Redovisningsekonom till Accountor i Lund
Accountor Ekonomi & Rådgivning AB / Redovisningsekonomjobb / Lund
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla redovisningsekonomjobb i Lund,
Lomma,
Staffanstorp,
Burlöv,
Kävlinge eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Accountor Ekonomi & Rådgivning AB i Lund,
Malmö,
Kalmar,
Göteborg,
Haninge eller i
hela Sverige Vi söker dig som har några års erfarenhet av redovisning och är självständig inom bokslut och årsredovisning. Om du gillar blandningen utav att enskilt arbete samtidigt som du har stöd från kollegor och värderar en familjär stämning så är det här tjänsten för dig!
Om rollen
På Accountor befinner vi oss just nu i en spännande utvecklingsfas och fortsätter växa. Nu söker vi dig som vill vara med på vår resa och arbeta med några av våra största kunder inom bland annat fastighetsbranschen. Från vårt kontor i utkanten av Lund kommer du arbeta mitt i hjärtat för innovation på Medicon Village, där du är omgiven av inspiration och entrepenörsanda i moderna lokaler.
Främsta arbetsuppgifter:
Ansvara för löpande redovisning i flertalet bolag.
Moms- och skattedeklarationer.
Avstämningar och periodiseringar.
Bokslutsarbete (månads-, kvartals- och årsbokslut).
Upprätta årsredovisningar och inkomstdeklarationer.
Medverka för att utveckla processer och rutiner.
Vad kan vi erbjuda dig?
Kvalité och leverans är viktigt men även din möjlighet att styra din tid. Förutom spännande uppdrag så ges du möjligheten att arbeta självständigt, varierat och flexibelt. För oss är balansen mellan arbete och privatliv viktig. Du kommer att ingå i ett starkt, seniort team med högt i tak och mycket skratt.
Dessutom får du:
Kostnadsfritt bli/behålla auktoriserad SRF redovisningskonsult för att stärka din position på marknaden.
Utvecklas inom olika områden inom redovisning, exempelvis jobba med kunder inom fastighetsbranschen.
Månadsvisa coachsamtal med din chef för att stötta dig i din utveckling och välmående.
Löpande kompetensutveckling i form av vår digitala utbildningsportal, Accountor Training
Möjlighet till hybrid arbetsplats
Vem är du?
Som person tror vi att du är positiv och prestigelös, vill utvecklas i din roll och gillar att lära dig nya saker. Du är också kommunikativ, har lätt att skapa förtroende och att samarbeta med andra. Slutligen trivs du i en miljö där man delar med sig av erfarenheter och hjälps åt. Trivas i högt tempo, stress, driven, vill lära sig nya saker
Publiceringsdatum2023-01-16KvalifikationerEftergymnasial utbildning inom ekonomi.
Minst 3 års erfarenhet av att arbeta med redovisning, meriterande om du har arbetat med fastighetsbolag.
Självständigt upprätta bokslut och årsredovisning.
Om Accountor
Accountor ingår i en internationell koncern och är en av norra Europas största fullservicebyråer inom ekonomi, lön och HR. I Sverige är vi ca 350 anställda på åtta orter med det gemensamma målet att hjälpa våra kunder att dra nytta av den moderna, digitala tekniken för sin redovisning, lönehantering och HR. Vi vill hjälpa våra kunder att bli bättre och nå längre än sina konkurrenter. Men Accountor är mer än bara siffror - vi engagerar oss i människor och bryr oss om varandra och arbetar aktivt för att skapa en attraktiv arbetsplats. Vi erbjuder friskvårdsbidrag har självklart kollektivavtal vilket medför tjänstepension. Vi tillämpar sex månaders provanställning.
Så ansöker duVil du vara en del utav Accountor och känner att den här rollen passar dig? Så kul! Vi intervjuar löpande så skicka gärna in ditt CV och personliga brev redan idag. Vid frågor är du välkommen att kontakta rekryterande chef Josefina Moe;
josefina.moe@accountor.se.
Mer nyfiken?
Du kan läsa mer om hur det är att jobba hos oss här eller lär känna oss via Linkedin, Facebook och Instagram.
Så ansöker du Sista dag att ansöka är 2023-02-15
Klicka på denna länk för att göra din ansökan Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Accountor Ekonomi & Rådgivning AB (org.nr 556583-7803)
Scheeletorget 1 (
visa karta)
223 63 LUND
Arbetsplats Lund
Jobbnummer 7348121
Observera att sista ansökningsdag har passerat.