Redovisningsekonom till Bonver!

Wrknest AB / Redovisningsekonomjobb / Lidingö
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla redovisningsekonomjobb i Lidingö, Solna, Stockholm, Danderyd, Sundbyberg eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Wrknest AB i Lidingö, Solna, Stockholm, Danderyd, Sundbyberg eller i hela Sverige

Wrknest söker nu en Redovisningsekonom till Bonvers finansbolag Guldhornet som leasar ut kaffemaskiner i ett nära samarbete med Gåshaga Kafferosteri. Bonver AB är en koncern med tre verksamhetsgrenar; Apotekstjänst (dosering & logistik av läkemedel) Bonver Logistics (en av Nordens ledande logistikföretag) och Gåshaga Kafferosteri (som erbjuder en helhetslösning för marknadens bästa kaffemaskiner).

Här kommer du in i ett bolag som präglas av produktivitet, innovation och engagemang och erbjuder dig möjligheten att vara en del av ett spännande bolag i ständig utveckling. På Bonver trivs du om du är flexibel, villig att ta på dig nya utmaningar och brinner för att arbeta inom redovisning. Företaget uppmuntrar till kreativitet och att prova på nya saker. Bonver är också kundfokuserat och värdesätter tidigare erfarenhet av kundbemötande. Här får du chansen att utvecklas i din karriär, påverka företagets framtid och trivas i en dynamisk arbetsmiljö.

Bolaget har sitt kontor på vackra Gåshaga i Lidingö, med närhet till restauranger, butiker och natursköna omgivningar.

Om rollen

Som Redovisningsekonom hos Bonver blir du en nyckelperson i företagets ekonomiavdelning. Här har du möjlighet att självständigt hantera och driva redovisningen för deras finansbolag Guldhornet. Du kommer i rollen att ansvara för hela redovisningsprocessen för Guldhornet och din huvudsakliga uppgift blir att skapa avtal med kunder gällande uthyrning/leasing av kaffemaskiner samt fakturera dessa. Dessutom kommer du att samarbeta med Bonver Logistics ekonomiavdelning och stötta Redovisningsansvarig och Leverantörsreskontraansvarig. Dina arbetsuppgifter inkluderar:

• Hantering av kund- och leverantörsreskontra

• In- och utbetalningar

• Löpande bokföring

• Avstämningar

• Fakturering

• Månads- och årsbokslut

• Årsredovisning

Vi söker dig som har

• Eftergymnasial utbildning inom ekonomi, redovisning eller liknande

• 1-2 års erfarenhet av redovisning

• Goda kunskaper i Officepaket, framförallt Excel

• Goda kunskaper i svenska och engelska, både i tal och skrift

Vi ser det som meriterande med

• Erfarenhet av Visma eller annat liknande affärssystem

• Erfarenhet av bokslutsarbete

• Tidigare erfarenhet av kundbemötande

Vid denna rekrytering lägger vi stor vikt vid dina personliga egenskaper, då de är avgörande för hur du kommer att lyckas i rollen och företaget. Vi förstår att man inte kan allting från början - men du ska ha en vilja att lära dig! Därför söker vi dig som är självgående, driven, ansvarstagande och har skinn på näsan. Som person är du även strukturerad och noggrann i ditt arbete, samt serviceinriktad i din kontakt med kunder och kollegor.

Övrig information

Start: Omgående

Plats: Gåshaga brygga 1, Lidingö, Stockholm

Omfattning: Heltid

Anställningsform: Direktanställning hos kund

Sök gärna så snart som möjligt då vi jobbar med löpande urval.

Ersättning
Lön enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2024-03-09
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Wrknest AB (org.nr 559293-2213), http://www.wrknest.se

Arbetsplats
Wrknest

Kontakt
Andrea Rahlen
andrea@wrknest.se

Jobbnummer
8131662

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Wrknest AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Wrknest AB: