Redovisningsansvarig till ESS Group
ESS Hotel Group AB / Redovisningsekonomjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla redovisningsekonomjobb i Göteborg,
Mölndal,
Partille,
Kungälv,
Lerum eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos ESS Hotel Group AB i Göteborg,
Härryda,
Falkenberg,
Landskrona,
Malmö eller i
hela Sverige Välkommen till OffESS! Med utsikt från våning 25 i Jacy'z huset i Göteborg hittar du ett passionerat support-team bestående av avdelningar som jobbar med allt från ekonomi, marknad och sälj till IT och projektledning.
Vårt gemensamma mål är tydligt - vi ska skapa stamgäster till våra destinationer!
Vi söker nya kollegor på ESS Groupoch letar därför efter vår nästa stjärna till ekonomiavdelningen.
Har du bred kunskap inom redovisning och ett brinnande intresse för siffror och analyser, samtidigt som du är en kommunikativ lagspelare? Då ska du söka tjänsten som Redovisningsansvarig hos oss på ESS Group med placering på vårt huvudkontor på Jacyz i Gårda. Rollen innebär ett nära samarbete med övriga kollegor på ekonomiavdelningen där du kommer bli en viktig del i teamet som idag består av ca 25 personer.
Vi erbjuder ett omväxlande, roligt och ansvarsfullt arbete där du har nära kontakt med våra duktiga kollegor på våra hotell och restauranger. Tempot kan ibland vara högt, varför vi tror du är bra på att prioritera din tid på bästa sätt. ESS kultur bygger mycket på att göra sitt allra bästa, att vara engagerad, vilja mer men att samtidigt aldrig glömma bort att ha roligt.
Vad kommer du arbeta med?I denna roll ansvarar du för en eller flera av våra härliga destinationer, där du bland annat kommer arbeta med månadsbokslut, årsbokslut, rapportering, uppföljning och analys av resultat, deklarationer, budgetering, likviditetsplanering, löpande redovisning samt andra vanligt förekommande ekonomiuppgifter. Du kommer även ha ett tätt samarbete med våra ekonomiassistenter.
Vem är du?
Vi tror att du har en relevant utbildning inom ekonomi och har flerårig erfarenhet av kvalificerad redovisning.
Du brinner för redovisning och har lätt att förstå "verkligheten" bakom siffrorna.
Du kommer hantera redovisningsspecifika frågor, du har en bra analytisk förmåga och trivs med hög arbetstakt. Det är därför viktigt att du är en duktig redovisare och har god förståelse för redovisningsprocesser samt är en van användare av Excel.
Vi tror att ett bra samarbete och en bra laganda är det som bygger ett starkt team.
Därför behöver du vara en positiv person som tycker om att arbeta i ett team samtidigt som du tar ansvar hela vägen.
Vi värdesätter att du är en prestigelös och kommunikativ lagspelare som alltid gör ditt bästa.
Meriterande kunskaper:
Erfarenhet från hotell- och/eller restaurangbranschen
Erfarenhet av molnbaserat redovisningssystem
Fördjupad Excel-kunskap
Passar dessa egenskaper in på dig som person, samt har du de kvalifikationer vi eftersöker? Tveka inte med att skicka din ansökan redan idag! Urval sker löpande.
Vi erbjuder digAnställningsform: Heltid tillsvidare med 6 månaders provanställning.
Om processen:
Vi kommer kalla till intervjuer löpande, sista ansökningsdag 2024-10-15
Hos oss får du en arbetsplats med utvecklingsmöjligheter, både inom kontoret liksom inom ESS Groups alla destinationer. Vi jobbar ständigt med att utveckla våra medarbetare med hjälp av interna utbildningar inom ledarskap, stresshantering och mycket mer. Som medarbetare hos oss får du tillgång till extremt fina rabatter på våra destinationer och restauranger runt om i Norden. Vi ställer dessutom till med festligheter och andra roliga aktiviteter för att hålla samman teamet. Utöver det får du en säker anställning, friskvårdsbidrag samt otroliga kollegor som kanske till och med blir dina vänner för livet!
Ersättning Lön enligt överenskommelse
Så ansöker du Sista dag att ansöka är 2024-10-15
Klicka på denna länk för att göra din ansökan Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare ESS Hotel Group AB (org.nr 556710-8047),
http://www.essgroup.se Arbetsplats ESS Group
Jobbnummer 8936092
Observera att sista ansökningsdag har passerat.