Receptionist till Hotel Copenhagen i Köpenhamn
Poolia Office Professionals AB / Receptionistjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla receptionistjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Poolia Office Professionals AB i Stockholm,
Solna,
Sundbyberg,
Danderyd,
Huddinge eller i
hela Sverige Presentation
För dig som vill utvecklas inom hotellbranschen kan detta vara tjänsten för dig! Nu söker vi en hotellreceptionist till ett mycket trevligt och gemytligt hotell i centrala Köpenhamn. Hotel Copenhagen är ett centralt beläget hotell i Köpenhamn med 10 minuters gångavstånd från Tivoli. Hotellet har 35 fräscha rum och hög standard på sin service.
Tjänsten är en heltidstjänst och innebär att du flyttar till Köpenhamn. Varmt välkommen med din ansökan!
Arbetsuppgifter
Din roll som receptionist innebär att vara hotellets ansikte utåt. Dina arbetsuppgifter är många och varierande under ett högt tempo och du kommer att få inblick i alla ansvarsområden som finns på ett hotell. Som receptionist på hotellet intar du en ansvarsfull roll för hotellets alla områden. Det innebär att du självständigt kommer att ha hand om allt från att ta emot och ge service till hotellets gäster till att hålla ordning och reda i hotellets entré.
Du kommer även att ansvara för:
• diverse administrativa arbetsuppgifter
• ta emot inkommande samtal, mail och posthantering
• alla hotellbokningar samt incheckningar och utcheckningar
• ankomstregistreringen av fakturor
• all försäljning på hotellet samt enklare ekonomisysslor
• frukostbuffén
Arbetsschemat varierar mellan dag och kvällspass och du delar passen med trevliga kollegor som också bor i närheten av hotellet. Dagpassen är mellan 07:00 - 15:00 och eftermiddag/kvällspassen är mellan 14:45-23:00. Nattjour via telefon förekommer vid kvällspassen.
Utbildning/erfarenhet
Vi söker dig med eftergymnasial utbildning inom hotell- och restaurangbranschen och med en ambition att arbeta och utvecklas inom branschen i framtiden.
Det är meriterande om du har jobbat några år inom hotell och i reception. Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper. Som person måste du vara serviceminded, noggrann, stresstålig och gilla säljutmaningar. Trycket är ofta högt därav att du måste trivas med att ha många bollar i luften. Att du är självgående och har förmågan att kunna kommunicera med alla sorters människor ser vi som en självklarhet.
Du som söker har mycket goda IT-kunskaper, och du har förmågan att lära dig nya saker snabbt. Som person motiveras du av att arbeta självständigt och att få ta mycket eget ansvar. Du har ett språkintresse och kan behärska svenska och engelska i både tal och skrift. Kunskaper i danska är meriterande men inte ett krav.
Förmåner
Förmån att hyra en trevlig lägenhet till lågt pris i centrala Köpenhamn. Lägenheten är belägen i en fastighet nära hotellet.
Företagsbeskrivning
Hotel Copenhagen har en varm och mysig atmosfär och vi erbjuder bästa möjliga pris. Hotel Copenhagen passar dig som uppskattar ett rent och fräscht rum med skön säng efter en heldag-eller-helkväll på stan. Lite enklare. Mycket mer personligt.
Vårt hotell ligger mitt i Köpenhamn, i trevliga kvarter, en kort promenad på ca 15 minuter från Tivoli. Du hittar oss precis i västra utkanten av Amager, på Islands Brygge, på Egilsgade. Vi ligger ungefär 8 km från Kastrup flygplats. Närmaste tunnelbanestation är Islands Brygge och flera bussar passerar i närheten.
Vår kunds hemsida
www.hotelcopenhagen.seVaraktighet, arbetstid
Heltid Tillsvidare
Publiceringsdatum2017-02-16ErsättningFast lön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2017-04-07
Ange följande referens när du ansöker: 45768
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktPetra Fryxell
petra.fryxell@poolia.se 08-555 652 25
FöretagPoolia Office Professionals AB
AdressPoolia Office Professionals AB
Box 207
10124 Stockholm
KontorsadressBox 207
Jobbnummer 3336112
Observera att sista ansökningsdag har passerat.