Receptionist/Personaladministratör till SOS Int.
SOS International AB / Receptionistjobb / Danderyd
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla receptionistjobb i Danderyd,
Solna,
Sundbyberg,
Lidingö,
Sollentuna eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos SOS International AB i Danderyd,
Stockholm,
Göteborg eller i
hela Sverige Om SOS International
SOS International hjälper, i samarbete med en rad försäkringsbolag, nordiska resenärer över hela världen. Vi har en larmcentral som är öppen dygnet runt, året runt som snabbt hjälper resenärer om olyckan skulle vara framme. Vilket kan vara allt ifrån att få bilen lagad eller ordna hemresa från utlandet.
Är du positiv och har ett strukturerat arbetssätt? Har du kunskaper i personalfrågor? Trivs du med varierande arbetsuppgifter? Har du erfarenhet av service och administration? Vill du ha ett flexibelt och spännande extrajobb på deltid, då passar denna tjänst och SOS International dig!
Ditt dagliga arbete
I tjänsten som receptionist/ personaladministratör avlastar du hela SOS Internationals HR avdelning där det behövs i vardagen.
Som receptionist hälsar du företagets besökare välkommen, svarar i telefon för växeln samt har en övergripande blick över lokaler och konferensrum och ser till att allting är i ordning. Du ansvarar även för administrativa uppgifter som posthantering, sortering, scanning, fakturahanteringar och andra uppgifter som kan landa i receptionen.
Som personaladministratör innehåller arbetet allt från löneadministration som utvecklingsprojekt inom personalområdet.
Din bakgrund och erfarenhet
Vi tänker oss att du är en student som läser personal, arbetsliv ? och organisation eller likvärdigt som önskar ett varierat extrajobb där möjlighet till praktik inom personalområdet ges. För att lyckas i rollen har du minst en gymnasieexamen samt goda kunskaper i såväl svenska som engelska (i både tal och skrift). Och vi ser gärna att du har erfarenhet av administration och service som arbete i reception.
Dina personliga egenskaper
Som person är du positiv, prestigelös och engagerad. Du ser struktur som en förutsättning för väl genomfört arbete och kommunicerar smidigt med din omgivning. Du trivs med varierande uppgifter, såväl administrativt som att ge en riktig god service till kollegorna och besökarna på arbetsplatsen. Du är driven och ser värdet i alla arbetsuppgifter ? ingen uppgift är mindre värd och du tar ansvar för resultatet.
I urvalet kommer vi att lägga stor vikt vid dina personliga egenskaper.
Att jobba på SOS International
Vi strävar efter en kreativ blandning av medarbetare ? miljön ska vara mångkulturell med jämn könsfördelning. Vi erbjuder en varm och kamratlig atmosfär där samarbete, gemenskap och att ställa upp för varandra är självklar.
Omfattning
Deltid ca 10-15h v på dagtid tom 31 dec 2015.
Med möjlighet till förlängning samt heltidsanställning vid ferieuppehåll/ semestertider.
Önskvärd start: Så snart som möjligt
Arbetsplats: SOS International, Karlsrovägen 1, Danderyd
(Nära Mörby Centrum)
Frågor?
Har du frågor eller funderingar kring tjänsten och SOS International är du välkommen att kontakta HR chef Helena Lindberg telefon: 076 648 97 20 eller på mail,
helena.lindberg@sos.euVälkommen med din ansökan senast 31 oktober
Känns det här som rätt uppdrag för dig? Då hoppas vi att du skickar in din ansökan redan idag. Observera att vi inte tar emot ansökningar via e-post, men gärna frågor. Skicka därför in din ansökan via länken nedan.
Vi kommer att hålla intervjuer löpande och vi förbehåller oss rätten att anställa innan tidsfristen.
Varaktighet, arbetstid
Visstidsanställning 11 dagar - 3 månader
Deltid
10-15 tim/vecka
Publiceringsdatum2015-10-07ErsättningFast månads- vecko- eller timlön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2015-10-31
Klicka på denna länk för att göra din ansökanAnge följande referens när du ansöker: 180749
FöretagSOS International AB
AdressSOS International AB
Box 608
18216 Danderyd
KontorsadressKarlsrovägen 1
Övriga kontaktuppgifterTelefonnummer: 08-6254400
Faxnummer: 08-6254440
E-postadress:
stockholm@sos.eu Jobbnummer 2467791
Observera att sista ansökningsdag har passerat.