Receptionist, Solna
Skatteverket / Receptionistjobb / Solna
2016-10-18
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Receptionist, Solna" (publicerad 2018-10-25) ⬅️
Visa alla receptionistjobb i Solna,
Sundbyberg,
Stockholm,
Danderyd,
Lidingö eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Skatteverket i Solna,
Sundbyberg,
Stockholm,
Sollentuna,
Södertälje eller i
hela Sverige Skatteverket skapar samhällsnytta och har ett högt förtroende hos allmänhet och företag. Vi tänker nytt och befinner oss i ständig utveckling. Nyfikenhet och ständigt lärande är förutsättningar för att kunna göra ett bra jobb hos oss.
Vår grundsyn är att vi är till för medborgarna. Vi utgår från att alla vill göra rätt för sig, och vi betraktar varje möte som en möjlighet att ytterligare öka förtroendet för vår verksamhet. Alla som kommer i kontakt med oss ska uppfatta oss som offensiva, pålitliga och hjälpsamma.
Dina arbetsuppgifter som receptionist innebär att du är Skatteverkets ansikte utåt och den första både externa och interna besökare möter. Förutom sedvanliga receptionistsysslor fungerar du också som sambandscentral för både gäster och personal där du bland annat har hand om diverse beställningar och är behjälplig med utrustning och rumsbokningar. I arbetet förekommer även telefonhantering, posthantering och du kommer även att hjälpa till i caféet samt i konferenshantering vid behov. I detta arbete är det viktigt att du tycker om att ha direkta kontakter med människor, känner dig trygg i dig själv och kan ge ett vänligt bemötande under ibland stressiga förhållanden, likväl som att du kan ta egna initiativ till rimlig sysselsättning när det är mindre att göra. Du är alert på din omgivning och har ett naturligt säkerhetstänk. Arbetstiden är schemalagd mellan klockan 07:45-16.15.
På vår sektion är vi 25 medarbetare, vi ansvarar för receptionerna, det finns 3 receptioner i Solna, vi har även ansvar för café & mötesservice, kortadministration och utbildningsvärdsverksamheten.
Vi erbjuder dig en arbetsplats
• med samhällsviktiga, intressanta och utvecklande arbetsuppgifter
• som är till nytta för medborgare och företag
• med öppenhet, respekt, gott bemötande och mångfald
• som stimulerar till kreativitet, lärande och utveckling
• med en god balans mellan arbete och fritid.
Vi söker dig som
• har fullständig gymnasiekompetens med godkända betyg i svenska och engelska
• är svensk medborgare
• har relevant erfarenhet
• har goda datorkunskaper
• är flexibel
• har mycket goda svensk- och engelskakunskaper i såväl tal som i skrift
• har mycket god servicekänsla
• har vana och förmåga av att se vad som behövs göras, och kan ha flera parallella uppgifter på gång samtidigt
• har god initiativförmåga
• tycker om när det är högt tempo i arbetet
• har en positiv och glad attityd
• har ett utvecklat säkerhetstänk och agerar ansvarsfullt, strukturerat och är självgående'
• är social kompetent och kan bemöta kunder samt medarbetare på ett professionellt sätt.
Det är meriterande om du har arbetat på en statlig myndighet eller en annan stor organisation. Vi ser också det som en merit om du har erfarenhet av systemen Visit och Servicemanager.
Du ska också uppfylla kriterierna i Skatteverkets medarbetarpolicy.
När vi anställer lägger vi stor vikt vid personliga egenskaper och förmågor.
Du måste vara svensk medborgare eftersom arbetsuppgifterna inom anställningen är placerade i säkerhetsklass. Vi kommer att göra en säkerhetsprövning enligt säkerhetsskyddslagen (1996:627).
Anställningen är tills vidare. Vi kan tillämpa provanställning i sex månader.
Välkommen med din ansökan till oss!
Vill du veta mer om Skatteverkets rekryteringsprocess?
Endast vid extern annonsering - Skatteverket använder det statliga ramavtalet för annonsförmedling. Inom detta väljer vi vilka kanaler vi ska använda för att nå intresserade med vår annonsering. Vi undanber oss därför vänligen samtal från annonsförmedlare eller -försäljare.
Varaktighet, arbetstid
Heltid/ Ej specificerat
Publiceringsdatum2016-10-18ErsättningIndividuell
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2016-11-01
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktAnnett Svensson, sektionschef 010-574 69 80
Ann-Charlotte Norberg, HR-konsult 010-574 86 78
Jan-Erik Åberg, facklig kontaktperson ST 010-574 89 75
Susanne O'Konor, facklig kontaktperson Saco 010-574 85 55
FöretagSkatteverket
AdressSkatteverket
Solna Strand 22
12154 Solna
KontorsadressSolna Strand 22
Övriga kontaktuppgifter Jobbnummer 3112206
Observera att sista ansökningsdag har passerat.