Redovisningsansvarig till fastighetsbolag i Strängnäs

Bemannia Kontor AB / Redovisningsekonomjobb / Strängnäs
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla redovisningsekonomjobb i Strängnäs, Knivsta, Enköping, Eskilstuna, Nykvarn eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Bemannia Kontor AB i Strängnäs, Knivsta, Enköping, Eskilstuna, Nykvarn eller i hela Sverige

Nu söker vi omgående för kunds räkning en redovisnings ansvarig med erfarenhet från fastighetsbranschen till ett uppdrag på 5 månader.
Om uppdraget
Uppdraget är ett konsultuppdrag via Bemannia på 100% med start omgående och fram till oktober. Du kommer att arbeta på enhetens kontor i Strängnäs.
Enheten som du kommer att arbeta påäger sedan 2005 i princip samtliga kommunala verksamhetsfastigheter med en sammanlagd yta av cirka 145 000 kvm BTA. Fastighetsbeståndet är fördelat på cirka 70 olika hyresobjekt. Dessutom förvaltas cirka 42 500 kvm inhyrda lokaler i ett 25-tal hyresobjekt som också används för kommunal verksamhet.

Publiceringsdatum
2024-04-26

Arbetsuppgifter
Dina arbetsuppgifter kommer att innebära att dumed visst stöd, men i huvudsak själv kommer att upprätta delårsbokslut/koncernbokslut för tertial 2. Detta ska rapporteras till kommunen enligt deras upprättade mallar.

Kvalifikationer
Eftergymnasial utbildning inom ekonomi/redovisning.
Flerårig erfarenhet av arbete inom ekonomiavdelning inriktning redovisning.
Erfarenhet från fastighetsbranschen.
God kännedom om bokslutsprogrammet Capego från Wolters Kluwer.
Erfarenhet av koncernredovisning.

Vi ser att du som person arbetar självständigt. Du är driven och noggrann samt har god samarbetsförmåga.

MeriterandeDet är meriterande om du erfarenhet av ekonomisystemet Fenix från Akribi.

Vad vi erbjuder dig
Som konsult på Bemannia erbjuder vi dig en nära kontakt med din konsultchef och en möjlighet till fler uppdrag via oss. Hos oss får du utvecklas på lärorika arbetsplatser och känna att din kompetens kommer till nytta.
Om ansökan
Sök tjänsten genom att klicka på ansök nedan. Ladda gärna upp ditt cv i word-format och på svenska.Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdag, 3/5.
Vi tar inte emot ansökningar via mail men har du specifika frågor kring tjänsten besvaras dessa av ansvarig rekryterare, Anna Radhe, anna.radhe@bemannia.se.
För generella funderingar kring din ansökan eller vår rekryteringsprocess når du oss underkontorstid på 0708934700.
Bemannia är ett publikt och svenskägt bemannings- och rekryteringsföretag som tillhandahåller kompetent och kvalificerad personal genom uthyrning, rekrytering och personalentreprenader inom Organisation & Ledarskap, PR & Information, Marknad & Sälj, Ekonomi, Juridik, HR & Personal, Fastighet & Teknik, IT & Data samt Kontor & Administration. Bemannia har ramavtal med merparten av Sveriges Myndigheter och Sveriges kommuner, dess förvaltningar och bolag. Bemannia är medlem i Kompetensföretagen och är ett auktoriserat Bemanningsföretag och Rekryteringsföretag samt har kollektivavtal med Unionen, Akademikerna, SEKO samt LO och Hotell- och Restauranganställdas förbund. Bemannia är certifierat enligt SS-EN ISO 9001:2015, Ledningssystem för kvalitet, SS-EN ISO 14001:2015, Miljöledningssystem - krav och vägledning, SS-ISO 45001:2018, Ledningssystem för arbetsmiljö och SS-ISO/IEC 27001:2013 Ledningssystem för informationssäkerhet
Ledningen för bolaget har varit verksam i branschen i 40 år.

Ersättning
Lön enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2024-05-03
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Bemannia Kontor AB (org.nr 556633-5476), https://www.bemannia.se

Arbetsplats
Bemannia

Kontakt
Anna Radhe
anna.radhe@bemannia.se

Jobbnummer
8641389

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Bemannia Kontor AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Bemannia Kontor AB: