG
Ansökan E-post:
karin.odqvist@frejs.se Arbetsplats Huvudkontoret
Kontakt HR chef
Karin Odqvist
karin.odqvist@frejs.se Jobbnummer 6482603
Observera att sista ansökningsdag har passerat.