Redovisningsekonom till framtida uppdrag
Adecco Sweden AB / Redovisningsekonomjobb / Göteborg
2022-06-20
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Redovisningsekonom till framtida uppdrag" (publicerad 2024-09-13) ⬅️
Visa alla redovisningsekonomjobb i Göteborg,
Mölndal,
Partille,
Kungälv,
Lerum eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Adecco Sweden AB i Göteborg,
Mölndal,
Partille,
Kungälv,
Lerum eller i
hela Sverige Har du några års erfarenhet av redovisning och ekonomi och vill utvecklas inom området? Vill du arbeta på ett välkänt globalt bolag? Vi på Adecco söker nu drivna och noggranna redovisningsekonomer till framtida uppdrag hos vår kund i Göteborg. Genom att arbeta som konsult hos oss får du snabbt konkurrenskraftiga erfarenheter samtidigt som du får möjlighet till kontinuerlig utveckling inom ditt kompetensområde! Dessutom kan du fortsätta att bygga upp ditt professionella nätverk av värdefulla kontakter.
Publiceringsdatum2022-06-20Om tjänstenSom Redovisningsekonom kan din vardag komma att variera något beroende på vilken avdelning ditt uppdrag utförs på men till stor del består dina arbetsuppgifter av löpande bokföring och bokslut. Du kommer arbeta hos vår kund inom fordonsindustrin på Hisingen i Göteborg.
I din roll som Redovisningsekonom kan dina huvudsakliga arbetsuppgifter innebära:
• Löpande redovisning och momsrapportering.
• Avstämningar och periodiseringar.
• Månadsbokslut, årsbokslut och årsredovisning.
• Kontinuerligt förbättringsarbete för att effektivisera processer.
• Förberedning, analys och underhåll av skattregister och inkomstdeklarationer.
• Kontinuerligt förbättringsarbete för att effektivisera processer.
• Framtagning och distribution av finansiella rapporter.
• Övriga arbetsuppgifter som är vanligt förekommande på en ekonomiavdelning.
Observera att vi genom denna annons söker kandidater för framtida uppdrag. Vi får in en hel del uppdrag inom området och etablerar därför gärna kontakt med dig som skulle vara intresserad att ta dig an en ny utmaning.
Om dig
Vi söker dig som har en högskoleutbildning inom ekonomi. Du bör ha tidigare erfarenhet av att självständigt arbeta med redovisning, dels med det löpande arbetet och dels med bokslut. Eftersom vår kund har ett flertal uppdrag inom Accounting söker vi både dig som är relativt nyexaminerad och dig som har mångårig erfarenhet. Vidare ser vi att du har god erfarenhet av att arbeta i officepaketet, särskillt Excel. Har du även arbetat med SAP och Qlikview är detta meriterande. Eftersom du kommer arbeta i ett globalt bolag är det även väsentligt att du behärskar svenska så väl som engelska flytande i tal och skrift.
Som person ser vi att du trivs i en drivande roll där du får ta ansvar. Du värderar ett gott samarbete, besitter en god kommunikationsförmåga samt har lätt för att lära dig nya system och arbetsuppgifter. Vidare är du prestigelös, flexibel och brinner för att göra ett bra arbete.
Viktigt för tjänsten är att du:
• Besitter en god allmän datorvana, i synnerhet Excel och har erfarenhet från olika ekonomisystem.
• Har en högskoleutbildning inom ekonomi.
• Behärskar såväl engelska som svenska i både tal och skrift.
Kontaktuppgifter
Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryterare: Jemima Hammarström via
Jemima.Hammarstrom@adecco.se Har du frågor angående registrering, var god kontakta Adeccos Kandidatsupport:
info@adecco.seVälkommen med din ansökan!
Accounting | Redovisning | Bokföring | Moms | Skatt | Årsredovisning | Koncernredovisning
Varaktighet, arbetstid
Heltid Tillsvidare
ErsättningFast lön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2022-07-10
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagAdecco Sweden AB
Arbetsgivarens referens Arbetsgivarens referens för detta jobb är "ref-32410".
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Adecco Sweden AB (org.nr 556447-2677),
http://www.adecco.se/ Kontakt Business Manager
Jemima Hammarström
Jemima.Hammarstrom@adecco.se Jobbnummer 6757451
Observera att sista ansökningsdag har passerat.