Redovisningsekonom/projektcontroller

Randstad AB Stockholm / Redovisningsekonomjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla redovisningsekonomjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Randstad AB Stockholm i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige

Redo för drömjobbet Få företag erbjuder lika stora möjligheter att utvecklas i arbetslivet som Randstad. Vi tillhör de företag i världen som har absolut längst erfarenhet av rekrytering och personaluthyrning. Som konsult på Randstad erbjuder vi dig möjligheten att på kort tid skaffa dig bred erfarenhet, chansen att arbeta på populära arbetsplatser med välkända varumärken där du har en möjlighet att utveckla din kompetens. Vi ser våra medarbetare som vår viktigaste tillgång och som konsult är du Randstads ambassadör och vårt ansikte utåt. 
Söker du en arbetsplats som erbjuder en värld av spännande uppdrag och nya kontaktnät? Då kommer du trivas som konsult på Randstad.
Vi söker för kunds räkning en självgående och driven redovisningsekonom/projektcontroller.

Publiceringsdatum
2011-08-10

Arbetsuppgifter
Du kommer att bistå projektledare och konsulter vid upplägg av projekt, ändring av projekt samt prislistor. Administrera vidarefakturering av produkter och tjänster. Ta fram löpande bokföringsunderlag samt ta hand om förberedelser och underlag för fakturering. Arbetsuppgifterna kommer även innefatta projektuppföljning och avstämning av projekt. Du kommer även att arkivera och delta i övriga förekommande ekonomiska/administrativa uppgifter
Din Erfarenhet
Du har en högskoleutbildning inom ekonomi eller motsvarande. Det är viktigt att du har goda kunskaper inom redovisning och en hög ekonomisk förståelse. Det är meriterande om du har vana inom förhandling, projektledning och personalledning. Det är även ett plus om du har erfarenhet från konsultbranschen och/eller projektredovisning/administration. Rapportering och fakturering sker månatligen, vilket också ställer krav på förmåga att hålla deadlines.
Det krävs att du har mycket goda kunskaper i Excel och erfarenhet av ekonomisystem samt rapporteringsverktyg. Det är även meriterande med goda kunskaper i Copernicus och Agresso.
Dina personliga egenskaper
Du är en person som kan ta ett stort eget ansvar, arbetar självständigt och trivs med en nära koppling till verksamheten. I denna roll är det extremt viktigt med noggrannhet, logiskt samt kritiskt och analytisk tänkande utan bekostnad på framåt driv. Rätt person bör kunna utveckla rollen i riktning service och support i alla frågor som gäller projekt och kundfakturering samt uppföljning.
Vill du veta mer om tjänsten är du välkommen att kontakta Anna Nyholm 08 693 94 66 eller Maria Rosenberg 08 693 94 34
Vi ser fram emot din ansökan!

Arbetstider och omfattning
Heltid

Ersättning
Enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2011-08-23
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Ansökan sker via företagets webbplats.

Kontakt
Anna Nyholm, +46 86939466
Maria Rosenberg, 08 693 94 34, 070 431 74 10

Företag
Randstad AB Stockholm

Adress
Randstad AB Stockholm
Box 17193
10462 Stockholm

Jobbnummer
999333

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Randstad AB Stockholm

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Randstad AB Stockholm: