Redovisningsassistent till attraktivt bolag

Amendo Bemanning & Rekrytering AB / Ekonomiassistentjobb / Halmstad
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla ekonomiassistentjobb i Halmstad, Laholm, Båstad, Falkenberg, Ängelholm eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Amendo Bemanning & Rekrytering AB i Halmstad, Varberg, Bjuv, Helsingborg, Hässleholm eller i hela Sverige

Publiceringsdatum
2014-10-15

Dina arbetsuppgifter
Som redovisningsassistent ansvarar du över den dagliga driften av kund- och leverantörsreskontra. I rollen ingår även löpande bokföring och övriga avstämningar, betalningar, skatter och moms. Vidare hanterar du fakturering, påminnelser, krav samt inkassoärenden. Arbetsuppgifterna innebär även interna och externa kontaktytor. De system som tillämpas är Microsoft Dynamics och Hogia. Arbetsplatsen är prestigelös och präglas av att tempofyllt men gemytligt arbetsklimat där man värdesätter frihet under ansvar.

Uppdraget startar omgående och sträcker sig i tre månader, med möjlighet till förlängning.

Kvalifikationer och egenskaper

Vi söker dig som har utbildning inom ekonomi/redovisning och som har viss erfarenhet av liknande arbetsuppgifter. Som person är du ansvarstagande och har ett strukturerat arbetssätt samt brinner för att ge service på en hög och kvalitativ nivå. Du kommer till en arbetsplats som är präglad av prestigelöshet och samarbete så detta är egenskaper som vi lägger stor vikt vid.

För att trivas med- och passa i konsultrollen, är du en flexibel och social person som uppskattar nya miljöer och bekantskaper. Vidare tar du stort ansvar för ditt arbete samt har lätt för att sätta dig in i nya arbetsuppgifter och företagskulturer. Arbetet kan, speciellt i dessa tider, från och till vara väldigt intensivt och det är viktigt att du behärskar stressiga situationer på ett konstruktivt sätt och trivs med att arbeta mot deadlines.

Om Amendo

Amendo är en av Sveriges ledande aktörer inom rekrytering och bemanning med en tydlig inriktning mot Bank & Finans, Försäkring och Ekonomi. Amendo arbetar dagligen med kundnära, skräddarsydda bemannings- och rekryteringslösningar. Vi är ett expansivt bolag med kontor i centrala Stockholm, Malmö och Göteborg. Idag är vi ca 200 anställda med målsättning att fortsätta expandera och vara våra kunders naturliga första val. Amendo är ett auktoriserat företag i bemanningsbranschen och kollektivavtal tillämpas.

Varför arbeta som konsult på Amendo?
Du hamnar hos en trygg arbetsgivare med en fantastisk kultur och ett välkänt varumärke. Vi är framgångsrika men aldrig nöjda och vi går till jobbet varje dag med passion. Som konsult hos oss blir du anställd av Amendo och får en engagerad konsultchef som kan finansbranschen och kan coacha dig vidare i karriären. Vi är tillräckligt små för att du ska bli sedd men stora nog att kunna erbjuda dig en spännande och långsiktig utveckling i rollen som konsult

Frågor och kontakt

Du är välkommen med din ansökan direkt online, dock senast den 31 mars 2014.

Arbetstider och omfattning
Heltid Visstidsanställning

Ersättning
Enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2014-11-13
Vi föredrar ansökningar via webben
Ange följande referens när du ansöker: 1408
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Kerstin Söderberg kerstin.soderberg@amendo.se

Företag
Amendo Bemanning & Rekrytering AB

Adress
Amendo Bemanning & Rekrytering AB
Östra Larmgatan 13
41107 Göteborg

Kontorsadress
Östra Larmgatan 13, Göteborg

Övriga kontaktuppgifter

Jobbnummer
2032345

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Amendo Bemanning & Rekrytering AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Amendo Bemanning & Rekrytering AB: