Redovisningsekonom till gasellföretaget Qetar i Södertälje

Andara / Redovisningsekonomjobb / Södertälje
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla redovisningsekonomjobb i Södertälje, Salem, Ekerö, Nykvarn, Botkyrka eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Andara i Södertälje, Botkyrka, Huddinge, Järfälla, Sundbyberg eller i hela Sverige

Till entreprenörsföretaget Qetar AB söker vi en flexibel och driven redovisningsekonom som självständigt kan hantera den ekonomiska processen för företagsgruppen. Ansvaret innefattar hela det ekonomiska flödet, högt som lågt.

Qetar AB bildades 2013 och har på kort tid lyckats med snabb tillväxt kombinerat med hög kvalitét och kundnöjdhet. Qetar AB består av dotterbolagen N&N El & Styr, QTS Sweden, Qetar Fastigheter AB och Syprasys. Det är företag som erbjuder installation samt service inom el och styr, automation inom industri och fastighetsstyr, fastighetsförvaltning och utveckling inom fastighetsautomation.

Qetar sitter i mycket trevliga och ljusa lokaler i Weda i Södertälje.

Publiceringsdatum
2018-10-05

Dina arbetsuppgifter
Du kommer att arbeta i en bred roll som erbjuder stor variation med allt ifrån den löpande bokföringen och reskontran till avstämningar, bokslut, investeringsanalyser och löner. Rollen innefattar även engagemang i olika projekt relaterade till utveckling och effektivisering av koncernens ekonomifunktion som till exempel automatisering av fakturainläsning och scanning av fakturor.

I ansvarsområdet ingår bland annat följande arbetsuppgifter:

• löpande bokföring
• kund- och leverantörsreskontra
• avstämningar, bokslut, årsredovisning
• uppföljning och analys av resultat
• budgetering och budgetuppföljning
• leasingbilar
• redovisning av moms och skatter
• investeringsberäkningar
• lön för cirka 40 medarbetare

Kvalifikationer
Ett krav för att axla rollen som redovisningsekonom på Qetar är att du har ekonomiutbildning motsvarande minst gymnasieekonom. Du har minst 3-5 års erfarenhet av självständigt arbete som redovisningsekonom och det är meriterande om du har arbetat i affärssystemet SoftOne.

• Goda kunskaper i Office-paketet är ett krav
• Mycket goda kunskaper i svenska i både tal och skrift är ett krav

Dina personliga egenskaper
Vi söker efter en nyfiken och ansvarsfull person som är noggrann och analytisk. Du har förmåga att strukturera och organisera ditt eget arbetssätt. Du har starkt driv såväl som en stark egen motor och initiativkraft. Du är förändringsbenägen, vill gärna lära nytt och tycker om att vara delaktig i verksamheten. Du är flexibel och har förståelse för att det ibland finns behov av att snabbt skifta fokus.

Du har vidare god samarbetsförmåga och för att trivas med arbetsuppgifterna och på kontoret är det viktigt att vara positiv, glad och ha god social kompetens.

Mer om Qetar

Qetar står för Qvalitet, Engagemang, Tillit, Ansvar och Respekt.

Qetars affärsidé är att skapa mervärde i koncernen genom att tillföra kompetens, erfarenhet, entreprenörsanda och kapital. Qetar har ett långsiktigt perspektiv i sitt ägande och tillför aktivt management och ekonomistöd i portföljbolagen.

En stark entreprenörsanda genomsyrar alla bolag i koncernen. Företaget har stort fokus på att skapa gott samarbete och jobbar för en stark laganda vilket skapar en unik kultur.

Mer om tjänsten

• Tillsättning: under oktober eller enligt överenskommelse
• Omfattning: heltid
• Placering: Weda i Södertälje
• Uppdraget är ett "hyrköpsuppdrag" och du kommer att bli anställd hos oss på Andara de första 6 månaderna och därefter övergår anställningen till kundföretaget om båda parters så önskar.

Andara ansvarar för hela rekryteringsprocessen. Vid frågor, kontakta vår rekryteringsansvariga Linda Gadd på linda.gadd@andara.se. Bifoga ditt CV och personligt brev så hör vi av oss så fort vi kan. Urval kommer att ske löpande.

För att vi på bästa sätt ska kunna matcha din kompetens med våra uppdrag kan vi inte ta emot din ansökan på mejl. Vi ber dig därför registrera ditt CV i vår kandidatbank.

Varmt välkommen med din ansökan!

Varför jobba med oss?
På Andara sätter vi våra medarbetares karriärmål i fokus och vårt mål är att bygga varaktiga relationer. Med ett långsiktigt engagemang bidrar vi till att skapa balans i arbetslivet, framför allt genom att lyssna på våra medarbetare, varandra och våra kunder.

• AnställningsförmånerVi erbjuder marknadsmässiga löner och semesterersättning. Din anställning omfattas givetvis även av kollektivavtal, försäkringar, tjänstepension och friskvårdsbidrag.

• Medryckande medarbetaraktiviteterVi är måna om att du ska känna dig delaktig. Därför anordnar vi regelbundet varierande och roliga aktiviteter för våra medarbetare.

• Hos oss blir du sedd och hördVi finns alltid tillhands för att stötta, coacha och ge råd till dig som medarbetare. Vi jobbar flexibelt tillsammans med dig och håller tät kontakt för att du ska trivas och utvecklas på bästa sätt.

Varaktighet, arbetstid
Heltid Anställningstid enligt överenskommelse

Ersättning
Lön enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2018-10-12
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Linda Gadd linda.gadd@andara.se 072-019 92 09

Företag
Andara

Adress
Andara
Järnvägsgatan 36
13154 Nacka

Kontorsadress
Järnvägsgatan 36, Nacka

Jobbnummer
4386630

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Andara

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Andara: