Redovisningsekonom
Qleara / Redovisningsekonomjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla redovisningsekonomjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Qleara i Stockholm Vi söker en driven redovisningsekonom till ekonomibyrån Qleara, som är en del av Wellstreet-koncernen. Du kommer att vara ansvarig för att hantera den löpande bokföringen för Wellstreet samt ett antal portföljbolag. Då vi är ett litet bolag med stark tillväxtanda, söker vi dig som är redo för ett eget kundansvar där du arbetar med diverse uppgifter från ax till limpa, dvs allt från kund- och leverantörsreskontra och avstämningar till slutprocessen vid bokslut. Vi ser gärna att du har erfarenhet av bokslutsarbete, skapandet av årsredovisning samt deklaration. I rollen ingår mycket kommunikation med både interna och externa kontakter vilket ställer krav på social förmåga och servicekänsla.
I din roll kommer du ansvara för:
- Avstämningar och bokningar av bank
- Administration, bevakning, hantering och avstämningar av kundreskontra
- Kontoavstämningar och registrering av bokföringstransaktioner i samband med månadsbokslut Interna och externa kontakter med kunder och leverantörer
- Arbetsuppgifter relaterade till leverantörsreskontran
- Löneadministration
- Skatt och Momsredovisning
- Ad hoc ekonomirelaterade arbetsuppgifter
Du erbjuds:
Du kommer att erbjudas en bred, omväxlande roll inom ekonomi på ett ungt och dynamiskt företag som präglas av nytänkande och entreprenörskap. Detta gör att det finns goda möjligheter för fortsatt utveckling inom koncernen. Vidare blir du en del av ett glatt team i en öppen och prestigelös arbetsmiljö där man jobbar mot gemensamma mål. Qleara och Wellstreet sitter i det nyrenoverade innovationshuset The Factory i Häggvik, Sollentuna.
Vem är du?
Till tjänsten som redovisningsekonom söker vi dig som:
- är noggrann och rutinskapande i arbetet, samtidigt som du är flitig och effektiv
- är handlingskraftig och har förmågan att vara flexibel
- arbetar du obehindrat i Excel
- har relevant ekonomisk utbildning med minst tre års erfarenhet av likvärdigt arbete
- har du god datavana och kan lätt sätta dig in i nya system
- uttrycker dig väl på svenska i såväl tal som skrift samt du har goda kunskaper i engelska eftersom det är arbetsspråket för flertalet kunder
- har god förmåga att se helheten i arbetsprocesser, samt har ett verksamhetsintresse där du lätt kan se kopplingen mellan verksamhet och siffror
Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper. Det är viktigt att du är självständig i din roll och snabbt kan sätta dig in i nya arbetsuppgifter. Du räds inte förändringar och gillar att arbeta i en dynamisk miljö. Du tycker om att arbeta självständigt och klarar av ett högt tempo när det krävs. Vidare är du en person som är duktig på att samarbeta och är plikttrogen, du har nära till skratt och bidrar till en positiv anda på arbetsplatsen.
Affärssystemet som används idag är Fortnox, har du erfarenhet av detta är det meriterande.
Qleara är ekonomibyrån som strävar efter att göra livet enklare för sina kunder. Vår vision är att underlätta företagandet genom att förvalta de arbetsområden som ni kanske inte brinner för. På detta vis kan ni utveckla ert företag och växa mer. Vi tror på en digital värld, men vet att det är viktigt med en personlig kontakt vilket vi alltid erbjuder.
Vi är en del av innovationsgruppen Wellstreet som bland annat investerar i unga teknikbolag, arbetar med konsultation, samt driver en egen inkubator. Under våren 2019 lanseras Nordens största innovationshus The Factory by Wellstreet i Sollentuna, där även Qleara ingår, något som sätter oss i en unik kontext med stor möjlighet till tillväxt.
Varaktighet, arbetstid
Heltid 100% TIllsvidareanställning
Publiceringsdatum2019-05-07ErsättningFast månadslön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2019-05-31
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagQleara
AdressQleara
Kungsgatan 8
11143 Stockholm
KontorsadressKungsgatan 8
Jobbnummer 4772275
Observera att sista ansökningsdag har passerat.