Redovisningsekonom
Randstad AB / Redovisningsekonomjobb / Gävle
2023-09-19
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Redovisningsekonom" (publicerad 2024-05-02) ⬅️
Visa alla redovisningsekonomjobb i Gävle,
Älvkarleby,
Sandviken,
Ockelbo,
Ovanåker eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Randstad AB i Gävle,
Älvkarleby,
Sandviken,
Ockelbo,
Ovanåker eller i
hela Sverige Publiceringsdatum2023-09-19Dina arbetsuppgifterPå Höganäs Borgestad är vi en ledande leverantör på den eldfasta marknaden i Norden och koncernen har en global närvaro inom ett antal utvalda applikationsområden som t.ex. stål, cement, aluminium, petrokemi, papper och massa m.fl.
Till vårt bolag Macon AB söker vi nu en redovisningsekonom med placering i Gävle. Vi erbjuder ett intressant och utvecklande arbete där du tillsammans med Ekonomiavdelningen får möjlighet att bidra med att utveckla våra rutiner inom redovisningsprocessen.
I rollen ansvar du för den löpande bokföringen och redovisningen samt kund- och leverantörsreskontra. Du stöttar med avstämningar och att ta fram uppgifter vid månads- och årsbokslut.
Vi söker dig som har erfarenhet av att arbeta med redovisning inom ett projektorienterat företag och som självständigt kan ta ansvar för en redovisningsprocess.
För att passa och trivas i rollen ser du redovisning samt ordning och reda som något naturligt. Du är analytisk, strukturerad samt pedagogisk och har en förmåga att driva processer framåt.
Du ansöker på
www.randstad.se, senast 2023-10-15. Urval och intervjuer kommer att ske löpande. Tjänsten kan komma att bli tillsatt innan sista ansökningsdag, ansök därför så snart som möjligt. Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta
gustaf.sjogren@randstad.se.
För oss är det viktigt att all kompetens på arbetsmarknaden tillvaratas. Vi välkomnar alla sökande och eftersträvar mångfald.
Ansvarsområden
Ansvarig för löpande bokföring och redovisning.
Ansvarig för kund- och leverantörsreskontra, inkl. kravhantering.
Ansvarig för redovisning av skatter till Skatteverket.
Avstämningar och framtagning av uppgifter i samband med månads- och årsbokslut.
Biträda vid upprättande av likviditetsprognoser.
Framtagning av statistik.
Tillsammans med Ekonomiavdelningen utveckla och förbättra intern kontroll och rutiner inom redovisningsprocessen.
Sortering av inkommande post, hantera diverse kontorsinköp m m.
KvalifikationerKunskap om redovisning, reskontra och skatter.
Erfarenhet av att arbeta i ett projektorienterat företag.
Goda kunskaper inom Affärssystem och goda IT-kunskaper överlag. Har du erfarenhet av Dynamics 365 ser vi det som meriterande.
Behärskar svenska och engelska i både tal och skrift.
Om företagetHöganäs Borgestad utvecklar, tillverkar och levererar eldfasta produkter, installationer, högtemperaturlösningar och design för olika industrisegment. Idag är Höganäs Borgestad en ledande leverantör på den eldfasta marknaden i Norden och koncernen har en global närvaro inom ett antal utvalda applikationsområden som t.ex. stål, cement, aluminium, petrokemi, papper och massa m.fl. Koncernen omsätter ca 900 MSEK och är i stark tillväxt. "Setting new standards" är en del av vår vision och handlar om strävan efter att bli bättre och hitta nya sätt att lösa dagens och morgondagens utmaningar.
Ersättning Månadslön
Så ansöker du Sista dag att ansöka är 2023-10-15
Klicka på denna länk för att göra din ansökan Arbetsgivarens referens Arbetsgivarens referens för detta jobb är "201449633".
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Randstad AB (org.nr 556242-1718)
Arbetsplats Randstad
Kontakt Gustaf Sjögren
gustaf.sjogren@randstad.se Jobbnummer 8124573
Observera att sista ansökningsdag har passerat.