Receptionist till Kontaktcenter
Härryda kommun, TOF Service / Receptionistjobb / Härryda
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla receptionistjobb i Härryda,
Lerum,
Partille,
Bollebygd,
Mölndal eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Härryda kommun, TOF Service i Härryda Härryda kommun är en del av Göteborgsregionen med ca 37 000 invånare och sex större tätorter. Riksväg 40 och Boråsbanan går igenom kommunen. Kommuncentrat ligger i Mölnlycke, ca 15 minuter med bil, tåg eller buss från Göteborgs city. Göteborg Landvetter Airport, Västsveriges internationella flygplats, ligger mitt i kommunen. Härryda kommun har ca 2700 anställda och budgetomslutningen uppgår till 2,2 miljarder.
Publiceringsdatum2020-11-20ArbetsuppgifterVi söker en receptionist som har fokus på service!
Kommunhusets reception och växel är ansiktet utåt för hela kommunen och här behöver vi förstärkning under minst sex månader för att kunna fortsätta ge en öppen och tillgänglig service till invånare, företag och besökare. Reception och växel ingår i kommunens kontaktcenter och där arbetar idag nio personer, vilka blir dina kollegor.
Kommunhusets reception tar varje dag emot många besökare som behöver hjälp och vägledning. I vissa fall vet de vem de ska träffa och vad de behöver hjälp med, i andra fall behöver du ta reda på vad frågan gäller och vem som kan hjälpa dem med detta. På samma sätt får kommunens växel in många samtal där motsvarande frågor ställs.
Du kommer att bemöta människor både i reception och växel vilket gör telefonen till ett viktigt arbetsredskap tillsammans med datorn. Kontaktcenter är organisatoriskt underställd servicefunktionen på sektorn för teknik- och förvaltningsstöd.
Dina arbetsuppgifter och ansvarsområden:
• Representera kommunen gentemot våra invånare och besökare.
• Svara på allmänna frågor om Härryda kommun.
• Ge god service i form av information, rådgivning och vägledning via telefonsamtal och e-post, eller vid personliga besök i kommunhusets reception.
KvalifikationerVi vill att du uppfyller följande krav:
• Du har god datorvana. Vår växel är ett datoriserat system och vi arbetar dessutom i många olika verksamhetssystem.
• Du talar och skriver svenska obehindrat och kan hantera samtal och text på engelska.
• Du har minst gymnasieutbildning.
Vi söker dig som är skicklig på att ge god service och som alltid sätter våra invånare i fokus. Då du kommer att vara kommunens ansikte utåt, är det viktigt att du är en god och tydlig kommunikatör samt att du visar omdöme i ditt professionella agerande. Du är väl medveten om hur du kommunicerar med andra och anpassar dig efter situationen.
Det är viktigt att du är flexibel och har lätt att anpassa dig till ändrade förutsättningar. Då kontaktcenter är mitt uppe i ett utvecklingsarbete är det viktigt att du klarar av att arbeta på en arbetsplats där det löpande sker förbättrings- och förändringsarbete och förblir motiverad även om du stöter på hinder.
ÖVRIGT
Vi ser gärna att du söker tjänsten via Offentliga jobb. Om du önskar skicka din ansökan med brev tar vi emot den på adress:
Härryda kommun, Personalfunktionen, 435 80 Mölnlycke
Kom ihåg att ange referensnumret på den tjänst du söker.
Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt säljare av ytterligare jobbannonser. Härryda kommun har upphandlade avtal.
Varaktighet, arbetstid
Heltid. Dagtid. Mån-ons: 08.00-16.30 Tors: 08.00-18.00 Fre: 08.00-15.00 Vi tillämpar årsarbetstid. Tidsbegränsad anställning, tillträde: Tillträde: Snarast. Anställningen är en visstidsanställning på minst 6 månader.
Ersättning Månadslön.
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2020-12-06
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagHärryda kommun, TOF Service
Arbetsgivarens referens Arbetsgivarens referens för detta jobb är "A988974".
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Härryda kommun (org.nr 212000-1264)
Arbetsplats Härryda kommun, TOF Service
Jobbnummer 5454614
Observera att sista ansökningsdag har passerat.