Recruitment Coordinator
Job Solution Sweden AB / Administratörsjobb / Sundbyberg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb i Sundbyberg,
Solna,
Danderyd,
Stockholm,
Lidingö eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Job Solution Sweden AB i Sundbyberg,
Solna,
Stockholm,
Norrköping,
Finspång eller i
hela Sverige Recruitment Coordinator
Vill du jobba på ett tryggt och inkluderande rekryteringsföretag där man alltid lyfter och inspirerar varandra att tänka utanför ramarna? På Job Solution är vi innovativa, prestigelösa, förenande, ambitiösa och familjära.
Läs mer om oss och rollen här nedan!
Om Job Solution
Job Solution Sweden AB är ett specialistföretag inom search och headhunting. Vi är, tillsammans med vårt systerföretag i Oslo, en del av Job Solution Holding som grundades i Stockholm år 2015.
För oss var fjolåret över all förväntan och vi gjorde vårt bästa år någonsin. Vi går från att vara ett mindre bolag, till att nu ta nästa nivå. Som ett naturligt kliv i vår utveckling expanderar vi nu till Luleå, vilket blir vårt andra kontor i Sverige. Nu lägger vi i nästa växel! Därför söker vi dig som studerar och vill vara med på denna resa, samtidigt som du tar ditt första kliv in i rekryteringsbranschen.
Vad gör en Recruitment Coordinator hos Job Solution?
I rollen som Recruitment Coordinator ansvarar du för första delen i vår rekryteringsprocess och arbetar med att headhunta rätt kandidater som ska koordineras till rätt uppdrag. Då vi jobbar på uppdrag av våra kunder kommer branscher och roller variera. Detta ger en bredare inblick och förståelse för olika branscher, samtidigt som du bygger upp ett stort och brett nätverk. Detta är en mer administrativ roll där får möjlighet att utveckla dina kunskaper i rekryteringsbranschen, för att inom snar framtid kunna ta nästa steg. Denna roll går att utföra på distans.
Med andra ord...
Headhunting av rätt profil utifrån kundens behov
Search genom diverse kanaler (LinkedIn, Ponty, bygga upp ett eget nätverk etc.)
Samarbeta tätt med kundansvarig hos Job Solution
Administrera och koordinera kandidater som ska matcha våra kunder
Vi letar efter dig som har
Ett genuint intresse om att lära och utveckla dig inom rekrytering
Pågående studier men vill börja bygga dina kunskaper inom rekryteringsbranschen
Goda kommunikationskunskaper, både skriftligt och muntligt
Förmågan att jobba strukturerat, självständigt och initiativtagande
Det är meriterande om du har
Pågående studier inom personalvetenskap eller HR
Tidigare erfarenhet från en administrativ roll
Hos Job Solution får du möjligheten att lära dig kring rekryteringsbranschen och de branscher vi jobbar med, som t.ex. IT, Ekonomi, Samhällsbyggnad, Industri etc. Man ska trivas med att arbeta i en föränderlig miljö där det finns goda möjligheter att utvecklas internt.
Om det här lockar dig så vill vi gärna att du lägger upp ditt CV och dina uppgifter i vår portal. Löpande urval sker, och pga. covid-19 sker intervjuerna digitalt.
Har du några frågor eller funderingar är du välkommen att kontakta rekryteringsansvarig Sofie Linnros.
Läs mer om oss på
www.jobsolution.sePubliceringsdatum2022-02-07Så ansöker duSista dag att ansöka är 2022-03-09
Klicka på denna länk för att göra din ansökanAdressJob Solution Sweden AB
Landsvägen 57
17265 Sundbyberg
Omfattning Detta är ett deltidsjobb.
Arbetsgivare Job Solution Sweden AB (org.nr 559007-0750)
Landsvägen 57 (
visa karta)
172 65 SUNDBYBERG
Jobbnummer 6317376
Observera att sista ansökningsdag har passerat.