Redovisningschef

Experis Finance Huvudkontor / Ekonomichefsjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla ekonomichefsjobb i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Lerum eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Experis Finance Huvudkontor i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Lerum eller i hela Sverige

Experis Finance erbjuder kompetensförsörjning av chefer och specialister inom exempelvis Ekonomi & Redovisning, Finans, Inköp, Skatt och Risk. Det gör vi via konsultverksamhet, rekrytering och projektlösningar. Genom att kombinera vår branscherfarenhet med vår kunskap om människans potential får vi såväl individer som verksamheter att växa och utvecklas. Experis Finance finns på ett 30-tal orter i Sverige och i mer än 50 länder världen över.

Publiceringsdatum
2015-09-30

Dina arbetsuppgifter
I detta konsultuppdrag kommer du att stödja den ordinarie redovisningschefen då denne under en period om minst ett halvår kommer ingå i ett projekt. Som redovisningschef har du till uppgift att driva det dagliga arbetet på redovisningsavdelningen samt att dokumentera ekonomiprocesserna. Din arbetsuppgift är också rapportering till koncern och ledning samt revisorer. Du gör avstämningar, rimlighetskontroller och kvalitetssäkring av redovisningen. Moms- och skattedeklarationer, övrig extern rapportering och statistik samt anläggningsregister ingår i även i ditt ansvarsområde.

Du arbetsleder gruppen och ser till att avdelningen har rätt bemanning, semesterplanerar, rekryterar och följer upp sjukfrånvaro. Din uppgift är att skapa ett gott arbetsklimat med en god arbetsmiljö.

Uppdraget startar omgående och är ett deltidsuppdrag på 50-75%.

Vem är du?
För att lyckas i rollen har du akademisk utbildning inom ekonomi alternativt motsvarande kunskaper erhållna genom annan utbildning och/eller arbetslivserfarenhet. Du har minst 5 års erfarenhet av kvalificerat ekonomiarbete i företag som tillhör en koncern och har erfarenhet av att leda människor individuellt och i grupp. Du har mycket goda kunskaper i engelska och svenska, i både tal och skrift. I dina tidigare roller har du arbetat med dokumentation av rutiner och processer. Du arbetar effektivt och är van att sätta dig in i nya processer och rutiner.

Som person är du strukturerad, noggrann och kan fatta beslut där det behövs. Du vet hur du ska arbeta systematiskt och planerande samt kan hantera stressiga situationer.

Vad kan vi erbjuda dig?
Spännande tjänster på intressanta företag, - både välkända och nystartade
• Utvecklingsmöjligheter på både lång och kort sikt
• Möjlighet att jobba i svensk och internationell miljö
• Nätverkande med personer inom din yrkeskategori genom såväl nätverksträffar som sociala aktiviteter

Kontaktperson för detta jobb
Om du känner igen dig i ovan beskrivning är du välkommen med din ansökan. Ansvarig för tillsättning av tjänsten är konsultchef Eva Tiitso, tel 031-631531. Urval sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdag.

Varaktighet, arbetstid
50% Enligt överenskommelse

Ersättning
Enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2015-10-11
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Eva Tiitso 031-63 15 31

Företag
Experis Finance Huvudkontor

Adress
Experis Finance Huvudkontor
Klarabergsgatan 29
11181 Stockholm

Kontorsadress
Klarabergsgatan 29

Jobbnummer
2455637

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Experis Finance Huvudkontor

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Experis Finance Huvudkontor: