Redovisningsekonom till internationellt bolag
Dfind Finance / Redovisningsekonomjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla redovisningsekonomjobb i Göteborg,
Mölndal,
Partille,
Kungälv,
Lerum eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Dfind Finance i Göteborg,
Kungälv,
Lerum,
Härryda,
Kungsbacka eller i
hela Sverige .
Är du redovisningsekonomen som vill arbeta i en internationell dynamisk miljö med stort kontaktnät runt om i världen? Som redovisningsekonom på detta globala bolag får du möjlighet att arbeta både individuellt inom egna ansvarsområden lik väl i nära samarbete med dina kollegor, som är en del av ett härligt team. Du får stor möjlighet att vara med och driva olika förbättringsarbeten inom redovisningen och erhålla gedigen erfarenhet inom din yrkesroll.
Ett av dina fokusområde blir att ansvara för de centrala IT-kostnaderna för de operativa avdelningarna inom bolaget. Du kommer att stödja budgetansvariga för IT-avdelningen med finansiella analyser och sammanställningar. Rapportering kommer att ske till ekonomichefen för avdelningen.
Till ansvarsuppgifterna hör också kontoavstämningar, upprätthålla olika fördelningsnycklar, kostnadsuppföljning och avvikelsehantering. Rollen innefattar också att både driva och delta i olika projekt inom redovisning. Du får möjlighet att utföra förbättringsarbete av ekonomiska rutiner, verktyg och processer. Du bistår även anställda inom IT-avdelningen med grundläggande ekonomisk kunskap och finns till hands kring fakturafrågor.
Uppdragsgivare: Dfind Finance
Ort: Göteborg
Omfattning: Deltid 50% med start i början av januari. Uppdraget är ett konsultuppdrag som kommer löpa cirka 6 månader till att börja med.
Sista dag att ansöka är 2017-12-30. Tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag, ansök därför så snart som möjligt .
För information: Vänligen kontakta Petra Govik,
petra.govik@dfindfinance.se [ mailto:
petra.govik@dfindfinance.se ] eller på telefon: 072-450 39 18
Kvalifikationer:
Tjänsten kräver att du har en universitetsexamen inom företagsekonomi. Du ska även vara en van användare av Excel och Power-point och ha erfarenhet av att utveckla såväl nya som befintliga processer och rutiner.
Som person är du en öppen, serviceinriktad och driven och föredrar att arbeta proaktivt. Du innehar en stark drivkraft för att leverera resultat och att ständigt hitta förbättringsåtgärder. Ditt sätt att arbeta är organiserat, strukturerat och kännetecknas av noggrannhet. Du har ett stort fokus på detaljer och håller en hög integritet i ditt arbete. Du innehar bra analytiska och kommunikativa färdigheter och är bra på att uttrycka dig i tal och skrift.
För oss är det viktigt att all kompetens på arbetsmarknaden tillvaratas. Vi välkomnar alla sökande och eftersträvar mångfald.
Organisations-/företagsbeskrivning:
Dfind Finance är ett rekryterings- och konsultföretag som erbjuder en omväxlande karriär som konsult inom ekonomi, finans och lön. Vår ambition är att vara den bästa arbetsgivaren på marknaden.
Som konsult hos oss har du möjlighet att utveckla din kompetens och bygga ditt CV genom olika uppdrag hos våra kunder samtidigt som du får stöd och vägledning från din konsultchef. Dessutom erbjuder vi ett stort utbud av utbildningar och seminarium via några av de största revisionsbyråerna, nätbaserade utbildningar samt föreläsningar och konsultträffar. Allt för att du ska få möjlighet att kompetensutvecklas och trivas i din roll som konsult.
Självklart har vi också kollektivavtal och förmåner som försäkringar, friskvårdsbidrag, företagshälsovård och rabatt på träningskort.
Välkommen till oss för en omväxlande och trygg karriär som konsult.
Varaktighet, arbetstid
Heltid Tillsvidare
Publiceringsdatum2017-11-16ErsättningFast lön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2017-12-31
Ange följande referens när du ansöker: 201100487
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktPetra Govik
FöretagDfind Finance
AdressDfind Finance
Östra Hamngatan 23
41110 GÖTEBORG
KontorsadressÖstra Hamngatan 23, 41110 GÖTEBORG
Jobbnummer 3807693
Observera att sista ansökningsdag har passerat.