Redovisningsekonom till Svea Bank

Svea Bank AB / Redovisningsekonomjobb / Solna
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla redovisningsekonomjobb i Solna, Sundbyberg, Stockholm, Danderyd, Lidingö eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Svea Bank AB i Solna, Stockholm, Falun, Uppvidinge, Göteborg eller i hela Sverige

Vi söker nu en redovisningsekonom som kommer bli en del av ett ambitiöst och härligt redovisningsteam på Sveas ekonomiavdelning. Är du en person som är noggrann och ansvarsfull? Trivs du dessutom i en roll där du får arbeta strukturerat i en händelserik miljö? I så fall kan detta vara rätt tjänst för dig!

Vad innebär rollen?
I rollen som redovisningsekonom hos oss kommer du att, tillsammans med dina kollegor, ansvara för den löpande redovisningen för moderbolaget Svea Bank. Avdelningen har ett stort fokus på att utveckla och effektivisera processer och rutiner. I rollen ingår det att du kommer att ha ansvar för månadsavstämningar. Du kommer att arbeta i bland annat Visma Business, Excel, Adra samt Sveas interna produktionssystem. Arbetsuppgifter som ingår i rollen är bl.a:

• Ansvar för egna avstämningar

• Löpande bokföring

• Utveckla och effektivisera processer samt driva/delaktig i olika projekt

• Supportera verksamheten i frågor relaterade till redovisning

• Delaktig i månadsbeslut

Vem är du?
Vi tror att du som söker trivs med att arbeta strukturerat och noggrant, har lätt för att ta egna initiativ och på ett självständigt sätt driva ditt arbete framåt. Du har ett intresse för förbättringsarbete där du gärna kommer med idéer och förslag. Då du har en del interna kontaktytor i ditt arbete behöver du vara kommunikativ och ha en god samarbetsförmåga. Du kommer ingå i ett team där det tidvis kan vara högt tempo, särskilt vissa perioder i månaden, så vi ser gärna att du har lätt att hantera delvis högre tempo men är också flexibel och ansvarstagande i ditt arbete.

Erfarenheter och kvalifikationer

• Något års erfarenhet av redovisning alternativt motsvarande och liknande arbetsuppgifter

• Meriterande med examen inom ekonomi eller motsvarande YH utbildning

• Meriterande att man varit delaktig i förbättringsprocesser

• Goda kunskaper i Office-paketet, framför allt i Excel

• Meriterande med erfarenhet från bank och finansbranschen

• Flytande kunskaper i svenska och engelska både i tal och skrift

Om Svea Bank
Svea är en koncern med finansiell verksamhet med över 2000 anställda i ett flertal europeiska länder. Med fyrtio års erfarenhet skapar vi smarta administrativa och finansiella lösningar för både privatpersoner och företag. Sveas vision är att vara en ledande finansiell aktör i Europa. På Svea råder en entreprenörsanda och vi har en familjär företagskultur. Gemenskap är viktigt för oss och vi jobbar för mångfald och att alla ska känna delaktighet och ha möjlighet att kunna påverka. Vi sitter i nya fräscha lokaler i Arenastaden, Solna.

Publiceringsdatum
2023-10-24

Så ansöker du
Vi tar inte emot ansökningar via mail. Urval och intervjuer sker löpande och vi önskar att tillsätta tjänsten så snart som möjligt. Har du frågor kring tjänsten är du varmt välkommen att höra av dig till rekryterare Johanna Rooth på johanna.rooth@svea.com

Välkommen med din ansökan!

Ersättning
Lön enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2024-04-11
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Svea Bank AB (org.nr 556158-7634)

Arbetsplats
Svea

Jobbnummer
8212382

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Svea Bank AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Svea Bank AB: