Redovisningsansvarig i Göteborg
Bemannia Kontor AB / Redovisningsekonomjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla redovisningsekonomjobb i Göteborg,
Mölndal,
Partille,
Kungälv,
Lerum eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Bemannia Kontor AB i Göteborg,
Mölndal,
Partille,
Lerum,
Öckerö eller i
hela Sverige Göteborgs stad söker nu en erfaren redovisningsansvarig för ett kortare uppdrag.
Om uppdraget
Vi söker en redovisningsansvarig till vår kund Göteborgs stad. Tjänsten är ett konsultuppdrag på heltid via Bemannia som startar omgående och kommer pågå preliminärt fyra månader framåt. Det finns möjlighet till eventuell förlängning efter uppdragsperioden. Du kommer arbeta på kundens kontor i Göteborg, som är belägen ungefär 10 minuter från centralen. Arbetstiderna är kontorstider.
Publiceringsdatum2024-02-16ArbetsuppgifterPå detta uppdrag kommer du till stor del att arbeta med avstämningar på olika balanskonton, vilket även innefattar felsökningar och kontroller. Under uppdraget kan nuvarande redovisningsansvarige behövas avlastas med arbetsuppgifter. Vi ser gärna att du har arbetslivserfarenhet av att arbeta i en större organisation.
I arbetsuppgifterna ingår:
• Ta fram rapporter och göra analyser kring redovisning
• Kundreskontra, leverantörsreskontra
• Huvudbokföring
• Kassa- och bankavstämningar
Kvalifikationer• Högskoleutbildning inom ekonomi eller likvärdig utbildning
• Minst fem (5) års arbetslivserfarenhet som redovisningsansvarig/samordnare
• Erfarenhet av arbete med avstämningar, felsökningar och kontroller
• Arbetslivserfarenhet av bokföringssystem och ekonomisystem (Agresso/Unit4)
• Erfarenhet av att ta fram rapporter och göra analyser kring redovisning
• Goda kunskaper inom MS Office eller likvärdigt
• Kan kommunicera obehindrat på svenska, såväl i tal som skrift
Meriterande
• Haft övergripande ansvar för redovisnings- och bokslutsarbetet
Vad vi erbjuder dig
Som konsult på Bemannia erbjuder vi dig en nära kontakt med din konsultchef och en möjlighet till fler uppdrag via oss. Hos oss får du utvecklas på lärorika arbetsplatser och känna att din kompetens kommer till nytta.
Om ansökan
Sök tjänsten genom att klicka på ansök nedan. Ladda gärna upp ditt cv i word-format och på svenska. Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdag, 16/2.
Vi tar inte emot ansökningar via mail men har du specifika frågor kring tjänsten besvaras dessa av ansvarig rekryterare, Anna Radhe,
anna.radhe@bemannia.se.
För generella funderingar kring din ansökan eller vår rekryteringsprocess når du oss under kontorstid på 070-893 47 00
Bemannia är ett publikt och svenskägt bemannings- och rekryteringsföretag som tillhandahåller kompetent och kvalificerad personal genom uthyrning, rekrytering och personalentreprenader inom Organisation & Ledarskap, PR & Information, Marknad & Sälj, Ekonomi, Juridik, HR & Personal, Fastighet & Teknik, IT & Data samt Kontor & Administration. Bemannia har ramavtal med merparten av Sveriges Myndigheter och Sveriges kommuner, dess förvaltningar och bolag. Bemannia är medlem i Kompetensföretagen och är ett auktoriserat Bemanningsföretag och Rekryteringsföretag samt har kollektivavtal med Unionen, Akademikerna, SEKO samt LO och Hotell- och Restauranganställdas förbund. Bemannia är certifierat enligt SS-EN ISO 9001:2015, Ledningssystem för kvalitet, SS-EN ISO 14001:2015, Miljöledningssystem - krav och vägledning, SS-ISO 45001:2018, Ledningssystem för arbetsmiljö och SS-ISO/IEC 27001:2013 Ledningssystem för informationssäkerhet
Ledningen för bolaget har varit verksam i branschen i 40 år.
Ersättning Lön enligt överenskommelse
Så ansöker du Sista dag att ansöka är 2024-02-17
Klicka på denna länk för att göra din ansökan Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Bemannia Kontor AB (org.nr 556633-5476),
https://www.bemannia.se Arbetsplats Bemannia
Kontakt Anna Radhe
anna.radhe@bemannia.se Jobbnummer 8475347
Observera att sista ansökningsdag har passerat.