Redovisningsekonom med ansvar för lön

Temp-Team Sverige AB / Redovisningsekonomjobb / Helsingborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla redovisningsekonomjobb i Helsingborg, Bjuv, Åstorp, Höganäs, Landskrona eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Temp-Team Sverige AB i Helsingborg, Landskrona, Ängelholm, Kävlinge, Båstad eller i hela Sverige

Har du några års erfarenhet av att arbeta som redovisningsekonom där du även har ansvarat för lön? Är du serviceorienterad och kommunikativ som person samtidigt som du har ett ordningssinne och siffervana? Då har vi möjligheten för dig! För kunds räkning söker vi nu en redovisningsekonom med ansvar för lön till deras nybyggda kontor i Helsingborg.

Rollen:
I rollen som redovisningsekonom arbetar du med uppgifter inom både ekonomi, redovisning samt lön. Du kommer att tillhöra ett mindre team och kommer att samarbeta med flera olika nivåer i organisationen. Du rapporterar till ekonomichefen som finns på plats i Helsingborg samt har kontakt med kollegor i andra länder.

Dina huvudsakliga arbetsuppgifter är följande:
• Löpande bokföring, avstämningar och bokslutsarbete
• Administration av anläggningsregister
• Skatte- moms- och intrastatdeklarationer
• Leverantörsreskontra
• Periodiseringar och avstämning av balanskonton
• Projektredovisning
• Löneadministration för 70-80 anställda på både kollektiv och tjänstemannasidan

Utöver dessa arbetsuppgifter ser vi gärna att du ständigt vill förbättra och utveckla företagets rutiner och arbetsprocesser då det är en del av tjänsten. För rätt person finns där goda utvecklingsmöjligheter inom företaget på sikt. Arbetstiderna är förlagda 08-16:30 med möjlighet till flextid. Du kommer att vara anställd som konsult hos oss på Temp-team i 6 månader och kommer därefter att gå över i anställning hos kund.

Publiceringsdatum
2020-11-06

Profil
För denna tjänst ser vi att du har minst tre års erfarenhet av ekonomi, redovisning och löneadministration för att självständigt kunna utföra dina arbetsuppgifter. Du har även följande kvalifikationer:

• God kunskap inom något löne- och bokföringssystem
• Mycket god kunskap inom Excel
• Flytande i svenska och engelska i såväl tal som skrift

För att passa i rollen har du ett ordningssinne, är noggrann i allt du tar dig för samt är sifferorienterad. Då tjänsten innebär mycket kontakt med flera nivåer i organisationen krävs det att du är kommunikativ och serviceorienterad som person. Du är med fördel mycket driven, ambitiös och kan snabbt anpassa dig till nya arbetsuppgifter. Vidare ser du lösningar på problem, trivs med att arbeta efter deadlines och är öppen för förändringar.

Upplysningar:
Är du intresserad av tjänsten vill vi ha in din ansökan omgående! Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta ansvarig rekryterare Cindy Hultman på Temp-Team på 040-6110770.

Välkommen med din ansökan!

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2020-12-06
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Temp-Team Sverige AB

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Temp-Team Sverige AB (org.nr 556630-5420)

Arbetsplats
Temp-team Sverige AB

Jobbnummer
5433389

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Temp-Team Sverige AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Temp-Team Sverige AB: