Redovisningsansvarig
Allard Support For Better Life AB / Redovisningsekonomjobb / Helsingborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla redovisningsekonomjobb i Helsingborg,
Bjuv,
Åstorp,
Höganäs,
Landskrona eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Allard Support For Better Life AB i Helsingborg,
Malmö,
Stockholm,
Uppsala eller i
hela Sverige Redovisningsansvarig till Allard Support for Better Life
Vi söker nu en prestigelös och driven redovisningsekonom som vill vara med på vår fortsatta utveckling och ta ett ansvar för de nordiska bolagens redovisningsarbete. Tillsammans med två kunniga och trevliga kollegor kommer du att ta hand om den löpande redovisningen, bokslut och rapportering för ett antal av koncernens nordiska dotterbolag. Du förväntas arbetar självständigt med bokslut för egna bolag och hittar kommunikationsvägar som utvecklar relationer med dotterbolagen, vilket gör att du får en bättre förståelse för deras verksamhet och hur du kan stödja dem.
Dina huvudsakliga arbetsuppgifter blir att
- Självständigt upprätta bokslut för dina bolag
- Rapportera månads- och årsvis och samarbeta med revisorerna
- Hantera den löpande redovisningen med betalningar och avstämningar
- Ha kontakt med och rapportering till berörda myndigheter
- Säkerställa korrekt rapportering av moms och skatt
Vi arbetar bl.a. i olika system som Jevees, Centsoft och Capego.
Vem söker vi?
Vi söker dig som har en eftergymnasial utbildning inom ekonomi, antingen som civilekonom eller med utbildning inom redovisning eller finans. Du behöver några års erfarenhet av självständigt redovisningsarbete för att kunna bidra och utvecklas i rollen. Vi tror vi att du har arbetat antingen på en redovisningsbyrå med egna kunder eller som redovisningsekonom i en koncern där du haft redovisningsansvar för interna kunder.
Du som person
Även om din erfarenhet är viktig så kommer vi att lägga minst lika mycket vikt vid dig som person och där är din vilja att utvecklas tillsammans med oss avgörande. Det är viktigt för oss att du är både hands on och prestigelös och du måste trivas i en platt organisation med snabba beslutsvägar med utrymme för eget ansvar. Du har förmågan att skapa goda relationer med dotterbolagen vilket då även gör att du får en förståelse för verksamheten .
Varför Allard Support for Better Life!
Allard Support for Better Life
har en familjär företagskultur som präglas av öppenhet och snabba beslutsvägar. Organisatoriskt rapporterar du direkt till Lena som är vår CFO och som har arbetat många år i koncernen.
Vi brinner för det vi gör och det är viktigt att du vill vara en del av ett företag som drivs av att göra vardagen bättre för många människor. Hos oss får du jobba i en global koncern som behållit sin familjära företagskultur. En viktig nyckel till att många av våra medarbetare stannar länge hos oss är att vi har kul på jobbet och att vi hjälps åt och firar framgångar tillsammans!
Publiceringsdatum2022-02-17Så ansöker duI denna rekrytering har Allard Support for Better Life valt att samarbeta med SJR. För mer information är du välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult Tomas Vinnersten på 0766-471614. Urval och intervjuer sker löpande så vänta inte för länge med din ansökan.
Vi arbetar kompetensbaserat och använder oss av arbetspsykologiska tester som en del av urvalsprocessen, allt för att säkerställa en fördomsfri och rättvis rekryteringsprocess. Tänk på att din ansökan inte ska innehålla: känsliga personuppgifter, såsom exempelvis uppgifter om hälsa, religiös eller filosofisk övertygelse, politiska åsikter eller facktillhörighet. Om tjänsten, utifrån behörighet, mandat och påverkanskraft, motiverar en bakgrundskontroll eller kreditupplysning kan sådan komma att genomföras under rekryteringsprocessen avseende slutkandidat.
Allard Support for Better Life är moderbolag till bolag i Sverige, Danmark, Norge, Finland, Irland, Belgien, Kina och USA, alla inriktade på ortopedteknik. Vi utvecklar och säljer ortoser av hög kvalitet till marknader över hela världen. Vi är en av Nordens ledande aktörer där vi tar vi ansvar för hela kedjan från tillverkning till patient. Hela koncernen har ca 300 anställda, varav ett 40-tal arbetar på huvudkontoret i Helsingborg. Verksamheten i Norden bedrivs i Camp Scandinavia AB.
Vi är en arbetsplats som präglas av prestigelöshet, viljan att hjälpa varandra samt många skratt. Vi är ett företag som växer och är lönsamma vilket innebär att vi kan erbjuda bra utvecklingsmöjligheter.
Gå gärna in och läs mer på vår LinkedIn!
Varaktighet, arbetstid
Heltid Tillsvidare
ErsättningFast månads- vecko- eller timlön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2022-03-09
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagAllard Support For Better Life AB
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Allard Support For Better Life AB (org.nr 556623-6153),
https://www.allardsupport.com/ Arbetsplats Allard Support for Better Life
Jobbnummer 6352294
Observera att sista ansökningsdag har passerat.