Redovisningsassistent Agresso/Palette till Ekerö

Arena Personal AB / Ekonomiassistentjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla ekonomiassistentjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Arena Personal AB i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige

Publiceringsdatum
2015-04-20

Om tjänsten
Till vår kund söker vi en noggrann, strukturerad och självgående redovisningsassistent. Vår kund är ett företag inom bl.a. fastighet/miljö där du kommer arbeta på ett trivsamt kontor i naturskön omgivning på Ekerö. Detta är ett uthyrningsuppdrag på heltid som kommer starta i maj och pågå initialt under ett år med möjlighet till förlängning för rätt person.

Rollen innebär att utföra legal redovisning för juridiska personer inom affärsområdet, arbeta inom processen för leverantörsreskontran och kundfakturering samt utföra rapportering av moms och skatter till skatteverket.

De huvudsakliga ansvarområdena innebär att:

• Vara ansvarig för att utföra fakturahantering och kontering i leverantörsreskontra
• Hantera viss systemadministration i Palette (elektroniska fakturahanteringssystemet)
• Vara ansvarig för att utföra fakturahantering och kontering i kundreskontra
• Vara ansvarig för att upprätta kundfakturor enligt underlag
• Hantera löpande redovisning i Agresso samt göra kontoavstämningar

Profil
Vi söker dig som är gymnasieekonom eller motsvarande med inriktning mot redovisning och har praktisk erfarenhet av redovisning i huvudbok samt kund- och leverantörsreskontra. Då kontakter med kunder och leverantörer är betydande, ser vi gärna att du är bra på att uttrycka dig väl i tal och skrift på såväl svenska som engelska.

För att vara aktuell för uppdraget är det ett krav att du har tidigare erfarenhet av ekonomisystemet Agresso. Den elektroniska leverantörsfakturahantering sker i systemet Palette, varför erfarenhet av det är ett stort plus. Kundfakturering sker till svenska och utländska kunder, vilket innebär att erfarenhet av svensk- och EU-moms är fördelaktigt. Goda kunskaper i Excel är också en tillgång i och med att det är det dagliga verktyget för kontoavstämningar och analyser.

För att vara framgångsrik i rollen har du ett proaktivt arbetssätt, är självgående och prestigelös. Du är en analytisk person som arbetar strukturerat och noggrant. Det är viktigt att du har en pedagogisk läggning och är en god kommunikatör, då arbetet innebär samarbete med personer inom olika yrkesroller, där du ska svara för och förklara redovisningsfrågor för andra.

Låter jobbet intressant för dig? Vi tipsar dig att söka så snart som möjligt då tjänsten ska tillsättas omgående.

Vi erbjuder

Arena Personal matchar de bästa kandidaterna till rätt företag och uppdrag. Att vara extern medarbetare hos oss passar dig som på minsta möjliga tid vill skaffa dig mesta möjliga erfarenhet. Vi ger dig chansen att arbeta på attraktiva arbetsplatser där du utvecklar din kompetens.
Du har nära kontakt med din personalansvarige som stöttar dig och fungerar som ditt bollplank för att du ska lyckas i dina uppdrag. För oss är det viktigt att du trivs och mår bra. Självklart har vi som auktoriserat bemanningsföretag kollektivavtal och försäkringar för din anställningstrygghet.
Vi värdesätter en jämn köns- och åldersfördelning samt etnisk och kulturell mångfald. Det skapar trivsel och kvalitet för våra kunder och dig som anställd.

Om verksamheten

Arena Personal har 20 års branscherfarenhet och är verksamma inom rekrytering och bemanning. Våra cirka 800 externa medarbetare verkar på cirka 500 arbetsplatser, varje år. Arena Personal är en del av Arenakoncernen. I koncernen ingår även Arbetslivsresurs, Arena Personal AS samt Impact i Norge. Som en del av Arenakoncernen är vi en komplett HR-partner som erbjuder rekrytering, bemanning, organisationsutveckling, omställning och rehabilitering. Vi är experter på att få rätt person på rätt plats och erbjuder lösningar som passar våra externa medarbetare lika bra som våra kunder

Så ansöker du
Tre enkla steg till ditt nya jobb:

1. Du ansöker genom att klicka på "ansök här" eller "ansök via extern webbplats".
2. Du kommer då till Arena Personals hemsida. Klicka på "Sök jobbet" och fyll i dina kontaktuppgifter och bifoga sen ditt CV och personliga brev. Hela ansökningsprocessen tar max några minuter.
3. Vi behandlar alla ansökningar vartefter de kommer in så tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag - vänta därför inte med att söka jobbet. Vi tar inte emot ansökningar via e-post.

Varmt välkommen med din ansökan!

Varaktighet, arbetstid
Heltid Visstidsanställning

Ersättning
Enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2015-05-03
Vi föredrar ansökningar via webben
Ange följande referens när du ansöker: 2206
Ansökan sker via företagets webbplats.

Kontakt
Isabelle Lilja 08-587 117 00

Företag
Arena Personal AB

Adress
Arena Personal AB
Fleminggatan 7
10425 Stockholm

Kontorsadress
Fleminggatan 7, Stockholm

Övriga kontaktuppgifter

Jobbnummer
2256930

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Arena Personal AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Arena Personal AB: