Redovisningsekonom till Södertälje
Bemannia AB (Publ.) / Redovisningsekonomjobb / Södertälje
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla redovisningsekonomjobb i Södertälje,
Salem,
Ekerö,
Nykvarn,
Botkyrka eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Bemannia AB (Publ.) i Södertälje,
Salem,
Ekerö,
Nykvarn,
Botkyrka eller i
hela Sverige Har du flera års erfarenhet av redovisning och goda kunskaper i ekonomisystem? Varmt välkommen med din ansökan!
Om uppdraget
Vi söker en redovisningsekonom till vår kund som verkar inom den kommunala sektorn. Tjänsten är ett konsultuppdrag via Bemannia som startar omgående och pågår i 4 månader.Du arbetar på kundens kontor i Södertälje tjänsten är på heltid med en arbetsvecka på 40 timmar.
Publiceringsdatum2024-12-11ArbetsuppgifterArbetat innebär att du i många delar arbetar självständigt men en framgångsfaktor är samarbetet med kollegorna vid ekonomienheten och vid förvaltningarna. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter kommer innefatta följande:
Ansvara för redovisningen inom ett kontor.
Vara behjälplig vid hanteringen av kommunens anläggningsreskontra
Stötta redovisningen vid månads-, delårs- och årsbokslut
Arbeta med beräkningar, avstämningar och analyser samt allmänt förekommande uppgifter inom redovisningsområdet
Kvalifikationer Ekonomutbildning vid universitet/högskola, motsvarande civilekonom, med inriktning mot redovisning
Flera års arbetslivserfarenhet inom kvalificerade redovisningsuppgifter, gärna inom kommunal verksamhet och gärna inom explorateringsredovisning.
Erfarenhet av praktiskt arbete i större affärssystem, meriterande om tidigare använt ekonomisystemet Unit4 ERP (f.d. Agresso)
Förmåga att tolka och analysera ekonomiska data och samband
God kommunikativ och pedagogisk förmåga
Vi söker dig som ärnoggrann utan att tappa helhetsperspektivet, du ärinitiativrik och uthållig. Vidare ser vi att du är ansvarsfull och ordningsam och ärgenuint intresserad av och har djup kompetens inom redovisningsområdet.
Vad vi erbjuder dig
Som konsult på Bemannia erbjuder vi dig en nära kontakt med din konsultchef och en möjlighet till fler uppdrag via oss. Hos oss får du utvecklas på lärorika arbetsplatser och känna att din kompetens kommer till nytta.
Om ansökan
Sök tjänsten genom att klicka på ansök nedan. Ladda gärna upp ditt cv i word-format och på svenska.Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdag, 12 december.
Vi tar inte emot ansökningar via mail men har du specifika frågor kring tjänsten besvaras dessa av ansvarig rekryterare,Sanna Perjons,
Sanna.Perjons@bemannia.se.
För generella funderingar kring din ansökan eller vår rekryteringsprocess når du oss underkontorstid på070 884 96 00.
Bemannia är ett publikt och svenskägt bemannings- och rekryteringsföretag som tillhandahåller kompetent och kvalificerad personal genom uthyrning, rekrytering och personalentreprenader inom Organisation & Ledarskap, PR & Information, Marknad & Sälj, Ekonomi, Juridik, HR & Personal, Fastighet & Teknik, IT & Data samt Kontor & Administration. Bemannia har ramavtal med merparten av Sveriges Myndigheter och Sveriges kommuner, dess förvaltningar och bolag. Bemannia är medlem i Kompetensföretagen och är ett auktoriserat Bemanningsföretag och Rekryteringsföretag samt har kollektivavtal med Unionen, Akademikerna, SEKO samt LO och Hotell- och Restauranganställdas förbund. Bemannia är certifierat enligt SS-EN ISO 9001:2015, Ledningssystem för kvalitet, SS-EN ISO 14001:2015, Miljöledningssystem - krav och vägledning, SS-ISO 45001:2018, Ledningssystem för arbetsmiljö och SS-ISO/IEC 27001:2013 Ledningssystem för informationssäkerhet
Ledningen för bolaget har varit verksam i branschen i 40 år.
Ersättning Lön enligt överenskommelse
Så ansöker du Sista dag att ansöka är 2024-12-12
Klicka på denna länk för att göra din ansökan Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Bemannia AB (Publ.) (org.nr 556626-8347),
https://www.bemannia.se Arbetsplats Bemannia
Kontakt Sanna Perjons
sanna.perjons@bemannia.se Jobbnummer 9055812
Observera att sista ansökningsdag har passerat.