Redovisningsekonom Till Tetra Chemicals Europe
Clienta Management Consulting HB / Redovisningsekonomjobb / Helsingborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla redovisningsekonomjobb i Helsingborg,
Bjuv,
Åstorp,
Höganäs,
Landskrona eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Clienta Management Consulting HB i Helsingborg,
Lund,
Göteborg,
Stockholm eller i
hela Sverige Är du en duktig ekonom som vill arbeta brett inom redovisningsområdet på en Ekonomiavdelning där arbetsglädje och engagemang värderas högt? Vill du dessutom vara en del av ett litet och drivet team i en stor global organisation? Då kan detta vara tjänsten för dig! Teamet du kommer att tillhöra har kompetenta medarbetare och en familjär kultur som består av prestigelöshet, öppenhet och professionalism.
Dina ansvarsområden
Som Redovisningsekonom är du en viktig del av ett Team som består av 5 medarbetare. Befattningen innebär varierande arbetsuppgifter och du kommer även att vara med och utveckla våra arbetsprocesser och rutiner. I dina arbetsuppgifter ingår främst:
• Momsredovisning och Intrastat.
• Leverantörsreskontra.
• Periodiseringar samt interna koncernmellanhavanden.
• Viss analys framför allt i samband med bokslut och till olika beslutsunderlag.
• Löpande redovisning och framtagning av statistik.
Vi har mycket att erbjuda
Tetra Chemicals är ett världsledande företag som tillverkar och marknadsför kalciumklorid. Lång erfarenhet, innovativ produktutveckling och rationell logistik gör att vi kan erbjuda produkter av hög kvalitet samt kostnadseffektiva lösningar.
Förutom hög trivsel och bra anställningsvillkor har vi en företagskultur som präglas av en genuin inställning att vi genom gott samarbete och kompetens skapar bättre resultat! Och, vi premierar initiativtagande och idéer som bidrar till utveckling och förbättring. Vi är även stolta över att koncernens miljöpolicy medverkar till att skapa mer hållbara lösningar åt våra kunder och att vi internt arbetar med olika insatser för att minska vår egen miljöpåverkan. Vi har kontor i centrala Helsingborg - anrika lokaler med en fantastisk utsikt över sundet!
Du är trygg i dina kunskaper och lätt att samarbeta med
Vi vänder oss till dig som är riktigt trygg i dina redovisningskunskaper och som känner att du kan och vill arbeta inom de områden som beskrivs under rubriken ansvarsområden. Du har erfarenhet av kvalificerade ekonomi- och redovisningsuppgifter, företrädesvis från större internationellt företag med transaktionsrika flöden. Det är meriterande om du har erfarenhet av producerande bolag. Utbildningsmässigt har du eftergymnasial utbildning helst på akademisk nivå.
Din personlighet och erfarenhet borgar för att du har en bra helhetssyn och är en fena på att se sammanhang i ekonomiflöden. Andra förutsättningar för att lyckas i jobbet är att du har arbetat i större affärs- o/e ekonomisystem, är en van användare av Excel samt att du talar och skriver obehindrat på både svenska och engelska.
Som oss andra är du ansvarstagande och en duktig samarbetare. Givetvis är du analytisk samt har ett effektiv och noggrant arbetssätt. Kort sagt så ska vår nya kollega vara snabb i tanken och en flitig utförare som känner stolthet över att få arbetet gjort i tid och med kvalitet.
Välkommen med din ansökan
Tycker du att befattningen verkar intressant och upplever att profilen passar dig så sök omgående, dock senast den 22 april. I denna rekrytering samarbetar vi med Camilla Hefvelin på Clienta Kompetensförsörjning och din ansökan med CV ber vi dig att maila till
redovisningsekonom.tetra@clienta.se.
Är det redan nu något du undrar över så maila gärna dina frågor till
camilla.hefvelin@clienta.se!
Publiceringsdatum2022-03-29Så ansöker duSista dag att ansöka är 2022-04-22
AdressClienta Management Consulting HB
Bergaliden 11
25223 HELSINGBORG
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Clienta Management Consulting HB Bergaliden 11 (
visa karta)
252 23 HELSINGBORG
Ansökan E-post:
redovisningsekonom.tetra@clienta.se Arbetsplats Tetra Chemicals Europe AB
Jobbnummer 6484822
Observera att sista ansökningsdag har passerat.