Redovisningsekonom sökes!
Professionals Nord Rekrytering AB / Redovisningsekonomjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla redovisningsekonomjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Professionals Nord Rekrytering AB i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Vill du bli en del av ett spännande företag i framkant som bidrar till en hållbar framtid inom fastighetsbranschen? Professionals Nord söker för Service Works Globals (SWG) räkning en Redovisningsekonom till deras ekonomiteam. Urval sker löpande så ta chansen och skicka in din ansökan redan idag!
Information om tjänsten:
SWG är en av Nordens ledande leverantörer av helhetslösningar för fastighetsförvaltning och arbetsplatsservice. Tjänsten är en direktrekrytering vilket innebär att rekryteringsprocessen hanteras av Professionals Nord och du anställs direkt hos SWG. Arbetstiderna är måndag till fredag 08:00-17:00. Du kommer att utgå från deras kontor beläget i centrala Stockholm, men med möjlighet till hybridarbete.
Du erbjuds:
* En spännande och utvecklande roll i ett internationellt företag.
* Friskvårdsbidrag samt förmånsportalen Benify.
* Fri tillgång till kontorets gym.
* Gemensam frukost en gång i veckan.
Publiceringsdatum2024-04-18Dina arbetsuppgifterI rollen som redovisningsekonom är du ansvarig för den dagliga redovisningen för det svenska dotterbolaget. Detta inkluderar bland annat att sammanställa och analysera finansiell information för månatliga ledningsredovisningar samt vara ansvarig för månatliga avstämningar av alla balansräkningsposter. Du kommer att ha regelbunden uppföljning av kostnadskontroll och övervaka redovisnings- och systemrapporter. Vid behov löser du redovisningsavvikelser och förbereder interna resultaträkningar till olika affärsenheter. Du har även ansvar för momsrapportering, sociala avgifter och inkomstskatt för anställda samt förbereder finansiell data för rapportering till koncernen. Utöver detta deltar du i förberedelsen av den officiella årsredovisningen, ger stöd till lokal ledning med ad hoc-rapporter. Dessutom är du involverad i lönehantering, assisterar vid behov i finansiella prognoser och budgetar samt arbetsleder ett mindre redovisningsteam för att säkerställa effektivitet och kvalitet i arbetet.
Vi söker dig som:
* Besitter stark kunskap om redovisningsprinciper såsom månadsbokslut, budgetering, prognostisering och kostnadskontrollprinciper samt moms och löneadministration
* Har erfarenhet av att arbeta med processförbättringar, analys av finansiell data och förberedelser av finansiella rapporter
* Har erfarenhet av att arbeta med ERP-system, erfarenhet i Netsuite är meriterande
* Talar och skriver obehindrat på svenska och engelska
* Det är meriterande om du tidigare har arbetat som redovisningsekonom på ett internationellt företag
Vi tror även att dina personliga egenskaper är avgörande för hur väl du kommer att trivas i rollen. Du är analytisk och har förmågan att lösa komplexa problem, samtidigt som du har en stark samarbetsförmåga och trivs med att arbeta i team. Dessutom är du kommunikativ och kan tydligt förmedla information och idéer. Du tar ansvar för dina uppgifter och strävar alltid efter effektiva lösningar.
START: Omgående
OMFATTNING: Heltid
STAD: Stockholm
URVAL: Sker löpande
KONTAKT: Mira Pedernera,
mira.pedernera@pn.se Sök tjänsten genom att klicka på "ansök" nedan. Vi går igenom urvalet löpande och kan därför ha gått vidare med kandidater innan annonsen stängs ner. Om du vill kan du även skapa en användare och ladda upp ditt CV och personliga brev. Vi tar tyvärr inte emot ansökningar via mail men har du frågor kring tjänsten är du välkommen att kontakta oss på
info@pn.se Ersättning Fast lön
Så ansöker du Sista dag att ansöka är 2024-05-18
Klicka på denna länk för att göra din ansökan Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Professionals Nord Rekrytering AB (org.nr 556987-8399),
https://pn.se/ Kontakt Konsulchef
Mira Pedernera
Jobbnummer 8621945
Observera att sista ansökningsdag har passerat.