Redovisningsekonom - Gärdet

Avanzera AB / Redovisningsekonomjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla redovisningsekonomjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Avanzera AB i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige

Vårt uppdrag:
Vi söker en erfaren redovisningsekonom med minst 3 års erfarenhet inom redovisning och rapportering för ett spännande uppdrag hos vår kund. Som redovisningskonsult kommer du att vara en viktig del av vår kunds svenska ekonomiteam och bidra till deras framgång.

Detta är din chans att bli en del av vårt team och arbeta ute hos vår kund, som är en stor aktör med kontor vid Gärdet i Stockholm.
Tjänsten är på heltid, och vår kund erbjuder goda möjligheter till flexibilitet och hybridarbete.

Uppdraget är tänkt att starta i mitten på november och väntas pågå fram till februari 2024.

Är du nyfiken på vad våra konsulter säger om hur det är att arbeta hos oss? Gå gärna in och läs vad våra medarbetare har givit oss för omdöme på: https://www.reco.se/avanzera-ab

Vi välkomnar både sökande som är intresserade av anställning som konsult hos oss samt de som redan har en egen F-skattsedel och ansvarsförsäkring.

Publiceringsdatum
2023-10-30

Dina arbetsuppgifter
Som Redovisningskonsult kommer du att ha ansvar för ett till två småbolag inom koncernen. Dina huvudsakliga ansvarsområden inkluderar:

• Månadsbokslut
• Internfakturering
• Kontoavstämningar
• Momsredovisning
• Årsredovisning
• Kontoavstämningar
• Rapportera intrastat (månadsvis) och utrikeshandel med tjänster (kvartalsvis)
• Anläggningsredovisning, inklusive aktiveringar
• Upprätta deklarationer för punktskatter

Bakgrund
Vi letar efter en erfaren redovisningsekonom med en arbetslivserfarenhet på minst 3 år inom området redovisning och rapportering. Om du dessutom har kunskap om ekonomisystemet IFS, är det absolut ett plus. I den här rollen är förmågan att hantera komplexa redovisningsuppgifter och att självständigt driva arbetet framåt av största vikt.

Vi sätter också ett högt värde på noggrannhet och förväntar oss att du har gedigna kunskaper inom momslagstiftning och redovisningsprinciper. Att vara en effektiv kommunikatör och ha förmåga att samarbeta smidigt med olika avdelningar inom organisationen är en betydande tillgång för denna tjänst.

Vi ser fram mot din ansökan!

Om företaget
Avanzera grundades 1998. Hos oss får du en personlig konsultchef som är med dig genom hela resan från intervju till uppföljning av uppdraget. Vi lägger stor vikt vid personliga relationer och att vårt samarbete ska bli bra och långsiktigt.

Något som är viktigt för dig som ser dig omkring efter ett nytt jobb är att vi är ett auktoriserat rekryterings- och bemanningsföretag genom Kompetensföretagen vilket innebär att vi har kollektivavtal och försäkringar vilket är en trygghet för dig bland annat genom att du har tjänstepension. En annan trygghet är att vi varit verksamma i mer än 20 år i branschen vilket borgar för att vi arbetar med långsiktiga relationer med både kunder och våra anställda. Vi är det enda bemanningsföretaget som uppmanar alla kunder och anställda att lämna omdömen om oss genom Reco. Här kan du läsa omdömen från våra anställda och våra kunder https://www.reco.se/avanzera-ab. Hoppas att du snart är en av dem som ger oss ett omdöme.

Ersättning
Fast lön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2023-11-29
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "1635".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Avanzera AB (org.nr 556520-1182), http://www.avanzera.se

Kontakt
Vera Wallentin
vera.wallentin@avanzera.se

Jobbnummer
8225764

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Avanzera AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Avanzera AB: